1. במוזיאון ת"א נערך בשלישי אירוע, שבמסגרתו הוענק אות "הרוח הישראלית" ע"ש אהוד מנור ז"ל, לאיש העסקים קלמן שחם, מייסד ובעלי בית ההשקעות "אלטשולר-שחם". תשומת לב מיוחדת של הנוכחים ניתנה ליו"ר הסוכנות היהודית, הנשיא הנבחר יצחק הרצוג, שפגש במקום את  מנכ"לית "הרוח הישראלית", מיקי דהב, את עפרה מנור - אלמנתו של אהוד מנור,  ואת יו"ר בנק דיסקונט שאול קוברינסקי.

שאול קוברינסקי ויצחק הרצוג (צילום: רפי דלויה)
שאול קוברינסקי ויצחק הרצוג (צילום: רפי דלויה)

קלמן שחם ומיקי דהב (צילום: רפי דלויה)
קלמן שחם ומיקי דהב (צילום: רפי דלויה)

2. במוצאי שבת נערכה בתיאטרון "גשר" שביפו, פרמיירה חגיגית להצגה "בכל שעה עגולה", מאת יחזקאל לזרוב ובבימויו. ההצגה היא סיפור על שנים אבודות, בגידה ואובדן אמון, מאז רצח רבין ועד ימינו, בכיכובה של אורנה  בנאי. בין ידידי התיאטרון שהגיעו לצפות היה המיליארדר הישראלי-אוסטרלי פרנק לואי.

פרנק לואי (צילום: אביב חופי)
פרנק לואי (צילום: אביב חופי)

3.  בשלישי אחר הצהריים, חגגה אורנה אלוביץ' את יום הולדתה ה-50, במסיבה שנערכה בחוף דור. החברים הגיעו לבושים בלבן, על מנת לשמוח ולרקוד עם כלת השמחה ובעלה אור אלוביץ'. נצפו: דפי וגיגי לוי, מרטין דפני-גל ודני פדרמן, אנה ועופר שבתאי, מירי טוכמאייר, סנדרה רינגלר, שירה מרגלית, רותם ליברזון, מליסה רן ועוד. 

4. ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט זכה לפירגון מגורו הפרסום ספי שקד שכתב בחשבון הפייסבוק שלו: תכלס, בכל מצב אני מעדיף את הכיפה של בנט על הכיפה של ליצמן. כיפה של אחד שנלחם בצבא. כיפה של איש ישר שלא מפחד מאף אחד. בנט הוכיח בגדול את האומץ שלו בשבועיים האחרונים. האיש ויתר על 70% מהבייס שלו כדי להוציא את ישראל מהטמטום הזה של כן ביבי לא ביבי. בנט הבין ששמאל ימין זה סתם חראטה ושמה שחשוב עכשיו זה לשקם את הקרע בעם ואת הכלכלה. הוא לקח סיכון ענק בשביל המדינה (גם אלקטורלית וגם פיזית), איבד את רוב בוחריו, וברור שאם לא יצליח להיות ראש ממשלה מצויין ולהרוויח מחדש קהל בוחרים חדש, הוא גמור. אבל הוא כן יצליח. בגדול. הלב שלו במקום הנכון. הראש שלו במקום הנכון. אי אפשר לקנות אותו כי הוא לא צריך כלום מאף אחד. הוא איש חכם וטוב וחרוץ שעובד מלפנות בוקר עד אמצע הלילה. אני יודע שהוא יצליח".

ספי שקד (צילום: אביב חופי)
ספי שקד (צילום: אביב חופי)

5. בשישי בצהריים, בבית הכנסת הגדול בתל אביב, עמד עומר באומן, בנם של אילנית ויורם באומן נשיא קבוצת הפרסום "פובליסיס", מתחת לחופה, עם בחירת ליבו קורל. האירוע המצומצם בנוכחות בני משפחה וחברים קרובים, המשיך לארוחה ומסיבת חתונה שמחה במיוחד, שנערכה ממש מעבר לכביש ב'קפה אירופה'. בין המברכים נצפו: ענת ואודי אנג'ל, אורי שני, אילנה ויאיר המבורגר, רני והילה רהב ויוסי לובטון.

