עם שוך הקרבות ביום שישי, הגיעה העת לשמחה ולחגיגת אהבות. הלאונג' מציג פתיחה מרשימה של עונת החתונות: דנה ואורן רוזנבליט-  בעלי ״נמרוד גרופ״, השיאו את בנם תום, עם בחירת ליבו הדר, במלון 'אנסה' המפואר בקפריסין. החתן משמש כמנהל השיווק של 'נמרוד' והכלה היא תקציבאית במקאן-אריקסון. מאה בני משפחה וחברים קרובים הוטסו, הוזמנו להתארח במלון, ונהנו מארוחות משותפות ומחופה אל מול שקיעה. 

>איש העסקים אראל מרגלית התרגש לשאת לראשונה בתואר 'אבי הכלה' – עם נישואיה של בתו עדן, לבחיר ליבה דן, בחתונה שנערכה בעמוקה בגליל, באזור שבו למדו, הכירו והתאהבו. 

>יגאל אהובי ליווה את בנו, יואב, לחופה, עם בחירת ליבו תמרה, בבית הכנסת הגדול בתל אביב. את החופה ערך הרב יעקב גלויברמן. הגיע לברך: ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי.  

> סמסו מזל טוב גם לקובי לפידות  ודלית ויכסלבאום שנישאו בסוף השבוע ושהו גם הם במלון אנסה בקפריסין. התרגשו במיוחד: הוריו של החתן גילה ועמי לפידות, ואחותה התאומה של הכלה – שרון כידון.

מסבירים מהקמפוס
שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הגיעה בחמישי לביקור בקמפוס של המרכז הבינתחומי הרצליה. השרה פגשה במקום את נשיא ומייסד המרכז פרופ' אוריאל רייכמן, ואת יו"ר מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית, רון פרושאור. ינקלביץ' ביקשה לחזק את הסטודנטים המתנדבים בחמ"ל ההסברה של המרכז הבינתחומי. בבינתחומי לומדים מעל 2,000 סטודנטים מתשעים מדינות. הסטודנטים המתנדבים בחמ"ל ההסברה עושים שימוש בידע טכנולוגי יצירתי, אשר בשילוב עם שליטתם בשפות שונות, מביא להשמעת קול ישראלי, אוטנטי ועצמאי ברחבי העולם. 

רון פרושאור, עומר ינקלביץ' ואוריאל רייכמן (צילום: באדיבות הבינתחומי הרצליה)
רון פרושאור, עומר ינקלביץ' ואוריאל רייכמן (צילום: באדיבות הבינתחומי הרצליה)

המחווה של סירקיס
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס התרגש מהמחווה של קנצלר אוסטריה שהניף את דגל ישראל לאות הזדהות על גג לשכתו, והחזיר במחווה משלו. סירקיס העומד בראש חברת התעופה והתיירות "ישראייר" החליט להניף את דגל אוסטריה על מטוס החברה שטס לוינה. 

אורי סירקיס (צילום: אפי שמח)
אורי סירקיס (צילום: אפי שמח)

תקווה בוולפסון

ד"ר ענת אנגל, מנהלת המרכז הרפואי וולפסון, שיתפה בדף הפייסבוק האישי שלה מכתב שהוציאה לכל עובדי המרכז הרפואי ותורגם לערבית על ידי ד״ר האני אבו סמרה, סגן מנהל המחלקה לרפואה דחופה. 

"צוות יקר, אני מחפשת את המילים הנכונות בשבילנו. יש כאלה? בשבוע וחצי האחרונים נכנסו ביתר שאת לשיח של החברה הישראלית, מילים וביטויים כגון סימטריה, תמונת ניצחון, סימון, לינץ', כטב"מ, בקת"ב, הפס"ד, הערכת מצב, פחד – ומנגד התמעטו המילים חיבה, שותפות, חברות, אנושיות. ברגעים אלו אני מזכירה לעצמי את הסיפור של וולפסון. שזורים בסיפור הזה כל כך הרבה מילים, כמו חמלה, טוב לב, אנושיות, שותפות, הומניזם, ביחד, שזה מזכיר לי את העוצמה שלנו כאן בבית החולים, וכאן בתוך הקהילה שלנו.

זו שיש בה יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, אזרחים ומבקשי מקלט, עניים ועשירים, חולים ובריאים, צעירים וקשישים, עובדי כפיים ואנשי רוח. הקהילה שלנו, שאנו אחראים על הבריאות שלה, ושאנחנו מעניקים לה רפואה. אני לא משלה את עצמי, ואני לא תמימה, לא הכל אידיליה כאן. אבל הרוב חיובי, מלא אור, מקצועיות, מסירות, אהבת אדם, ואנחנו מחשיבים את הגיוון האנושי פה ככוח מניע למצוינות.

#וולפסון_זה_בית, ובמהלך השבוע האחרון אני הולכת בתוך הבית הזה, ומדברת אתכם ושואלת איך אתם מרגישים ומה אתם צריכים, ואתם עונים ש"הכל בסדר", ש"מרגישים בוולפסון בטוח", ש"לפעמים יש תחושת פחד בדרכים", ש"זו תקופה קשה", ש"מה יהיה?", ש"מאד גאים להיות עובדים של וולפסון", ועוד אמירות רבות על כל קשת הרגשות והתחושות. ומכל המילים שיש, אני בוחרת הפעם את המילה #תקווה. היא דוחפת אותנו לאופטימיות, מונעת מאיתנו להתייאש, מקנה משמעות לחיינו, ומביאה אותנו לעשייה ולשינוי." 

ענת אנג'ל (צילום: ליאת מנדל)
ענת אנג'ל (צילום: ליאת מנדל)

מגן באילת

במהלך מבצע 'שומר החומות', פנתה התעשיה האווירית לרשת מלונות פתאל, וביקשה לארגן נופש למאות משפחות עובדיה מהדרום, על מנת לספק להם מעט אסקפיזם מהמציאות בה הם שרויים. תוך שעות ספורות בלבד החופשה יצאה לדרך וברביעי האחרון, כבר הגיעו המשפחות הנרגשות למלון הרודס ת"א שם התארחו עד יום שישי. מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, הגיע לשוחח עם המשפחות ולדרוש בשלומם כמו גם מנכ"לית רשת מלונות פתאל, אביה מגן שהגיעה לקבלם.

אביה מגן (צילום: באדיבות רשת מלונות פתאל)
אביה מגן (צילום: באדיבות רשת מלונות פתאל)

נפלאות סופהשבוע
>ד"ר יאיר מרגלית ואסף מרגלית, בעלי 'יקב מרגלית', חידשו מסורת בת 30 שנה, שנקטעה רק במהלך מגפת הקורונה, ופתחו בסוף השבוע את שערי היקב בבנימינה לאירוע טעימה ומכירת יינות אדומים. באירוע נמזגו שלל יינות אדומים מבציר 2018. 

 אסף ובנו יונתן מרגלית (צילום: באדיבות יקב מרגלית)
אסף ובנו יונתן מרגלית (צילום: באדיבות יקב מרגלית)

>חברת "כרם מלונות"  בראשות גדי פריבר - בעלים ומנכ"ל  Gordonia private collection אירחו במלון "יערים" כ-100 משפחות מנתיב העשרה, שהותקף ללא הרף במהלך מבצע "שומר החומות",  במחירים מיוחדים, כאשר ילדים התארחו ללא תשלום כלל.