על רקע אירועי הימים האחרונים במהלכם נגבה מחיר דמים יקר, והחשש מהתמוטטות יסודות החיים המשותפים בארץ, חברות מובילות במשק הישראלי יצאו במהלך משותף יוצא דופן במטרה לקרוא לאחריות ולכבוד הדדי, לעצור את ההתדרדרות, ולהוביל פיוס, במטרה להגיע עם המסר לכל בית בישראל. את המהלך יזמו החברות, ואת הקמפיין הוציאו לפועל משרד הפרסום גיתם BBDO ביחד עם משרד הפרסום סקטורס–אל בוסתאני.

בתשדירים שהופקו לוקחים חלק עובדים יהודים וערבים מחברות מובילות, שמתפרנסים ביחד וחיים ביחד, ויחד הם קוראים לעצור את האלימות ולהמשיך לכבד זה את זה. השתתפו: עובדי בנק הפועלים, ההסתדרות, התאחדות התעשיינים, FOX GROUP, תנובה, שופרסל, אסם, HOT, לבנת פורן, שטראוס, BE ומכבי.

מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר ניצל את חשבון הפייסבוק האישי שלו לפניה לעובדי ומנהלי הבנק: "מנהלות/ים ועובדות/ים יקרים, אנו מתמודדים בימים אלו עם לחימה בחזית ובעורף, כאשר הערים והכפרים בישראל סובלים מפורעי סדר .זו ההזדמנות להשתתף בצער המשפחות השכולות, ולאחל החלמה מהירה לפצועים. חלק מערכיו של הבנק שלנו היו תמיד שמירה על דו קיום, מתן שירות לכלל לקוחותינו ללא הבדל מוצא, מין ומגדר, וחיים משותפים של עובדים מכל המגזרים - זה לצד זה. אני מבקש מכולכם להמשיך בדרך זו, ולפעול להרגעת הרוחות .תפקידנו בזמן זה להמשיך ולתת שירות ללקוחותינו בכל הגזרות, כאשר אנחנו נכנסים לחג יהודי ומוסלמי ולסוף שבוע ארוך וללא פעילות עסקית. מבקש שתמשיכו לגלות רגישות ללקוחותינו הפרטיים והעסקיים, וכמובן לעובדות/עובדים שלכם, ולזהות סימני מצוקה המצריכים התערבות. פנו אליי בכל בקשה/בעיה בכל שעה. שנדע ימים שקטים מאלה".

דב קוטלר (צילום: אור גפן)
דב קוטלר (צילום: אור גפן)

גם מנכ"לית HOT טל גרנות-גולדשטיין יצאה בקריאה בחשבונה בפייסבוק: "החל מהערב HOT לוקחת חלק בקמפיין ציבורי יחד עם חברות מובילות במשק שקורא לעצור את מחול השדים בו אנו נמצאים בשבוע האחרון. הוט תמשיך לעבוד ביחד ולחיות ביחד עם כל עובדיה על מגזריהם השונים ולהאמין בכוחה של החברה הישראלית לשלב ידיים ולנצח את השנאה והכעס. תכירו את לירון כהן ואת מחמוד אבו עובייד שהם רק דוגמא אחת מיני רבות אצלנו בקבוצה לדו קיום, חברות ושותפות. עוד נדע ימים טובים מאלה" .

טל גרנות גולדשטיין (צילום: רמי זרנגר)
טל גרנות גולדשטיין (צילום: רמי זרנגר)

אנשי עסקים רבים נרתמו לפרסם מודעה שפורסמה תחת הכותרת "באנו חושך לגרש" ולקרוא די לאלימות. המנהלים יצאו בקריאה להפסקת האלימות ומציאת דרך לחיים משותפים במטרה לא לתת לקבוצת קיצוניים להרוס את מרקם החיים העדין שנוצר ב-73 שנות קיומה של המדינה. בין החתומים: אילן שילוח, אהרון מינקובסקי, אורני פטרושקה, ברק חכמוב, גיורא בר דעה, חנה רדו, חיים כצמן, דליה פרשקר, דן פרופר, יואל חשין, יודי ויובל קרנאטי, ישי גרין, ישי דוידי, צביקה לימון, ראני חרג' יחיא, רוג'ט חינאוי, רפי גדרון ועוד. 

חנה רדו (צילום: אדם בני)
חנה רדו (צילום: אדם בני)

חיים כצמן (צילום: אביב חופי)
חיים כצמן (צילום: אביב חופי)

גיורא בר דעה (צילום: אביב חופי)
גיורא בר דעה (צילום: אביב חופי)

איש העסקים המצליח רוני צארום, מייסד עמותת 'יוניסטרים' שפועלת במטרה לצמצם פערים סוציו-אקונומיים, באמצעות חינוך והכשרת בני נוער וצעירים מהפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל לעולם היזמות, כתב גם הוא בחשבון הפייסבוק שלו: "ביוניסטרים לומדים ועובדים ביחד אלפי יהודים וערבים שאוהבים האחד את השני. מודל יוניסטרים הוא בהגדרתו מודל המאפשר לכל אחד/ת אזור בטוח ומחבק – יהודים, ערבים, נוצרים, דרוזים, בדואים, חילונים ודתיים, כולנו ישראלים.  בזמנים מורכבים כאלה יוניסטרים תמשיך להיות מקום נגיש התומך במרקם העדין הקיים כאן במדינתנו הקטנה. ביוניסטרים תמיד תכלו למצוא מקום מחבק ואוהב ללא קשר לדת, צבע, או מין. אני בטוח שהתקופה הזו תחלוף לה ונראה חברה מאוחדת יותר וחזקה יותר".

רוני צארום (צילום: מורג ביטון)
רוני צארום (צילום: מורג ביטון)

 איש עסקים נעם לניר העלה תמונות עם חניכי מכינת חצבה שעמלו לילה שלם על חבילות לחיילים וסייע להם לחלק אותם. בענקית הטכנולוגיה הישראלית Priority Software  החליטו טרום החג לבטל את אירוע החברה המסורתי וסעודת השבועות העשירה שתוכננה. כ-300 מנות חלביות ומנות דג תוכננו להיות מוגשות לעובדים, אך לאור ביטולו של האירוע הוחלט לתרום את כל המנות למי שזקוק להן באמת - לעמותת 'לב רמות' הפועלת בירושלים.

נועם לניר (צילום: אביב חופי)
נועם לניר (צילום: אביב חופי)

חברת הסייבר ארמיס הוציאה עשרה אוטובוסים עם משפחות מערי הדרום, עוטף עזה ולוד, כדי לארח אותן בקאנטרי בנתניה ולספק להם יום של הפוגה. במסגרת ההפנינג התקיימו אטרקציות ומופעים לילדים.