מוזיאון תל אביב לאמנות קיבל תרומה בסך 15 מיליון דולר מקרן משפחת פולסון, לרגל תשעים שנה להיווסדו. תרומת הקרן האמריקאית נועדה לממן את שדרוג הבניין הראשי האייקוני של המוזיאון, שתוכנן בסגנון ברוטליסטי, על ידי האדריכלים דן איתן ויצחק ישר. בעקבות התרומה הנדיבה, הבניין ייקרא ע"ש קרן משפחת פולסון. 

התרומה הייעודית תשמש בין היתר להרחבת תשתיות, להתקנת מערכות חדשניות, לאפשר נגישות, והכל תוך 'תכנון ירוק' - מתוך שאיפה לקדם קיימות עירונית בפעילות המוזיאון. 

קרן משפחת פולסון בראשות ג'ון פולסון נוסדה ב-2009 כדי לספק תמיכה בחינוך, מדע, בריאות, תרבות ואמנויות. היא סיפקה מימון משמעותי עבור: אוניברסיטת הרווארד; אוניברסיטת ניו-יורק; שימור הסנטרל פארק בניו-יורק; המרכז הקהילתי והתרבותי היהודי 92nd Street Y, ניו-יורק; הארגון הפילנתרופי הפדרציה היהודית של ניו-יורק (UJA); קמפוס האמנויות בירושלים; בית הספר האמריקאי לבלט, ניו-יורק; ארגון בתי הספר Success Academy, ניו-יורק, ומוסדות נוספים. מי שהודו לבני המשפחה על התרומה הנדיבה היו ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי, וטניה כהן-עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות.

עוזרי בעד אחדות
איש העסקים גיא עוזרי, שעובד עם איי-ליסטים בתעשיית המוזיקה הבינלאומית והישראלית, פרסם בעמוד האינסטגרם שלו, ל- 223 אלף עוקביו, טקסט מפרגן מלווה בתמונה משותפת עם איש השעה, המוביל לאחדות – יאיר לפיד.

עוזרי כתב: "האיש שלידי בתצלום הוא יאיר לפיד, בדיוק הצליח להקים ממשלה קואליציונית בישראל. הקואליציה הזו היא היסטורית. עם שלושה זרמים שמתכנסים ומכילה מפלגות שמאל, מפלגות ימין ומפלגה ערבית איסלאמיסטית.

לא יכול להתחיל להסביר איך ישראל עובדת פוליטית. זה מאוד מורכב ואני לא מבין את זה לגמרי. אני יודע שהכותרת שכדאי לשים לב אליה היא לא רק שיש ממשלה חדשה, אלא שהחדשות הגדולות עוד יותר הן שהערבים ויהודים התכנסו, מאוחדים עם חזון להקים ממשלה חדשה ולהתחיל בפרק חדש מאוד נחוץ. האם התקשורת / המדיה החברתית, ישתפו מידע זה על ישראל? זה לא בדיוק מתאים לנרטיב המתמשך ..

זה עשוי להפתיע אתכם שכל יום בישראל, ערבים ויהודים חיים יחד בשלום, עובדים יחד ודואגים זה לזה. ממשלה חדשה זו מדגישה זאת ומעבירה מסר לעולם מה אפשרי בישראל במקום מה שלא. אני תמיד אשאר אופטימי ולהאמין שקולות חדשים יכולים לשבור מחזורים ישנים .. איזו ברירה אחרת יש לי?

"אתה יכול לומר שאני חולם אבל אני לא היחיד... אני מקווה שיום אחד תצטרף אלינו והעולם יהיה אחד "- ג'ון לנון 

אני לא מכיר באופן אישי את מפלגת הימין או את המפלגה הערבית האיסלאמיסטית אבל אני מכיר את יאיר והוא אדם טוב. אני מתפלל שזה יהיה ניצוץ האור שרובנו קיווינו לו וחיכינו לו. אני גם מתפלל שהאחים והאחיות הפלסטינים שלנו ימצאו את דרכם לשינוי מנהיגות. עבאס עומד על ההגה כבר 15 שנה. אנו זקוקים לקולות ולחזון חדש מסביב. הישנים בבירור לא עבדו. לפיד אמר כי "הממשלה תפעל לשרת את כל אזרחי ישראל, כולל אלה שאינם חברים בה, תכבד את המתנגדים לה, ותעשה כל שביכולתה כדי להתאחד".

חמסה על לנדאו
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין חנך בראשון, בשדרת היוצאים בנמל התעופה בן-גוריון, את "חמסה עלינו" - תערוכת צילומים חדשה, אותה מובילים בית הנשיא (ומיזם הדגל "תקווה ישראלית") וארגון Vibe Israel  בראשות המנכ"לית ג'ואנה לנדאו הפועל למיתוג ושיווק ישראל בעולם.
התערוכה מהווה הזדמנות להאיר לעיני ציבור רחב את החשיבות שבעשיה זו, והחיבור שהיא מייצרת בין השבטים השונים בחברה הישראלית ויהדות התפוצות. נפגשו בהשקה: מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות; מנכ"ל נתב"ג שמואל זכאי; ומנכ"ל בית הנשיא הראל טובי.

