1. הנשיא במרכז הפיתוח

נשיא המדינה, רובי ריבלין, ערך בשני ביקור משותף עם ראש העיר באר שבע - רוביק דנילוביץ', במרכז הפיתוח של חברת Allscripts. מנכ"לית מרכז הפיתוח של החברה - גבי ג'ופי, אירחה את הנשיא, את ראש העיר, ואת רועי צוובנר - מנכ"ל 'פארק גב ים נגב', והציגה בפניהם את פעילות החברה, אשר מספקת מערכות ניהול מידע ובקרה למשרד הבריאות, ולארגוני בריאות בכל רחבי העולם.  

הנשיא התרשם ממוצר החברה שנקרא dbMotion. המוצר מספק מערכות לאינטגרציה ושיתוף מידע רפואי. עם פרוץ מגפת הקורונה החברה פיתחה מגוון של לוחות בקרה (dashboards) ללקוחותיה המספקות בזמן אמת מידע, מעקב ונתונים על חולי הקורונה, עבור ארגוני הבריאות. מערכות החברה מסייעות למאות אלפי אנשי צוותים רפואיים בארץ ובעולם מדי יום.

רועי צוובנר, ראובן ריבלין, רוביק דנילוביץ' וגבי ג'ופי  (צילום: מארק ניימן/לע''מ   )
רועי צוובנר, ראובן ריבלין, רוביק דנילוביץ' וגבי ג'ופי (צילום: מארק ניימן/לע''מ  )

2. אקסיליון פותחים מסחר

בשני בבוקר פתחו חברי הנהלת חברת 'אקסיליון תחבורה חכמה' את המסחר בבורסה בתל-אביב, לרגל הצטרפותה של החברה לבורסה וכניסתה למדד 'ת"א-90'.

חברת אקסיליון היא חברת בינה מלאכותית (AI) ישראלית, המפתחת ובונה ערים דיגיטליות תואמות, באופן שמאפשר להפחית זיהום אוויר, להוריד עומסי תנועה, לייעל תחבורה ציבורית, ולהגביר את בטיחות הולכי רגל, רוכבי האופניים והקורקינטים.

החברה מספקת תשתית עירונית מבוססת תוכנה ואלגוריתמיקה למערכות רמזורים מיושנות ומעניקה להם את היכולת ״לתקשר״ על מנת לייצר גלים ירוקים בצירים בערים; העדפה ברמזורים לתחבורה ציבורית; ומפתחת תשתית מבוססת AI לניהול תשתית הרמזורים כרשת דינמית, מסונכרנת ומותאמת המווסתת את התנועה למגוון אמצעי התחבורה השונים בעיר, כולל רכבים מקושרים ורכבים אוטונומיים. פתחו את המסחר: אורן דרור - מנכ"ל ויו"ר אקסיליון; אילן ויצמן - סמנכ"ל טכנולוגיות ומייסד אקסיליון, חני שטרית-בך - סמנכ"לית בכירה, מנהלת היחידה הכלכלית בבורסה, וענת גירון - מנהלת יחידת הקשר עם החברות בבורסה.

 ענת גירון, אורן דרור, אילן ויצמן וחני שטרית-בך  (צילום: עמוד הפייסבוק של הבורסה לניירות ערך)
 ענת גירון, אורן דרור, אילן ויצמן וחני שטרית-בך (צילום: עמוד הפייסבוק של הבורסה לניירות ערך)

3. השת"פ הטכנולוגי עם ענקית הפרסום

תוכנית ההאצה SAP.iO, והזרוע הטכנולוגית של ענקית הפרסום Publicis, חתמו על שיתוף פעולה באיתור סטארט-אפים להשקעה ולשיתופי פעולה. מדובר בפעם הראשונה שפובליסיס משתפת פעולה עם תוכנית האצה ולוקחת חלק בתוכנית לסטארט-אפים בישראל. המטרה היא לאתר סטארט-אפים המספקים פתרונות שיווק ומסחר אלקטרוני - עבור מותגים מובילים בעולם בתקופה שבה תרבות הצריכה עברה שינוי מהותי. הסטארט-אפים שייבחרו יקבלו בזכות השת״פ, גישה נוחה וישירה למאות לקוחות בינלאומיים של שני התאגידים – והזדמנות של ממש לחדור לשוק הגלובלי. שיתוף הפעולה הגלובאלי, נרקם ומובל על-ידי צוותי החדשנות של SAP ו-Publicis בישראל בראשותם של עודד לביא - סמנכ"ל חדשנות, ב'פובליסיס ישראל', וליאור ויצמן מ-, SAP.iO Foundr. המחזור הקרוב של התוכנית יחל באפריל 2021, וישתתפו בו חמש עד עשר חברות הזנק שייבחרו מכל העולם.

