ראש המוסד לשעבר יוסי כהן מצטרף למנהיגי תוכנית 'גדולים במדים' ולנשיאות עמותת 'יד לילד המיוחד', במטרה לשלב ידיים ולתת מענה ליותר צעירים בעלי צרכים מיוחדים שמבקשים להשתלב בצה״ל. מנכ"ל העמותה הרב מנדי בליניצקי, שיתף את חברי הפייסבוק שלו כי הוא גאה על הצטרפותו ומאחל לכהן שיצליח להגשים את חזונו להפוך את ישראל למקום בו החברה מקבלת ומכילה אנשים עם מוגבלויות בזכות ולא בחסד, החל מהשילוב בצה״ל ועד לשילוב בתעסוקה ובקהילה.

הרקיע של תלמידי ישראל 

בחמישי האחרון התקיים בקמפוס מיקרוסופט החדש בהרצליה, האקתון חינוכי של משימת 'רקיע', במסגרתו יפותחו תכנים חינוכיים, במטרה להנגיש לכמיליון תלמידות ותלמידים בישראל, את הטכנולוגיה והניסויים הישראליים שישלחו בשנה הבאה לתחנת החלל הבינלאומית. בהאקתון השתתפו המדענים והיזמים אשר שולחים ניסויים לחלל במסגרת משימת רקיע; מומחים ממכון דוידסון לחינוך מדעי; מומחים ממיקרוסופט ישראל; ונציגי סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה. נצפו: איתן סטיבה הישראלי השני שימריא לחלל, אבי בלסברגר מנהל סוכנות החלל הישראלית, ד"ר ליאת בן-דוד מנכ"לית מכון דוידסון,  ענבל קרייס, יו״ר הועדה המדעית במשימת רקיע, וערן גופר מנהל מגזר החינוך של מיקרוסופט ישראל.

במהלך שנת הלימודים הבאה, ייחשפו תלמידי ישראל, דרך מערכי השיעור שיפותחו בהקאתון, לטכנולוגיות ולניסויים מדעיים, שתשלח ישראל לחלל עם איתן סטיבה, וילמדו אודות מטרת הניסויים השונים. האירוע עצמו נערך בהובלת קרן רמון, בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה, מכון דוידסון לחינוך מדעי, ומיקרוסופט ישראל.

רן לבנה, ליאת בן דוד, איתן סטיבה, ענבל קרייס  ואבי בלסברגר (צילום: אלעד מלכה)
רן לבנה, ליאת בן דוד, איתן סטיבה, ענבל קרייס  ואבי בלסברגר (צילום: אלעד מלכה)

על אינטימיות וסיקור מלחמות

הצגת הפרמיירה של "אינטימיות",  מאת העיתונאי המוערך רוני קובן, התקיימה ברביעי בתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר. ההצגה מביאה את סיפורן של ארבע נשות משפחת קפלן, שכולן כבר שנים לא ידעו אהבה. אל בית המשפחה מגיע יותם מורנו, קצין מצטיין וחתיך, עם סקופ שיכול לעצור את המלחמה בלבנון. הוא רואה בבת הבכורה, כתבת צבאית בטלוויזיה, כלי לפרסום, היא רואה בו חתן פוטנציאלי. כשכל בנות המשפחה מתאהבות בקצין הכריזמטי, פורצת גם ביניהן מלחמה. בסיום ההצגה התקיים פאנל בנושא "עיתונות תחת אש", בהנחיית דנה ויס ובהשתתפות אילנה דיין, איתי אנגל, עמוס הראל, אבירם אלעד ורוני קובן, שסיפרו על הדילמות שעמדו בפניהם בסיקור תקשורתי בעת מלחמה. אל הפרמיירה הוזמנו חברי אגודת הידידים של 'בית ליסין' ובכלל זה יו"רית האגודה  הילה רהב, ליאורה עופר, רון אבידן ולימור גולדשטיין, שרה סלע, יוכי שרם, ציפי ואפרים קונדה ועוד. מי שכמובן הגיעה לפרגן ליוצרים ולשחקנים הייתה מנכ"לית התיאטרון ציפי פינס.

