שמחה גדולה בבית משפחת שטראוס-להט. תום להט, בנם של עופרה שטראוס ודן להט, כרע ברך והציע נישואין לבת זוגו שיר מרום. ההצעה הרומנטית הגיעה בעיצומו של טיול שקיימו בני הזוג בחו"ל, אל מול נופים עוצרי נשימה באלפים השוויצריים. להט ג'וניור - הוא ממייסדי חברת  'טיילור ברנדס', שפיתחה פלטפורמה למיתוג והשקה של עסקים קטנים וגייסה לאחרונה השקעה של עשרות מיליוני דולרים.

עופרה שטראוס (צילום: אבי רוקח)
עופרה שטראוס (צילום: אבי רוקח)

יער השגריר
שגריר שוויץ בישראל ז'אן דניאל רוש (Jean-Daniel ROCH) המסיים את תפקידו בישראל, התרגש באירוע הפרידה שערכו לכבודו חברי לשכת המסחר ישראל-שוויץ בראשותו של נשיא קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, גדעון המבורגר. ״החלטנו כי אנחנו חייבים להבטיח כי אדוני ימצא סיבה להמשיך ולפקוד את ישראל גם אחרי סיום כהונתך בישראל, ולכן נטענו עצים ביער קרן קיימת לישראל על שמך״ אמר המבורגר לשגריר. ״עכשיו תהיה לך סיבה לבוא ולבקר את העצים שלך, אבל אל תדאג אדוני השגריר, יהיה מי שידאג להשקות את העצים מידי יום״.

גדעון המבורגר וז'אן דניאל רוש (צילום: דרור איתן)
גדעון המבורגר וז'אן דניאל רוש (צילום: דרור איתן)

מרוקו למתחילים 
בראשון בבוקר השיקה חברת אל-על את קו הטיסות הסדירות מישראל למרוקו, בעקבות הסכם השלום שנחתם בין שתי המדינות בדצמבר האחרון. רגע לפני יציאת טיסת הבכורה לדרכה, נערך בנתב"ג, טקס במעמד שר התיירות, יואל רוזבוזוב, מנכ"ל אל-על - אביגל שורק, יו"ר אל על - עמיקם בן צבי, ושגריר מרוקו בישראל, איברהים בייוד. מיד לאחר הטקס, עלו הנוסעים הנרגשים לטיסת לקזבלנקה. שורק שמח לספר על ההזדמנות שנוצרה כעת לישראלים רבים להכיר טוב יותר את מרוקו, לחוות ולהתרגש ממדינה מיוחדת זו, אשר נטועה עמוק במורשת, בתרבות ובהוויה הישראלית. על הטיסה עצמה, דאג השף אבי לוי, לספק לנוסעים תפריט תואם, על טהרת המטבח המרוקאי.

עמיקם בן צבי, יואל רוזבוזוב, איברהים ביווד ואביגל שורק (צילום: סיון פרג')
עמיקם בן צבי, יואל רוזבוזוב, איברהים ביווד ואביגל שורק (צילום: סיון פרג')

 אבי לוי (צילום: סיון פרג')
 אבי לוי (צילום: סיון פרג')

ויקטורי המיליון ויומולדת

ברשת ויקטורי, בראשות המנכ"ל אייל רביד, החליטו לחגוג את ט"ו באב באירוע לקוחות שנתי מפנק במיוחד, שהשתלב עם חגיגות 25 שנה לרשת. האירוע נערך בהיכל מנורה מבטחים וכלל חלוקה של פרס בסך מיליון שקלים לרכישה בחנויות הרשת, שהוענק לזוג זוכה; הופעה של אייל גולן וזהבה בן; ודוכני מזון ושתיה.

אייל רביד וזהבה בן  (צילום: אורית סיני)
אייל רביד וזהבה בן  (צילום: אורית סיני)

פורת מארח

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב יפו, ביקר ב-TAU Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב. את הביקור ליוו נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריאל פורת; ענבל פרלמן, אלה איבלר וג'ניפר שוורץ - מנהלות בקרן, לצידו של נמרוד כהן המייסד. המארחים הציגו בפני ראש העיר את הסטרטאפים החדשניים בהם הקרן משקיעה, בתחומי הבינה מלאכותית, פינטק, סייבר, רובוטיקה, תקשורת, חקלאות מתקדמת ובריאות. קרן טאו ונצ'רס השקיעה עד כה ב-18 סטרטאפים, שמעסיקים מאות עובדים, ובשווי מצרפי של מאות מיליוני דולרים.

אריאל פורת (צילום: משה בדרשי, אוניברסיטת תל אביב)
אריאל פורת (צילום: משה בדרשי, אוניברסיטת תל אביב)

מסיבת הסטארטאפים הגדולה
מסיבת הקיץ השנתית של ארגון Startup Grind, קהילת הסטארטאפים מהגדולות בעולם, משכה אליה יזמים ישראלים רבים שהגיעו כדי להיפגש יחד, לרקוד באוויר הפתוח, ובעיקר לחזק את הנטוורקינג (מערכות הקשרים) שלהם עם שותפים ומשקיעים. בין הדוברים שעלו לברך את ההייטיקיסטים היו עומר כילף, מנכ"ל ומייסד Innoviz, חברת האוטו-טק הישראלית שנסחרת בנאסד"ק, ואסף סובול, סמנכ"ל ענן בחברת אורקל ישראל, ושגריר של "Oracle for Startups" , תוכנית הסטארטאפים הגלובלית של אורקל בישראל.

 שחר מטורין, מנהל Startup Grind בישראל, ובעצמו יזם ומנכ"ל של הסטארטאפ Crumbiz , הזכיר לכל המשתתפים שחשוב שייצאו מהמסיבה אחרי שהכירו לפחות חבר/ה אחד חדש/ה, שיהיה השותף או המשקיע, או החיבור הטכנולוגי החדש שלהם. הוא גם הזמין את היזמים להתנסות באפליקציה של קראמביז, שמנהלת וממנפת רשתות קשרים עסקיים. קהילת Startup Grind מונה כיום יותר מ-3.5 מיליון חברים, מתוכם כשני מיליון יזמים ב-600 ערים וב-125 מדינות.

אסף סובול, עומר כילף ושחר מטורין  (צילום: שני כהן)
אסף סובול, עומר כילף ושחר מטורין  (צילום: שני כהן)