לאחר שפתח את התחרות הרשמית בפסטיבל קאן, זכה בפרס חבר השופטים היוקרתי וגרף שבחים מהמבקרים בעולם, "הברך" יצא ביום חמישי האחרון לאקרנים בישראל. הסרט מגולל את סיפורו של י', במאי קולנוע באמצע שנות הארבעים לחייו שמגיע לישוב נידח בקצה המדבר להקרנת אחד מסרטיו. הוא פוגש שם ביהלום, פקידה במשרד התרבות, ומוצא עצמו מנהל שני קרבות אבודים: האחד נגד מות החופש האמנותי בארצו, השני נגד המוות של אמא שלו.  

בסינמטק תל אביב נערך בחמישי האחרון אירוע פרמיירה חגיגי לסרט המדובר. צפו ביחד: נדב לפיד וצוות השחקנים בהם: בת זוגו נעמה פרייס שאף משתתפת בסרט, אבשלום פולק המככב בסרט ובת זוגו- איריס זכי, נור פיבק, יהונתן וילוז'ני, יונתן קוגלר ויורם הוניג שביומיום מכהן כראש קרן קולנוע ירושלים וזהו התפקיד הקולנועי  הראשון שלו. עוד הגיעו לפרגן: השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, השף אסף גרניט, רינה מצליח, תום נשר, עומר גולדמן ואורי גוב. לאחר האירוע, לפיד, השחקנים ובני זוגם הוזמנו ללוקיישן פרטי שם ערך להם השף גרניט ארוחה לילית חגיגית אותה הכין במו ידיו.

אסף גרניט (צילום: רפי דלויה)
אסף גרניט (צילום: רפי דלויה)

נור פיבק ותום נשר (צילום: רפי דלויה)
נור פיבק ותום נשר (צילום: רפי דלויה)

גמזו מקבל רובוט 
לצוות העובדים במרכז בריאות העיניים לילדים, שבמרכז הרפואי איכילוב, הצטרף רובוט חייכן בשם טמי (temi) אשר נועד לסייע לילדים להוריד את מפלס המתח והדאגה לפני בדיקות וטיפולים. חברת הטכנולוגיה הישראלית ONE סיפקה לאיכילוב את הרובוט החדשני עם אפליקציה ייעודית, שפותחה במיוחד לשיפור החוויה של הורים וילדיהם לפני טיפולים במחלקה. הרובוט עוזר לילדים להעביר את זמן ההמתנה בכיף. רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב, הגיע לטקס החשיפה של הרובוט ובירך את עובדי המרכז הרפואי וחברת ONE, על היוזמה. 

רוני גמזו והרובוט של חברת ONE (צילום: ליאור צור, איכילוב)
רוני גמזו והרובוט של חברת ONE (צילום: ליאור צור, איכילוב)

הכימיה של אלדן

חברת אלדן, מקבוצת ניאופרם, השיקה לראשונה בישראל, מעבדת הדגמות בתחום הכימיה האנליטית. במעבדה שנמצאת במתחם קנאסול אנליטיקס מוצגות מערכות מתקדמות של חברת Agilent Technologies לביצוע בדיקות כימיות, הנפוצות בשימוש בתעשיות הקנאביס, התרופות, איכות הסביבה, המזון ועוד. השיקו: טל רבינוביץ' מנכ"ל אלדן ציוד אלקטרוני, מולי מנדל מנכ"ל קנאסול, ופרופ' דדי מאירי מהטכניון. 

מולי מנדל, דדי מאירי וטל רבינוביץ'  (צילום: אנדריי רוסין)
מולי מנדל, דדי מאירי וטל רבינוביץ'  (צילום: אנדריי רוסין)

האוונגרד של בירמן במוזיאון
במוזיאון תל אביב נפתחה לאחרונה תערוכת יחיד ראשונה בישראל, שבה מוצגות עבודותיה של הצלמת אנה בירמן. בירמן היא צלמת יהודייה שפעלה בגרמניה, ונמנית על החשובות שבצלמי האוונגרד של המאה העשרים. את התערוכה אצרה רז סמירה. בין המוזמנים שהגיעו לפתיחה  שכללה קוקטייל בגן הפסלים: האוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב לאמנות מירה לפידות; אורה ואיתן סטיבה, אהוד ועליזה אולמרט, עמיר פרץ, הצלם מיכה בר-עם; מנכ"ל משכנות שאננים מוטי שוורץ עם רעייתו דלית; אבישי גרינפלד מנכ"ל פרמידה, ועוד. ברכו באירוע: מנכ"לית המוזיאון טניה כהן-עוזיאלי; יורג ואלנדי - הממונה על שגרירות גרמניה בישראל; ועדנה גולדצקי-בירמן , נכדתה של האמנית.

 אורה ואיתן סטיבה וטניה כהן-עוזיאלי (צילום: גיא יחיאלי)
 אורה ואיתן סטיבה וטניה כהן-עוזיאלי (צילום: גיא יחיאלי)

שרים ומאיירים בהיכל
בסוף השבוע האחרון השיקו בהיכל התרבות שבתל אביב, סדרת מופעי קיץ. במקום גם הושקה התערוכה ״רשומון״, במסגרתה סטודנטים מן המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, מציגים איורים של כרזות לקולנוע ולתיאטרון. אירחו: דלית קורל, מנכ״לית היכל התרבות תל אביב וארז גביש ראש החוג  לתקשורת חזותית בבצלאל. הגיעו להתרשם: מנחם לייבה, מנכ״ל עיריית תל אביב-יפו, רוני חיימובסקי יו"ר דירקטוריון היכל התרבות תל אביב שהגיע עם אשתו תמי, אורית פיקלר – סמנכ"לית השיווק של ההיכל, הסטודנטים המציגים בתערוכה ועוד.

ארז גביש, דלית קורל ורוני חיימובסקי (צילום: יובל אראל)
ארז גביש, דלית קורל ורוני חיימובסקי (צילום: יובל אראל)

דיין בין יבשתית

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשות סיגלית בן חיון, בשיתוף עם אגודת הידידים האמריקאית של אוניברסיטת תל אביב  בראשות ג'ניפר גרוס,  קיים בחמישי האחרון וובינר נשי בין-יבשתי. במרכז האירוע נערכה שיחה אישית עם אילנה דיין, בוגרת הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן ובעלת תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב, על עיתונות חוקרת, תקשורת, פוליטיקה ומה שביניהם.

פרופ' שירה דביר גבירצמן מהחוג לתקשורת על שם דן באוניברסיטת תל אביב, הנחתה את האירוע המקוון מלונדון, ומרי שגיא-מידן - אדריכלית ועיתונאית, מייסדת Maydan Architects, Inc בוגרת הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון- גורדון והפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב , קיימה את הריאיון מעמק הסיליקון. 

אילנה דיין (צילום: רפי דלויה)
אילנה דיין (צילום: רפי דלויה)