עמותת SpaceIL הודיעה על השלמתו של גיוס כספי בהיקף יוצא דופן של 70 מיליון דולר שייתרמו על ידי קבוצת יזמים פילנטרופיים הכוללים את פטריק דרהי, מרטין מושל ומוריס קאהן. בכך למעשה נסללת למדינת ישראל הדרך למשימה שנייה לאחר ששיגור "בראשית 1" נכשל בנחיתה. בזכות התקצוב המלא של הפרוייקט ישנה סבירות גבוה להצלחה ולעמידה בלוח הזמנים לשיגור בשנת 2024. 

 עם השלמת הגיוס מונה דירקטוריון חדש לעמותה כשבראש הדירקטוריון יעמוד מוריס קאהן, בנוסף אליו התמנו דירקטורים נוספים: אנג'לינה דרהי- יו"ר קרן פטריק ולינה דרהי, עמליה זרקא- מנהלת הקרן הפילנתרופית של משפחת דרהי; טל גרנות גולדשטיין - מנכ"לית קבוצת HOT; פרנק מלול מנכ"ל i24 ;אביעד איל- שותף מנהל ב- Entrée Capital ונציג של Moshal Space Foundation; דפנה ג'קסון- מנכ"לית Kahn family office. אלו מצטרפים לחברי הדירקטוריון הקיימים ביניהם: פרופ' איציק בן ישראל, אבי חסון, אריה הלזבנד ויעקב לוי. את המאורע המרגש חגגו יחד חברי הדיריקטוריון החדש יחד עם מייסדי עמותת SpaceIL, המנכל שמעון שריד, כפיר דמרי, יהונתן ויינטראוב, יריב בש ואחרים

כפיר דמרי ,מוריס קאהן, יהונתן ויינטראוב, יריב בש, עמליה זרקא, דפנה ג'קסון אנג'לינה דרהי, שמעון שריד, אביעד אייל  (צילום: סיון פרג')
כפיר דמרי ,מוריס קאהן, יהונתן ויינטראוב, יריב בש, עמליה זרקא, דפנה ג'קסון אנג'לינה דרהי, שמעון שריד, אביעד אייל (צילום: סיון פרג')

ידידי אונ' תל אביב מחזירים את הניגון

לקראת עליית המחזה המוזיקלי החדש של תיאטרון הבימה על חייו של נתן אלתרמן "עוד חוזר הניגון", זכו חברי המועדון העסקי-אקדמי של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב להצצת טרום בכורה מחדר החזרות. באירוע שארגנה אגודת ידידי האוניברסיטה בראשות המנכ"לית עו"ד עדי אולמרט, הנחה נשיא האגודה אמנון דיק, פאנל מכובד של דוברים: פרופ' דן לאור, שכתב את הביוגרפיה על חייו של אלתרמן עליה מבוסס המחזה המוזיקלי, מוטי לרנר, המחזאי הידוע שעיבד את הביוגרפיה למחזה והשחקנית האגדית גילה אלמגור אגמון שהיתה חברה קרובה של תרצה אתר, בתו של אלתרמן, וסיפרה על היכרותה האישית עם המשפחה.

בחלק האמנותי של הערב שובצו קטעי שירה מתוך המחזמר של שלומית אהרון, ריקי גל ורוני דלומי בליווי ליאור רונן, הפסנתרן, המעבד והמנהל המוזיקלי של ההצגה. את האירוע חתם נעם סמל, מנכ"ל התיאטרון הלאומי הבימה וחבר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב, שסיפר גם הוא על הקשר האישי שלו עם אלתרמן ועודד את הקהל לחזור לחיי התרבות ולמלא את אולמות הבימה בהצגות החדשות שעולות בימים אלו.

בין הנוכחים באירוע: דני איילון שגריר ארה"ב לשעבר, גליה ויהושע מאור, ורדה ובעז דותן, עוה"ד תמי ויהודה רוה, נורית ויוסף בר-נתן, נתן חברוני ומירה צבילינגר-חברוני, חוה ושמעון טופור, הדסה פתאל ומאיר אוזן, מיכל ויליגר ואורי פייגלין. לאירוע נתנה את חסותה חברת קלאריטי קאפיטל.

