באודיטוריום אניס ביפו, התקיימה השבוע בפני קהל מעורב של יהודים וערבים, החזרה הגנרלית של המחזה "ניקוי ראש לשב"כ" – קומדיה סאטירית חדשה פרי עטו של הסופר חגי טיומקין. בהצגה מככבים גיא אריאלי, אמיר שורוש, יניב סוויסה, דקלה הדר, נתי קלוגר ועוד. ההצגה עוסקת בסיפור אהבה יהודי-ערבי על רקע של פוליטיקה פנימית ותככים בשרות הביטחון הכללי. הקהל נהנה משעה וחצי של צחוק,  כשפרות קדושות כמו ביטחוניזם, שוביניזם וגזענות, מועלות על המזבח ללא כל חשבון. נצפה בקהל: ראש השב"כ  לשעבר – יעקב פרי.

רבן בקו- אימפקט
טל רבן - מנכ"ל 'קימברלי קלארק' בישראל, וסחר חנא - מנהלת המכירות בחברה, השתתפו השבוע בכנס השנתי של מנכ"לי חברות הליבה המשתתפות במיזם קו-אימפקט. מדובר במיזם פורץ דרך לקידום התעסוקה בחברה הערבית, ושילוב טאלנטים מן המגזר הערבי בתעסוקה הולמת בחברות.

 הכנס התקיים בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לקראת סיום הקדנציה שלו. המשתתפים הביעו הערכה לפעילות המשותפת שנוצרה בין בית הנשיא ומיזם קו-אימפקט. חברת קימברלי קלארק ישראל פועלת כיום באופן יזום לשילוב עובדים מהמגזר הערבי ובנוסף מפעילה תכנית הכשרה ודיאלוג ארגוני לעידוד גיוון בתעסוקה. כ-14% מעובדות ועובדי קימברלי-קלארק הם מבני החברה הערבית.

טל רבן וסחר חנא (צילום: חיים כץ, לע''מ)
טל רבן וסחר חנא (צילום: חיים כץ, לע''מ)

בוז'י מברך את דרעי

 בשני בערב נערכה חתונת בתו של שר הפנים הנגב והגליל אריה דרעי ב'איירפורט סיטי'. בין המברכים הרבים בהם שרים, חברי כנסת ורבנים, היה גם יו"ר הסוכנות היהודית והמועמד לנשיאות יצחק בוז'י הרצוג, שהגיע לשמחה יחד עם רעייתו מיכל.

יצחק (בּוּזִ'י) ומיכל הרצוג (צילום: אביב חופי)
יצחק (בּוּזִ'י) ומיכל הרצוג (צילום: אביב חופי)

חייק סולידרי
איש העסקים הישראלי-בריטי שמואל חייק שעומד בראש ארגון JNF UK נפגש לאחרונה עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי, כדי להביע את הסולידריות של יהודי בריטניה עם תושבי העיר. 

חייק אמר שהארגון ימשיך לתמוך בעיר כפי שהוא עושה שנים ארוכות, בשגרה ובחירום, וסיפר לראש העירייה על מערך החירום של הארגון שהוקם בשיתוף עם מועצת המכינות, בעלות כוללת של שני מיליון שקלים.  מערך זה לקח בשבועיים האחרונים, חלק פעיל בסיוע לתושבי הדרום שהיו נתונים תחת מטחי טילים בלתי פוסקים מכיוון עזה.  ארגון JNF UK משקיע כ-30 מיליון שקלים מידי שנה (טרום הקורונה) לחיזוק יישובי ותושבי הדרום.

שמואל חייק  (צילום: דן שפירא)
שמואל חייק  (צילום: דן שפירא)

החדשה של סאני
חברת 'סאני תקשורת', היבואנית הרשמית של מוצרי Samsung לישראל, מתרחבת. הרשת השיקה את הסניף החדש והראשון שלה בעיר בת ים.  בפתיחת הסניף בקניון בת-ים נכחו יעקב לוקסנבורג, יו"ר קבוצת לפידות קפיטל, אריק שפיר, סגן יו"ר קבוצת לפידות קפיטל, מנכ"ל סאני תקשורת, אלי לביא, וצ׳ארלי יו - מנכ״ל SAMSUNG ישראל.

יעקב לוקסנבורג, אלי לביא וצ'ארלי יו (צילום: סאני תקשורת)
יעקב לוקסנבורג, אלי לביא וצ'ארלי יו (צילום: סאני תקשורת)

עדיים בטרמינל פתאל 

 עם הצטברותה מחדש של תנועת נוסעים לכיוון שדה התעופה בן גוריון, התחדשו בטרמינל הטיסות הפרטיות 'פתאל טרמינל', בחנות תכשיטים חדשה של מותג היוקרה הבינלאומי, H.Stern. החנות שבהקמתה הושקעו כחצי מיליון שקלים נפתחה בטרמינל הפרטי בצמוד לחנות הדיוטי-פרי של ג'יימס ריצ'רדסון. התרגשו מהמפגש בחנות החדשה: שני שיפרמן, מנכ"לית הטרמינל ושרון רוזנברג, מנכ"לית ה.שטרן בישראל. 

שרון רוזנברג ושני שיפרמן (צילום: באדיבות טרמינל פתאל)
שרון רוזנברג ושני שיפרמן (צילום: באדיבות טרמינל פתאל)

מדשנים באהבה

 קבוצת חיפה המייצרת דשנים לחקלאות וכימיקלים לתעשייה החליטה לחבק ולהעניק למעל ממאה חקלאים, תושבי עוטף עזה, שי מיוחד של דשנים איכותיים בשווי כולל של מאות אלפי שקלים, על מנת לסייע להם להפיק את המיטב והמרב משדותיהם.  המחווה באה על רקע השבועיים הקשים שעברו על תושבי הדרום, שבמהלכם השדות והיבולים ניזוקו עקב ירי הטילים הבלתי פוסק על מדינת ישראל.

מנכ"ל הקבוצה מוטי לוין":יישובי עוטף עזה הינם התגשמות החזון הציוני, ודוגמא לכולנו בכל הקשור לנחישות ואהבת הארץ, על אחת כמה וכמה החקלאים שביניהם אשר מעבדים את האדמות באהבה ומסירות, מתוך תחושת שליחות, יום יום, שעה שעה, בכל ימות השנה ודואגים כי גם בשעת לחימה ארצנו תיתן יבולה. אתם מקור לגאווה ישראלית ועל כך רצינו לחזק אתכם בימים מאתגרים אלו ולומר תודה."

מוטי לוין  (צילום: גילאב יחסי ציבור ואסטרטגיה)
מוטי לוין  (צילום: גילאב יחסי ציבור ואסטרטגיה)