עודד לביא, ליאור ויצמן (צילום: אפרת סער)
עודד לביא, ליאור ויצמן (צילום: אפרת סער)

4. גובים תשלומים באפליקציה הישראלית

שת"פ ישראלי בתחום הפינטק: הסטארט-אפ Colu שמציע לרשויות מקומיות ברחבי העולם אפליקציה ייעודית המותאמת לצורכי התושבים, ישתלב עם הטכנולוגיה להעברת תשלומים דיגיטליים של חברתTipalti  במטרה לאפשר לעסקים מקומיים לקבל תשלומים דרך האפליקציות העירוניות בארה"ב, קנדה ומדינות נוספות בעולם.

מערכת התשלומים תאפשר העברה מיידית ונוחה של כספים בין תושבים לחנויות ונותני שירותים תמורת מוצרים ועבודות שונות. האפליקציות העירוניות מוקמות בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות שנוטלות חלק בקידומן על מנת לתמוך בכלכלה בתחומן.

לדברי חן עמית, מייסד ומנכ"ל Tipalti, שיתוף הפעולה בין החברות יתרום לחיזוק הקשרים הכלכליים בתוך הקהילות - תחום שחשיבותו גברה בתקופת הקורונה. 

חברת הפינטק Tipalti היא מחברות התשלומים הישראליות הגדולות בעולם. החברה הוקמה על ידי חן עמית ואורן זאב, ועובדת עם שני מיליון משתמשים ברחבי העולם, ביניהם אמזון, טוויטר, גו דדי, איירבס, ואאוטבריין. שווי החברה הוא מעל לשני מיליארד דולר. המערכת של Tipalti מבוססת על פלטפורמת ענן המאפשרת ניהול אוטומטי של כל שלבי רישום, בדיקה והעברת הכספים לספקים.

חן עמית (צילום: Tipalti)
חן עמית (צילום: Tipalti)

5. תפסו ג'וב

לאחר 7 שנים כמנכ"ל פריוריטי  סופטוור, אנדרס ריכטר הודיע כי יסיים את תפקידו. המנכ"ל הנכנס שגיב גרינשפן, שמכהן כיום כמנכ"ל פינסטרה ישראל, יחל את תפקידו בתחילת מרץ.

שגיב גרינשפן  (צילום: אילן צ'פלסקי)
שגיב גרינשפן (צילום: אילן צ'פלסקי)

חופית קלימובסקי-שץ (31) נשואה ואם לפעוט בן שלושה חודשים, נבחרה בימים אלה לתפקיד מנכ"לית המועצה האזורית אל-קסום . מדובר במועצה המאגדת תחתיה 7 ישובים בנגב, המטפלת עבור המדינה גם במספר ישובים בדואים בלתי מוכרים.

חופית קלימובסקי-שץ  (צילום: מאיר אבן חיים)
חופית קלימובסקי-שץ (צילום: מאיר אבן חיים)

אבן קיסר מחזקת את ההנהלה הגלובלית וממנה את אפרת אוסטרובקה-רימר לסמנכ"לית סחר ושרשרת אספקה. אפרת בעלת ניסיון של 20 שנה בתפעול ובתפקידי שרשרת אספקה אסטרטגיים, ברמה ארצית וברמה גלובלית. 

אפרת אוסטרובקה-רימר (צילום: יח''צ אבן קיסר)
אפרת אוסטרובקה-רימר (צילום: יח''צ אבן קיסר)

בכירים מתחסנים

שי כהן - מנכ"ל קבוצת פורטוגליס - חברה מובילה להנפקת אזרחות פורטוגלית

מבחינתי לא הייתה שאלה בכלל אם להתחסן או לא. ככל שעבר הזמן והמגיפה לא הראתה סימנים של דעיכה היה לי ברור שרק חיסון יסיים את התקופה הבלתי אפשרית הזו ויהווה בשורה אמיתית לקראת החזרת ה"נורמליות" לעולם, לאחר תקופה עם אחוזי תחלואה גבוהים, מגבלות מחמירות ופגיעה כלכלית בכל כך הרבה אנשים ועסקים בעולם.

אני מבין את החשש שיש לאנשים מפני החיסון אך יש לי ביטחון מלא במדע וברפואה שהצליחו בזמן שיא לפתח חיסון אפקטיבי ולהעבירו את כל השלבים הנדרשים בדרך. כולי תקווה שבקרוב, בזכות החיסון, נוכל כולנו לשוב להנות מהדברים שעד לפני שנה נראו לנו כל כך טריוויאליים כמו לטייל בעולם, להיפגש עם היקרים לנו, לבלות, לעבוד ללא מגבלות ולנוע ללא מסיכות.

כמנכ"ל של חברה שפועלת בישראל ובאירופה, שהייתה עדה בתקופה הזו לביקושים וללחץ מצד אנשים להשיג דרכון זר ולו בשביל התקווה לחופש תנועה, אני גאה על כך שניתנה לנו ההזדמנות כישראלים להיות הראשונים לקבל את החיסון, ועד, לצערי, לתסכול של חבריי במדינות האיחוד שחיים בחוסר וודאות לגביו.

שי כהן (צילום: מור נחום)
שי כהן (צילום: מור נחום)