יאיר המבורגר (צילום: אביב חופי)
יאיר המבורגר (צילום: אביב חופי)

אודי וענת אנג'ל  (צילום: אביב חופי)
אודי וענת אנג'ל  (צילום: אביב חופי)

6. עוד בשישי בצהריים בישוב סביון שיר רינות, בתה של סמדר רינות-נמרודי, נישאה לאיתי. על השמח הופקדה עינת שרוף שקיבלה חיזוק בשירה מאיש העסקים רונן פלד. 

7. אשת ראש הממשלה החליפי המיועד ליהיא לפיד לקחה השבוע פסק זמן מהמתח של לקראת השבעת הממשלה ובילתה ערב עם חברות בהופעה של רמי פורטיס וברי סחרוף בקיסריה.

8. בשני בערב נערך אירוע לצורך גיוס כספים, מטעם ידידי המרכז הרפואי ע"ש רבין (בילינסון), בהובלת פנחס (פיני) כהן – יו"ר עמותת הידידים, ד"ר איתן ורטהיים – מנהל המרכז הרפואי, ואורלי מסקין – מנכ"לית עמותת הידידים. במהלך הערב גויסו כעשרה מיליון שקלים לטובת פיתוח מרכז דוידוף לטיפול בחולי סרטן בבילינסון, בניהולו של חוקר הסרטן פרופ' גל מרקל, אשר נכנס השנה לתפקידו. הידידים נפרדו באירוע מד"ר בועז תדמור, יו"ר רשות המחקר ומנהל בילינסון בעבר, וממקימי המרכז לרפואה מותאמת אישית לחולי סרטן וחממת החדשנות. בחלק האומנותי של הערב נערכה הופעה של דניאל סלומון ודנה עדיני. בילו את הערב ביחד: ענת וד"ר שמואל חרל"פ, יוחנן לוקר – יו"ר שירותי בריאות כללית, פרופ' אהוד דודסון – מנכ"ל שירותי בריאות כללית, ורדה ובעז דותן, צבי נטע, ד"ר פנינית כהן, חוה ושמעון טופור, גדעון תדמור, נאוה ברק ושלום זינגר, שלוה הסל, עתליה שמלצר, אליאס וליליאן טאנוס, מיכאל ויסמין פרדיס, ז'ק בר ועוד. 

בעז תדמור, צבי נטע, ופנחס (פיני) כהן  (צילום: רפי דלויה,שאולי לינדר)
בעז תדמור, צבי נטע, ופנחס (פיני) כהן  (צילום: רפי דלויה,שאולי לינדר)

ז'ק בר ופנחס (פיני) כהן  (צילום: רפי דלויה,שאולי לינדר)
ז'ק בר ופנחס (פיני) כהן  (צילום: רפי דלויה,שאולי לינדר)

ליליאן ואליאס טאנוס  (צילום: רפי דלויה,שאולי לינדר)
ליליאן ואליאס טאנוס  (צילום: רפי דלויה,שאולי לינדר)

9. בסוף השבוע שעבר נערכה באולפני הרצליה, השקה חגיגית של ״אולפן הקסם״, מיזם טלוויזיה חווייתי לילדים המציע התנסות בטכנולוגיות ישנות וחדשות ליצירת קולנוע וטלוויזיה. "אולפן הקסם" הוקם בשטח ביתה ההיסטורי של מייסדת אולפני הרצליה, מרגוט קלאוזנר, שייסדה את האולפנים בשנת 1949. האורחים שהגיעו עם הילדים והנכדים התנסו ביצירת אנימציה, יצירת סרטים עם 'גרין סקרינים', הקלטות סאונד, בביקור בחדרי איפור ותחפושות, וגם בדיווח מבזקי חדשות מאולפן חדשות.

 את האירוע שנערך במעמד ראש העיר הרצלייה משה פדלון, אירחו בני משפחת גניגר, בעלי אולפני הרצליה: עמי ואריאלה, דפנה, תמי ודן גניגר. 

דפנה גניגר, משה פדלון ועמי גניגר (צילום: דרור סיתהכול)
דפנה גניגר, משה פדלון ועמי גניגר (צילום: דרור סיתהכול)