יוכי שרם, שרה סלע וציפי פינס (צילום: רפי דלויה)
יוכי שרם, שרה סלע וציפי פינס (צילום: רפי דלויה)

ציפי ואפרים קונדה (צילום: רפי דלויה)
ציפי ואפרים קונדה (צילום: רפי דלויה)

הילה רהב ורוני קובן (צילום: רפי דלויה)
הילה רהב ורוני קובן (צילום: רפי דלויה)

לימור גולדשטיין ורון אבידן (צילום: רפי דלויה)
לימור גולדשטיין ורון אבידן (צילום: רפי דלויה)

דנה ויס (צילום: רפי דלויה)
דנה ויס (צילום: רפי דלויה)

משפחת זינגבוים מציגה  

חוה זינגבוים, גורו הקוסמטיקה, ערכה אירוע שבמסגרתו השיקה דור חדש של סרומים – תחת השם NEW ESSENTIAL. מדובר בארבעה סרומים שנועדו למנוע ולהפחית את הנזקים הנגרמים לעור כתוצאה משינויי אקלים, זיהום סביבתי, הרגלים טכנולוגיים, חשיפה לשמש ועוד. לדברי זינגבוים, סדרת התכשירים החדשה הינה תוצר של המחקרים העדכניים ביותר בתחום הטיפול בעור. לקמפיין החדש של הסרומים הצטלמה זינגבוים עצמה לצד בנותיה - אמונה, ספיר, בת אל, והודיה.

אמונה, ספיר, חוה, בת אל והודיה זינגבוים (צילום: אלכס ליפקין)
אמונה, ספיר, חוה, בת אל והודיה זינגבוים (צילום: אלכס ליפקין)
 

חדשנות עם שגיא 

 מנכ"ל כתר פלסטיק, אודי שגיא, היה אורח כבוד של נשיא המכללה למינהל,  פרופ' יורם רבין, ודיקאן ביה"ס לעיצוב ולחדשנות, ד"ר גווין סאס,  באירוע הפתיחה של תערוכה שהציגו בוגרי ביה"ס לעיצוב וחדשנות של המכללה. המדובר בחלק משיתוף פעולה רחב וארוך שנים, בין החברה והמכללה, במסגרתו מוענקת חסות  לקידום יצירתיות וחדשנות.

אודי שגיא, יורם רבין וגווין סאס (צילום: רונן גולדמן)
אודי שגיא, יורם רבין וגווין סאס (צילום: רונן גולדמן)

נפלאות סופהשבוע 
>הקרנה פרטית של הסרט הישראלי "לשחרר את שולי" נערכה לחברי מועדון הזהב של אלקטרה מיזוג אוויר. האירוע התקיים במתחם 'הוט סינמה' בכפר סבא, מקבוצת אלקטרה שבבעלות אלקו, ומשך אליו כ-300 צופים, בניהם חברי הנהלת החברה, בראשות מנכ"ל 'אלקטרה מיזוג אוויר', משה ארדר. במהלך ההקרנה, הגיעו כוכבי הסרט, חברי שלישיית 'מה קשור' – ציון ברוך, שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף, אל האולם והפתיעו את קהל הצופים .

ציון ברוך, אסי ישראלוף,  משה ארדר ושלום מיכאלשווילי (צילום: ליאור שמחי)
ציון ברוך, אסי ישראלוף,  משה ארדר ושלום מיכאלשווילי (צילום: ליאור שמחי)

> אייסף - הקרן הבינלאומית לחינוך, ומלון נורמן היוקרתי בתל אביב, סיכמו על שיתוף פעולה במסגרתו, סטודנטים לניהול מלונאות שקיבלו את מלגת אייסף, יזכו לליווי ומנטורינג מצד בכירי המלון לאורך תקופת הלימודים, וזאת במטרה לצרף אותם לפעילות המלון גם לאחר סיום הלימודים.