יעקב גנות, ראובן ריבלין וג'ואנה לנדאו (צילום: מארק ניימן, לע''מ)
יעקב גנות, ראובן ריבלין וג'ואנה לנדאו (צילום: מארק ניימן, לע''מ)

אייזנקוט אנרגטי
לאחר היעדרות ממושכת מהעין הציבורית, התארח בראשית השבוע הרמטכ"ל לשעבר,  גדי איזנקוט, בכנס שקיים משרד עו"ד פרל כהן ושות' בסימן "אנרגיה מתחדשת בשוק ההון". אייזנקוט התייצב באירוע לצד מנכ"לים של חברות ציבוריות בענף האנרגיה. רגע לפני שהוא נכנס רשמית לתפקיד יו"ר חברת סטורג' דרופ (StorageDrop), חברת האנרגיה המתחדשת המתמחה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה ירוקה, דיבר איזנקוט על החשיבות של אגירת אנרגיה ותרומתה לפיתוח וקידום משק האנרגיה בישראל. עוד השתתפו: יקי נוימן, מנכ"ל דוראל אנרגיה; שי כהן, מנכ"ל סטורג' דרופ; עו"ד אילן גרזי, שותף בכיר ומנהל מחלקת שוק ההון במשרד עו"ד פרל כהן ושות'; ניר ברנמילר, משנה למנכ"ל ברנמילר אנרג'י; דייויד מאייר, מנכ"ל פינרג'י; יונה פוגל, סגן יו"ר הדירקטוריון של סטורג' דרופ; ניק לניר בראון, מנכ"ל אייטראצ' סולאר; מנחם כהן, בעל השליטה בחברת מדיוי; ליאור נבון, ראש יחידת מכירות ופיתוח שווקים בבורסה ועוד.

שי כהן, גדי איזנקוט, יונה פוגל ואילן גרזי (צילום: תומר צח)
שי כהן, גדי איזנקוט, יונה פוגל ואילן גרזי (צילום: תומר צח)

אסיה בלב

לאחר שנה של ציפייה והתרגשות, התקיימה בשני בקולנוע לב תל אביב הפרמיירה החגיגית לסרט המדובר זוכה 9 פרסי אופיר- "אסיה".  על השטיח האדום צעדו הכוכבות שירה האס ואלונה איב יחד עם הבמאית רותי פרי בר- שלישייה נשית בסרט שחוגג את העשייה הקולנועית הנשית עם הצלמת דניאלה נוביץ שהיתה לצלמת הראשונה שזכתה בפרס אופיר, אורית זמיר המפיקה, קרני פוסטל שיצירה את המוסיקה. שר התרבות חילי טרופר, הגיע לברך את היוצרים והמשתתפים ולצפות בסרט. עוד נהנו מהסרט: גיא שני בעלים ומנכ"ל קולנוע לב, מפיקי הסרט אורית זמיר ויואב רועה, מנכ"לית קרן הקולנוע ליסה שילוח, השחקנית יבגניה דודינה, תום נשר, שירה גפן ועוד.

ליסה שילוח וגיא שני (צילום: רפי דלויה)
ליסה שילוח וגיא שני (צילום: רפי דלויה)

שירה האס, רותי פרי בר ואלונה איב (צילום: רפי דלויה)
שירה האס, רותי פרי בר ואלונה איב (צילום: רפי דלויה)

חותמים על חדשנות 
המרכז הרפואי סורוקה מקבוצת כללית והתעשייה האווירית חתמו על הסכם להקמת מרכז חדשנות לפיתוח טכנולוגיות רפואיות והסבת פיתוחים מהתחום הביטחוני לתחום הרפואי. מטרת מרכז החדשנות המשותף לחטיבת אלתא בתעשייה האווירית ולמרכז הרפואי סורקה הינה להוות חממה להנבטת רעיונות לפיתוח של מכשור רפואי. חתמו: יואב תורג'מן, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא וד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה.

המלונאים מעודדים
במלון שרתון תל אביב, אירחו השבוע עיריית תל אביב-יפו והתאחדות המלונות תל אביב רבתי את השקת קמפיין "כל חופשה שתבחרו" - קמפיין לעידוד חופשה בעיר ללא הפסקה. אירחו: ראש עיריית תל אביב – יפו, רון חודלאי, ושרון לנדס מנכ"ל עיר עולם ותיירות, ג'ימי זוהר יו"ר התאחדות בתי המלון תל אביב רבתי ועודד גרופמן מנכ"ל התאחדות בתי המלון תל אביב רבתי.

 הפגינו נוכחות: פרנקו וולה מנכ"ל מלון שרתון תל אביב , טלי לאופר מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, רונן ניסנבאום מנכ"ל מלונות דן,  דיויד כהן  מנכ"ל דיויד אינטרקונטיננטל, אבי דור מנכ"ל רשת פרימה, סוכני נסיעות ועוד רבים.

רונן ניסנבאום, שרון לנדס, פרנקו וולה ודיויד כהן   (צילום: רן בירן)
רונן ניסנבאום, שרון לנדס, פרנקו וולה ודיויד כהן   (צילום: רן בירן)