ארגון סיראג' לקידום הייטק בחברה הבדואית, קיימה אירוע מיט-אפ השראה מקוון, בהשתתפות סטודנטים להנדסה ומפתחים בדואים. במיט-אפ התארחו גיורא ירון, מהאבות המייסדים של ענף ההייטק בישראל, ומיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל חברת Fiverr, זירת מסחר גלובלית מקוונת לפרילאנסרים.

במהלך המיט-אפ נשאל קאופמן, האם היה ממליץ לצעירים בחברה הערבית להיכנס לעולם ההיי-טק, וענה: "אני מאוד ממליץ לכל אחד להיכנס לעולם הזה, יש מחסור מטורף בטאלנטים בהרבה מאוד תחומים, כל אחד שמושיב את עצמו מול מחשב ולומד מיומנות מסוימת זוהי השקעה טובה, שלא תרד לטמיון, אבל צריך להיות מצויינים במשהו, שיספק גם את הסקרנות שלכם. החינוך הטכנולוגי, מסחרי, עיצובי שיווקי לא יהיה בזבוז. זה העתיד וזו הדרך לייצר שגשוג. יש הרבה ביקוש בענף. לעשות את הצעד הראשון ולהיכנס לענף זהו לא תהליך קל אבל מאוד מתגמל. השכר שמהנדסים מרוויחים היום בתעשייה, הוא כבר לא שפוי. כל מה שצריך זה כישרון". 

נאמנים לבן גוריון גם במקוון

 מושב חבר הנאמנים ה-51 של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, נערך בראשון האחרון, באופן מקוון. המפגש השנתי עמד הפעם בסימן "חמישים השנים הבאות". נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ', הציג את תוצרי כוח המשימה למאבק בנגיף הקורונה שיזם והקים לפני כשנה. הישגיהם של מדעני האוניברסיטה ומחקריהם פורצי הדרך הוצגו לנוכחים. הזמר דיוויד ברוזה הופיע גם הוא במפגש במתכונת מקוונת. מי שהתרגשו במיוחד היו חברי חבר הנאמנים החדשים בהם: רוני חזקיהו - לשעבר החשב הכללי של משרד האוצר; נטלי שניידרמן - מנהלת המענקים העולמית של קרן ג’נסיס; צביקה שווימר - מנכ"ל חטיבת מוצרי הצריכה של אלקטרה; ויחיאל בן-שושן - מנהל רשת שופרסל בעבר. 

פרופ' דניאל חיימוביץ (צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון בנגב)
פרופ' דניאל חיימוביץ (צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון בנגב)

רוני חזקיהו (צילום: צילום פרטי)
רוני חזקיהו (צילום: צילום פרטי)

נטלי שניידרמן (צילום: צילום עצמי)
נטלי שניידרמן (צילום: צילום עצמי)

אוחנה ונמרודי מברכים את מנע

ח"כ לשעבר עו"ד דוד מנע חגג במוצאי השבת את יום הולדתו במסעדת 'ארמיס', בחוף הלידו באשדוד. על  הפקת האירוע הופקדה  רעייתו עו"ד חיה מנע - חברת מועצת העיר רמת גן. בין אלו שהגיעו לברך נצפו: השר אמיר אוחנה, עופר נמרודי, מוטי ורינת כוזהינוף, מ"מ ראש העיר רמת-גן ליעד אלוני, יו"ר מחוז מרכז בלשכת עורכי הדין - רומי קנובל; עורכי הדין שרון נהרי ואייל בסרגליק ועוד. 

אמיר אוחנה ודוד מנע (צילום: רפי דלויה)
אמיר אוחנה ודוד מנע (צילום: רפי דלויה)

חדשנות בנסיעה

בועז הרטל, המנהל של מרכז החדשנות של פורד בישראל ודדי צוקר מנכ"ל מייסד אפליקציית חווית הנסיעה החדשנית נפגשו בסוף השבוע להשיק יחד את ההכרזה על שתוף פעולה עולמי בינהן. פורד הופכת בכך ליצרנית הרכב הראשונה, שמציעה לנהגים בעלי רכב פורד בכל העולם את אפליקציית Mappo של דדי צוקר. מדובר באפליקציה המאפשרת לגלות ערים באמצעות היכרות עם תרבות, אמנות, ארכיטקטורה, היסטוריה, ספורט ומורשת, וצפויה להתרחב במהירות באמצעות חכמת ההמונים מאנשים שיתרמו תוכן ומידע אישי ובעודם מטיילים ברחבי העולם.

בועז הרטל ודדי צוקר (צילום: טלי נווה)
בועז הרטל ודדי צוקר (צילום: טלי נווה)

צופים בחווה
רז פרל יו"ר תנועת הצופים, וקלי כהן מזכ"ל הצופים, ביחד עם בכירי תנועת הנוער, הצפינו ביום שישי בצהריים אל טקס חנוכת "חוות הצופים" - המרכז הארצי לסדנאות חינוכיות המשמשת גם כאכסניית נוער, לקמפינג ולשדאות, ברמת-יוחנן. החווה, שמשמשת את תנועת הצופים כמרכז סמינרים והדרכה ארצי, הייתה סגורה בשנה האחרונה עקב הקורונה. בחודשים האחרונים הושקע מאמץ רב בשדרוגה ובכלל זה בשיפור חזותי, בשדרוג תנאי השינה בחווה, בחדר האוכל ובחדרי ההדרכה. בין האורחים בטקס ההשקה של החווה המשודרגת: אשרף שחאדה - מנכ״ל תנועת הצופים הערבים; נאדר סמעאן רכז ארגון הצופים האורתודוקסי; לביב אבו חמוד - רכז ארגון הצופים הדרוזי; ונפתלי דרעי, מזכ״ל מת״ן – מועצת תנועות הנוער בישראל.

רז פלר אשרף שחאדה ונאדר סמעאן (צילום: ליאור קפלן)
רז פלר אשרף שחאדה ונאדר סמעאן (צילום: ליאור קפלן)

אירני מביא את FILA לילדים

את השבוע פתח יוסי אירני מבעלי פקטורי 54  היבואנית הבלעדית של המותג FILA ישראל בהשקת חנות פופ-אפ לילדים של המותג בקניון רמת אביב. במקום נערכה השקה של קולקציית אביב-קיץ 2021 ובין המוזמנים שהגיעו להתרשם מקרוב היו: קים אור אזולאי הפרזנטורית של פילה בישראל, יעל גולדמן, עינת שרוף ועוד.

עינת שרוף ויוסי אירני  (צילום: רפי דלויה)
עינת שרוף ויוסי אירני  (צילום: רפי דלויה)