עדי אולמרט נועם סמל גילה אלמגור ואמנון דיק (צילום: איציק בירן)
עדי אולמרט נועם סמל גילה אלמגור ואמנון דיק (צילום: איציק בירן)

דן לאור ומוטי לרנר (צילום: איציק בירן)
דן לאור ומוטי לרנר (צילום: איציק בירן)

עדי אולמרט ריקי גל, גילה אלמגור, שלומית אהרון ורומי דלומי (צילום: איציק בירן)
עדי אולמרט ריקי גל, גילה אלמגור, שלומית אהרון ורומי דלומי (צילום: איציק בירן)

פועלים משקיעים בדרום

בנק הפועלים ערך השבוע כנס ייחודי בתחום ההשקעות ללקוחות החטיבה הקמעונאית המתגוררים באזור הדרום. בכנס השתתפו מנהלים בכירים מבנק הפועלים ולקוחות פרטיים ועסקיים שנהנו מהרצאות מקצועיות בתחום שוק ההון וייעוץ פנסיוני את הערב סיימו בהופעה של קובי אפללו.

במהלך הכנס שנערך במתחם LAGO בראשון לציון צויינה גם השקת מערך מרכזי פועלים invest שמספקים שירותי ייעוץ פיננסי ופנסיוני מקצועיים ומורחבים ללקוחות הבנק ברחבי הארץ. האירוע התקיים בהשתתפות דלית רביב משנה למנכ"ל והממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, אופיר אוחנה מנהל האגף לבנקאות קמעונאית בבנק הפועלים, רבקה אלגריסי יפה מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים, ירון קיסר מנהל אזור הדרום בבנק הפועלים ולקוחות הבנק.

אופיר אוחנה, ירון קיסר, קובי אפללו ודלית רביב  (צילום: אביב גוטליב)
אופיר אוחנה, ירון קיסר, קובי אפללו ודלית רביב  (צילום: אביב גוטליב)

אל-חאג'ה בוחן רקמות

חברת מטריסלף, העוסקת בהנדסת רקמות ופיתוח שתלים לבנייה מחדש של רקמות פגועות, חנכה את משרדיה החדשים ואת המעבדות החדשניות בפארק המדע בנס ציונה, ומנכ"ל מטריסלף ד"ר אסף טוקר אירח במשרדי החברה את שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד מחמוד אל-חאג'ה. החברה הציגה בפני השגריר את הטכנולוגיה של מטריסלף, כמו גם את החזון לעצב מחדש את עולם הרפואה, תוך שיתוף פעולה אזורי. מטריסלף החלה להיסחר בבורסת תל אביב בחודש שעבר לאחר שגייסה 24 מיליון שקל.

 מוחמד אל-חאג'ה, ד''ר אסף טוקר (צילום: חברת מטריסלף)
 מוחמד אל-חאג'ה, ד''ר אסף טוקר (צילום: חברת מטריסלף)

מפעל חיים לדיין 

בסוף השבוע שעבר התקיים במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט טקס הענקת פרס מפעל חיים לפרופסור תמר דיין יו"ר ומייסדת המוזיאון. תמר זכתה בפרס בזכות תרומתה רבת השנים לעשייה המדעית בישראל. את הפרס העניקה האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי הסביבה. 

באירוע נכחו בני משפחתה של פרופסור דיין, בעלה עוזי דיין וילידיה, מנכ"ל המוזיאון אלון ספן, פרופ' אריאל פורת נשיא אוני' ת"א, מנכ"ל האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי הסביבה ד"ר אורי שרון, פרופ' נגה קרונפלד-שור המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה, ח"כ מוסי רז, ח"כ יוראי להב הרצנו, ח"כ אלון טל, דודו זקן לשעבר המפקח על הבנקים, הגברת טובה דורפמן, הגברת מיקי חיימוביץ.

 פרופסור תמר דיין, ד''ר אורי שרון, מיקי חיימוביץ, פרופ' נגה קרונפלד-שור (צילום: נועם ריבקין פנטון)
 פרופסור תמר דיין, ד''ר אורי שרון, מיקי חיימוביץ, פרופ' נגה קרונפלד-שור (צילום: נועם ריבקין פנטון)