בטקס שהתקיים מול מכון סילבן אדמס לספורט באוניברסיטת תל אביב, נטע סילבן אדמס שני עצי דולב כאות הוקרם על תרומתם בת עשרות השנים של הוריו מרסל ואני אדמס ז"ל, לאוניברסיטת תל אביב. 

האירוע התקיים במעמד נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, סגן הנשיא לקשרי חוץ, פרופ' עמוס אלעד וסילבן ומרגרט אדמס. במהלך הטקס אדמס התייחס לקשר העמוק והשורשי של משפחתו לאוניברסיטת תל אביב, שהחלה בפעילותם הענפה של הוריו במסגרת אגודת הידידים של האוניברסיטה בקנדה והביע תקווה שגם הדורות הבאים במשפחתו, כפי שהוא פועל בשנים האחרונות, יחזקו את הקשרים החשובים הללו ויעצימו את תרומת משפחת אדמס לחיזוק המצוינות והאקדמיה של מדינת ישראל. 

שוחט מתגייס להעלאת המודעות
חברת סודהסטרים ופורום מיכל סלה משיקים קמפיין רשת רחב שמטרתו העלאת מודעות לתמרורי האזהרה בזוגיות אלימה "יש סימנים שלא משאירים סימן". בשנה האחרונה חלה עליה חדה בפניות ובדיווחים של נשים למוקדי הסיוע ולמקלטים. הפורום שם לעצמו יעד של אפס מקרי רצח בשנה.לטובת הקמפיין, רתמה סודהסטרים את צוותי הפרסום שלה אשר אמונים בין היתר על הפרסומות הגדולות בעולם של המותג, כן משפיענים מוכרים להגברת המודעות ברשתות החברתיות.

מנכ"ל החברה העולמית אייל שוחט מסר: "סודהסטרים מחויבת למאבק באלימות נגד נשים ולעשות כל שניתן לצמצום התופעה האיומה הזו, המגזר העסקי חייב להשמיע את קולו ולהתגייס למען נושאים בעלי חשיבות חברתית מהמעלה הראשונה. אני מודה לפורום מיכל סלה וללילי בן עמי העומדת בראשו ומנתבת את השכול האישי שלה לעשייה חברתית יוצאת דופן".

אייל שוחט  (צילום: גבריאל בהרליה)
אייל שוחט  (צילום: גבריאל בהרליה)

 חוגגים ברשפון

במסגרת חגיגות המימונה הרבות שנערכו במוצאי שבת  אנשי עסקים רבים נהרו למימונה מושקעת במיוחד שנערה ברשפון בביתם של מיכאל ועינב ברר בעלי חברת DPL. בין אלו שהגיעו ליהנות מהשפע של המופלטות, הספינג'ים ומיני המתוקים, המוזיקה והלהקה שניגנה נצפו:  עמוס לוזון ועירית רחמים שהספיקו להגיע למימונות נוספות וסיימו את הערב בפיצרייה, יוסי אירני, ג'ודי ניר מוזס, רונית סיטון, פולה בליק, אופירה אסייג ועוד.

עמוס לוזון ואירית רחמים  (צילום: רפי דלויה)
עמוס לוזון ואירית רחמים (צילום: רפי דלויה)

ה'סטורי' של השואה 
זאת השנה השנייה שבה יום הזיכרון לשואה ולגבורה יישא אופי שונה מכפי שהכרנו. פורמטים מוכרים כמו 'זיכרון בסלון' אמנם עברו בהצלחה למתכונת מקוונת, אבל עדיין מתקשים להגיע לקהל צעיר רחב. במציאות שבה הניצולים הולכים ומתמעטים, וישנן פחות ופחות עדויות בגוף ראשון, פייסבוק ישראל בראשות עדי סופר-תאני, וארגון 'לתת' החליטו על מיזם "מעלים זיכרון" – פרויקט מיוחד שמתקיים השנה לראשונה.

לפרויקט נרתמו אמנים, יוצרי תוכן ומשפיענים מובילים, בהם נעה קירל, נטע אלחמיסטר, אקי אבני, עומר דרור, ליאל אלי, שר פיטנס, ריף נאמן, קובי אפללו ועוד. הם נפגשו עם ניצולי שואה נתמכי 'לתת', שמרביתם חיים בעוני ובסבל רב, לשיחה מרגשת על סיפור הגבורה ועל חייהם כיום. המפגשים צולמו על ידי האמנים לעמודי האינסטגרם האישיים שלהם ועתידים לעלות בערב יום השואה כקטעי Stories ברשתות החברתיות – יחד עם לינק לגיוס תרומות בעבור הניצולים. הפרויקט נועד להנגיש את סיפורי הגבורה לדור הצעיר, בצורה אותנטית וברוח התקופה – ופועל להבטיח את שימור הזיכרון הקולקטיבי.

מאיה ורטהיימר (צילום: רפי דלויה)
מאיה ורטהיימר (צילום: רפי דלויה)

משק אנרגיה מתחדשת
משק אנרגיה - חברת האנרגיה המתחדשת של הקיבוצים, השיקה לאחרונה את השדה הסולארי הגדול ביותר בצפון הארץ, בשטחי קיבוץ כפר בלום. השדה, נבנה בהשקעה של כ-36 מיליון שקלים מעל בריכת דגים שאינה פעילה עשרות שנים. הוא עתיד לספק כעשרה מגה וואט של אנרגיה סולארית נקיה.

השקת השדה מצטרפת לתוצאותיה הכספיות של החברה המציגות גידול של 58% בפרויקטים בהפעלה מסחרית והמוכנים לחיבור, לצד גידול של כ-70% בפרויקטים בהקמה - לאחר זכיה במכרזים. באירוע השתתפו: אורי דורמן, יו"ר החברה לפיתוח הגליל; רונית בלדר, סמנכ"ל פיתוח בחברה לפיתוח הגליל; חן מלמד, מנכ"ל משק אנרגיה; אביהו ביאלי, מנהל הקמת הפרויקט בכפר בלום ושגב ירבעם, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל.

אורי דורמן, רונית בלדר, חן מלמד, אביהו ביאלי ושגב ירבעם (צילום: תקשורת יעל שביט)
אורי דורמן, רונית בלדר, חן מלמד, אביהו ביאלי ושגב ירבעם (צילום: תקשורת יעל שביט)

 שולפים ארנק דיגיטלי

רון גריסרו, סמנכ"ל וראש החטיבה הבנקאית בבנק הבינלאומי, ואסף רגב מנהל חטיבת הדיגיטל של Visa בישראל, נפגשו כדי לציין יחד את השקת הארנק הדיגיטלי - FibiPay שיצא לדרך לפני כחודש באירוע מקוון. הארנק החדש המותקן ישירות על אפליקציית הבנק תומך בשלב זה  בכרטיסי  Visa, ומאפשר ללקוחות הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל, יובנק, ובנק פועלי אגודת ישראל, לשלם ישירות מהנייד (אנדרואיד) בעת ביצוע רכישה בבית העסק, ללא צורך בהצגת כרטיס האשראי.

רון גריסרו ואסף רגב (צילום: נאוה טרסי)
רון גריסרו ואסף רגב (צילום: נאוה טרסי)