עולם התרבות ממשיך להתעורר מתרדמת הקורונה. מוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב (מוז"א), פתח את שעריו ביום חמישי האחרון, והשיק את אירועי 'לילות מודה' העומדים בסימן אופנה, וזאת במסגרת הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל-אביב. אירוע ההשקה נערך בשיתוף מכללת שנקר (המחלקה לעיצוב אופנה, וסירטקס - המרכז למחקר טקסטיל), וכלל תערוכה, תצוגת אופנה, ושיח סטודנטים, בוגרים ומרצי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. בין הדוברים הייתה עידית ברק – אחת מאוצרות התערוכה ומרצה בכירה בשנקר. את הערב הנחתה יערה קידר, היסטוריונית ואוצרת אופנה ישראלית. 

השתתפו: עמי כץ,  מנכ"ל מוז"א; דבי הירשמן, סמנכ"לית ואוצרת ראשית במוז"א; קובי אלכסנדר ואחותו ד"ר שאולה אלכסנדר - ידידי המוזיאון ותורמים גדולים משך שנים רבות; ואילן בז'ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר.

נשים מצליחות לוקחות נשימה 
ארגון "חבר" והבנק הבינלאומי ציינו בסוף השבוע יחד את אירועי יום האישה, באמצעות כנס דיגיטלי שבמהלכו אירחו יו״רית ״חבר" אל״ם גלית גולן, והמנכ״לית סא״ל אדוה פישר, את מנכ״לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק.
ברבר-צדיק, המנכ"לית היחידה בחברה הנסחרת במדד תל אביב 35, דיברה על כך שלמרות שיש הרבה נשים מצליחות ופורצות דרך עדיין יש פחות מידי נשים בצמרת. לגיוון מגדרי, אמרה, יש ערך גם עבור הנשים עצמן, גם עבור הפירמות שבראשן עומדות נשים וגם עבור החברה כולה. את הכנס חתמה צופית גרנט בהרצאה תחת הכותרת ״לוקחת נשימה״.

אדוה פישר, סמדר ברבר-צדיק וגלית גולן (צילום: תמר מצפי)
אדוה פישר, סמדר ברבר-צדיק וגלית גולן (צילום: תמר מצפי)


שת"פ בחלל עם אל חאג'ה
שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה, הגיע לכאן בשבוע שעבר כדי להגיש את כתב האמנתו לנשיא המדינה, רובי ריבלין, וכבר החל לעבוד. לאחר שנפגש עם צמרת המדינה הוא הגיע לפגישה גם עם מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה, שי-לי שפיגלמן. השניים דנו באפשרות לקיים שיתופי פעולה בין המדינות בתחומי המדע, הטכנולוגיה, החדשנות והחלל.

 מאז החתימה על הסכמי אברהם, בהם גם ההסכם המדעי בין המדינות, הוקמו קבוצות עבודה בילטראליות וסוכם על תחומי עניין משותפים כגון: בינה מלאכותית, חקלאות, בריאות ומים. בפגישה דיברו השניים גם על שיתופי פעולה בתחום החלל, שם השיגו האמירתים הישגים יוצאים מן הכלל. שפיגלמן סיכמה את הפגישה כמצויינת. 

 שי-לי שפיגלמן ומוחמד אל-חאג'ה (צילום: דוברות משרד המדע והטכנולוגיה)
 שי-לי שפיגלמן ומוחמד אל-חאג'ה (צילום: דוברות משרד המדע והטכנולוגיה)

סדרת הטיפוח של גל
יוליה גל, בעלת רשת טיפולי הקוסמטיקה yullia, משיקה לראשונה את מותג הטיפוח PROVEN בהשקעה של כארבעה מיליון שקלים. גל משיקה מותג פרטי הכולל מוצרי טיפוח פרמיום לשימוש ביתי, וליין נוסף לשימוש מקצועי, שניהם כוללים פורמולות מקצועיות אשר הורכבו במחקר ופיתוח קפדני ארוך שנים. הסדרת PROVEN, כוללת מוצרי קוסמטיקה טיפולית המבוססים על רכיבים פעילים מן הצומח, ללא פרבנים וללא ניסויים בבעלי חיים.

יוליה גל (צילום: גיא שנקרמן)
יוליה גל (צילום: גיא שנקרמן)

ורטמן על הסט
השחקנית והדוגמנית אגם רודברג נבחרה להיות הפרזנטורית הראשונה של רשת הפארם מבית שופרסל Be, בראשות המנכ"ל אורי וטרמן. רודברג הצטלמה לקמפיין הראשון שלה עבור הרשת שייצא לקראת חג הפסח. הצילומים התקיימו בסניף Be  בנתניה. החיבור בין הרשת לשחקנית ילווה בקמפיין קומי וציני על עולמות המשחק, ויעניק "הצצה" אל ההכנות לצילומים, האופן שבו רודברג נכנסת לדמות, וכדומה.  

אגם רודברג ואורי וטרמן (צילום: גיא כושי)
אגם רודברג ואורי וטרמן (צילום: גיא כושי)

אופנה וציונות ברחוב גורדון

מעצבת האופנה אסיה טלי רביבו, השיקה את מותג האופנה וקולקציית הביכורים הראשונה שלה תחת המותג ASIA. אירוע ההשקה של המותג נערכה בחנות החדשה, ברחוב גורדון בתל באביב. הקולקציה כולה מיוצרת כחול-לבן בישראל, מתוך אידיאולוגיה ציונית של המעצבת, ובמטרה לאפשר לכמה שיותר משפחות בישראל להתפרנס מהעסק.

אסיה טלי רביבו (צילום: אלי פסנדי)
אסיה טלי רביבו (צילום: אלי פסנדי)

נפלאות סופהשבוע

>סמסו מזל טוב לאיש העסקים והפילנטרופ מוריס קאהן שציין בסוף השבוע את יום הולדתו ה-91. 

>במחלקת השיווק של אוניברסיטת תל אביב בראשות אלון וינפרס, מנהל השיווק של האוניברסיטה, התבשרו על זכייה בפרס היוקרתי – "בוסטר" (Booster) של איגוד השיווק הישראלי. האוניברסיטה זכתה בפרס על הפקת היום הפתוח המקוון שהתקיים לאחרונה בכפוף למגבלות הקורונה.

היום הפתוח המקוון נמשך לאורך שלושה ימים מלאים והשתתפו בו עשרות אלפי מתעניינים בלימודים. ההפקה כללה, בין היתר, סרטון היכרות עם הקמפוס, עשרות סרטונים על תחומי הלימודים וכן 50 הרצאות שצולמו מראש באולפן שהוקם באחד מאולמות הקמפוס.

אלון וינפרס (צילום: אוניברסיטת תל אביב)
אלון וינפרס (צילום: אוניברסיטת תל אביב)