ביקורו הראשון של שר האנרגיה המצרי, טארק אל -מולה, בישראל כלל  פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האנרגיה יובל שטייניץ וביקור באסדת לוויתן.  בשני בערב הוזמן אל -מולה לארוחת ערב פרטית וחגיגית במלון הילטון תל אביב עם בכירי קבוצת דלק – יצחק וחיה תשובה, עידן וולס ויוסי אבו.


הביקור של השר המצרי מהווה ציון דרך חשוב לדלק, הנמצאת ביחסים הדוקים עם גורמים מצרים מתחום האנרגיה, אשר אפשרו את ייצוא הגז מישראל למצרים. תשובה אמר במהלך המפגש, כי הביקור מסמל יותר מכל את הקשרים האסטרטגים בין המדינות, שבאים לידי ביטוי גם ביחסים העסקיים.

ההתרגשות של גפן ועינת
התרגשות גדולה נרשמה בשני האחרון מאחורי הקלעים של  מועדון ה'זאפה' בהרצליה. גולן וטלי עינת, בעלי 'זאפה', והזמר אביב גפן, ציינו בשמחה גדולה את הופעת הפוסט קורונה הראשונה שנערכה במקום בהתאם להנחיות התו הירוק, ובתום כמעט שנה של השבתת עולם התרבות.  

טלי עינת, אביב גפן וגולן עינת  (צילום: זאפה)
טלי עינת, אביב גפן וגולן עינת  (צילום: זאפה)

סגירת המעגל של משפחת שוורץ

האחיות לירון שוורץ-גילת ושירלי שוורץ-קאופמן מייסדות רשת 'טולמנ'ס דוט' - הבת הצעירה של רשת הרהיטים הוותיקה טולמנ'ס, המתינו לסיום הסגר על מנת לפתוח את הסניף השמיני של הרשת שלהן, במתחם העיצוב 'רה-דיזיין' שבקרית אתא. בטקס קביעת המזוזה בסניף נכחו: ראש עירית קרית אתא - יעקב פרץ, איש העסקים שוקי שוורץ אביהן של מייסדות הרשת ומבעליי מתחם ה'רה-דיזיין', ואנשי העסקים צביקה גיור ויורם באומן - חברי דירקטוריון בחברת טולמנ'ס.

מתחם הרה-דיזיין הוקם בדיוק במקום בו פעלה הנגרייה ההיסטורית של סבא שלהן, שלימים הפכה על ידי אביהן ליצרנית מותג הריהוט המשרדי 'פיניש', אשר נמכר בשנת 2000 לקונצרן הקנדי טקניון. 

יעקוב פרץ, שוקי שוורץ, צביקה גיור, יורם באומן, לירון שוורץ -גילת ושירלי שוורץ (צילום: שרון סגל)
יעקוב פרץ, שוקי שוורץ, צביקה גיור, יורם באומן, לירון שוורץ -גילת ושירלי שוורץ (צילום: שרון סגל)

 אדרי וחכים מעניקים
השבוע נערך בירושלים טקס לציון סיום הלימודים של סטודנטים במסלולי בימוי, תסריטאות והפקה, בביה"ס 'סם שפיגל'. את הערב אירחו יו"ר הועד המנהל של ביה"ס אסף ויטמן, ומנהלת בית הספר דנה בלנקשטיין-כהן. במהלך הערב, שנפתח בברכות משר התרבות והספורט חילי טרופר הוענקו פרסים שונים לבוגרי סם שפיגל בהיקף של כמאה אלף שקלים, בהם: פרס ראש העיר ירושלים שהעניק ראש העיר משה ליאון לבוגרת בהצטיינות יתרה; פרס הקרן לירושלים ע"ש מאגדה מאייר לסרט המצטיין, שהעניק נשיא הקרן לירושלים שי דורון; פרסים ליוצרים מבטיחים, תרומת מפעל הפיס,  שהעניק יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי; פרס לסרט במקום השני שהוענק ע"י הבמאית דורית חכים-קרמר; ופרס תרומה לרוח הכיתה ע"ש ליאון אדרי ז"ל שהוענק ע"י אחיו משה אדרי.

משה אדרי  (צילום: יוסי צבקר)
משה אדרי  (צילום: יוסי צבקר)

דורית חכים - קרמר (צילום: יוסי צבקר)
דורית חכים - קרמר (צילום: יוסי צבקר)

דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: יוסי צבקר)
דנה בלנקשטיין-כהן (צילום: יוסי צבקר)

החדש של לין

רגע לפני הבחירות ועל רקע חוסר היציבות הפוליטית יוצא השבוע לחנויות ספר חדש  "כיצד שונתה השיטה הפוליטית בישראל 2020-1990" (הוצאת המרכז הליברלי). הספר, שנכתב ע"י  עו"ד אוריאל לין, לשעבר יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט וכיום נשיא איגוד לשכות המסחר ועו"ד שלומי לויה, סמנכ"ל משפט וממשל באיגוד לשכות המסחר, סוקר את השינויים בשיטה הפוליטית שהגיעו כמכת נגד לתופעות שליליות בפוליטיקה הישראלית. 

שלומי לויה ואוריאל לין (צילום: יעל סנקין)
שלומי לויה ואוריאל לין (צילום: יעל סנקין)

בללי מצטיינת עולמית
חברת 'קימברלי קלארק' העולמית ערכה כמדי שנה את EMEA  APEX – טקס הצטיינות יוקרתי שבו היא מחלקת פרסי הצטיינות לעובדיה. הנהלת קימברלי קלארק בישראל, מייחסת חשיבות רבה לאירוע המצטיינים השנתי העולמי, והגישה את מועמדותם של שלושה עובדים ושלושה צוותים מקומיים.

 קימברלי קלארק ישראל המשויכת לאזור EMEA שבו מחולקים סה"כ עשרה פרסים, קיבלה לא פחות משלושה פרסים יוקרתיים. בקטגוריית 'הזוכים היחידים' זכתה ענת בללי,  מנהלת שיווק Household Care על הובלת הקטגוריה ובייחוד מותג 'ניקול' שאותו הובילה בללי למצוינות, חדשנות מתמדת, פריצת דרך בתחום, וצמיחה בנתחי השוק.

ענת בללי (צילום: משה כהן)
ענת בללי (צילום: משה כהן)