תת שר החוץ של בחריין, השייח עבדאללה בן אחמד אל ח'ליפה, נפגש בשלישי בבוקר עם יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות, חמי פרס, מנכ"לית העמותה אפרת דובדבני, ועם בוגרים ובוגרות של  פרויקטים במרכז. המפגש כלל שייח על חיים משותפים, אתגרי העתיד, חדשנות, יזמות ושיתופי פעולה עתידיים. יו"ר המרכז העניק לאורח את הספר שאביו כתב לפני מותו "אין מקום לחלומות גדולים" והשייח עבדאללה העניק לפרס את הספר שכתב המלך חמד בן עיסא אאל ח'ליפה.

עיר עולם 
בשני בערב נערך בבירה אירוע הריסת טחנת הקמח המיתולוגית והסרת הלוט לפרויקט 'עיר עולם' בתכנון ישר אדריכלים  ברובע הכניסה החדשה לעיר. מדובר בפרויקט בעלות של מאות מיליוני שקלים שיכלול דירות יוקרה, משרדים, מלון עסקים, אולם אירועים, מתחם מדיקל, אזור מסחרי, מתקנים חברתיים ומקומות בילוי  והסעדה.

שלום גריבה ועקיבא זוריבין, הבעלים של חברת ISA  יזמיי הפרויקט אירחו את הערב  שנערך באוויר הפתוח אליו הגיעו מוזמנים רבים. ראש העיר ירושלים משה ליאון, והיזמים עלו על מנוף בגובה 30 מטר והלמו במבנה טחנת הקמח ההיסטורית של ירושלים בעזרת פטיש 5 ק"ג ובכך נפתחה מלאכת הריסת הטחנה.

עקיבא זוריבין ושלום גריבה (צילום: אליהו ינאי)
עקיבא זוריבין ושלום גריבה (צילום: אליהו ינאי)

משה ליאון  (צילום: אליהו ינאי)
משה ליאון  (צילום: אליהו ינאי)

ששון וסנש נפגשים
לרגל ציון 100 שנים להולדתה של חנה סנש, העלה תיאטרון המדיטק חולון הצגה לילדים ולבני נוער, מאת ובבימויה של צביה הוברמן, המביאה את סיפור חייה. ההצגה מספרת את סיפורה של סנש - המשוררת והלוחמת, בהתבסס על יומניה האישיים.

 הסיפור עצמו מתפרש בין הונגריה לישראל, שלפני קום המדינה, ומתאר מסע שהוביל את סנש מחיי נוחות חסרי דאגות באירופה, אל חיי עבודה בארץ ישראל, והתמסרות לחלום הציוני שבער בה. לבסוף התנדבה בלב שלם למשימה נועזת על אדמות הונגריה, במטרה להציל את בני עמה מציפורני הנאצים.

 הצגת הבכורה התקיימה במעמד אחיינה, איתן סנש, ובמעמד ראש עיריית חולון מוטי ששון, ודני וייס, מנכ"ל המדיטק חולון. אלו נפגשו עם השחקנית בר קליין שגילמה את דמותה של חנה סנש בהצגה. עוד באו לצפות בהצגה עם הילדים: יאיר ברבי, מנכ"ל סאן דור; קרני כנען, הבעלים של פלורליס; האמנית ורד רוזן; ורון וקסלר מנכ"ל ישראכרט הפורש.

מוטי ששון, בר קליין, צביה הוברמן ואיתן סנש (צילום: רפי דלויה)
מוטי ששון, בר קליין, צביה הוברמן ואיתן סנש (צילום: רפי דלויה)

האזרים בנמל

חברי הנהלת חברת נמלי ישראל (חנ"י) בהובלת המנכ"ל יצחק בלומנטל, והיו"ר עוזי יצחקי, אירחו לאחרונה משלחת של בכירים מתעשיית הנמלים באזרבייג'אן. במהלך המפגש סקרו בכירי חנ"י את ענף הנמלים בישראל, את התהליך שנדרש לבניית הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה, והציגו את תכנית האב לשנת 2048 לפיתוח נמלים חדשים.

בלומנטל פירט בפני האורחים את הרפורמה הצפויה בנמלים, שיוצאת אל הדרך עם פתיחת נמל המפרץ החדש, ובהמשך עם פתיחתו עד לבוף השנה של נמל הדרום. המנכ"ל הסביר כיצד הצליחו לבנות את הנמלים בכלים המתקדמים ביותר, תוך אימוץ טכנולוגיות ירוקות ומקיימות, וכיצד פיתוחים חדשניים סייעו בבניית הנמלים החדשים.

יצחקי, הציג בפני הבכירים  את המודל העסקי של חנ"י והרחיב על ההצלחה הרבה שהנפקה בבורסה הניבה לחברה. ההנפקה המוצלחת בבורסה תאפשר לקדם פרויקטים לוגיסטיים חדשים למדינת ישראל, ולהפוך את ישראל למעצמה לוגיסטית ימית מתקדמת. המשלחת האזרית בהובלת מנכ"ל הנמלים של אזרבייג'אן, תלא זיידוב, הציגה את פעילות הנמלים באזרבייג'אן ואת הרצון להפיכתם להאב של כל אזור יורו-אסיה. 

 

תלא זיידוב, עוזי יצחקי ויצחק בלומנטל (צילום: דור דוידיאן)
תלא זיידוב, עוזי יצחקי ויצחק בלומנטל (צילום: דור דוידיאן)

כוכבי ה-NBA נוגעים

שני אורחים מיוחדים הגיעו למרכז 'נא לגעת' בנמל יפו - מרכז תרבות ויצירה יחיד מסוגו בכל הנוגע לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. מדובר בשני כוכבי ה-NBA בדימוס וולטר מקארתי ואלוף אירופה לשעבר טוני דלק, שעשו חיל ביחד ובנפרד, במגוון מועדוני הפאר של ליגת הכדורסל הטובה בעולם. השניים, שלדבריהם הגיעו להתעודד בישראל לאחר ההפסד של הקבוצה בה כיכבו בעבר, הפיניקס סאנס, בגמר הפלייאוף השנה, התלוו למיזם של קייטנת הכדורסל של תמיר גודמן - לעד "ג'ורדן היהודי". הם השתתפו בסדנה מקורית שעסקה בשפת סימנים. לאחר שזכו להדרכה צמודה ממנכ"ל מרכז "נא לגעת" אורן יצחקי, הצמד ריגש כשנפרד מכולם לבסוף בדרכם לשדה, תוך שהם משתמשים בשפת הסימנים שלמדו זה עתה. 

טוני דלק, אורן יצחקי, וולטר מקארתי ותמיר גודמן  (צילום: אלה דנינו)
טוני דלק, אורן יצחקי, וולטר מקארתי ותמיר גודמן  (צילום: אלה דנינו)

מיימון וכוסית קפה לשנה חדשה

עובדי Nespresso ישראל נפגשו להרמת כוסית לכבוד ראש השנה, במסיבה קייצית שכללה מופע של הזמרת שירי מיימון. מנכ"לית Nespresso הנכנסת סוניה נסטזה, פיזזה לצידו של היו"ר היוצא משה מרי, שעלה לבמה וניגן בסקסופון באירוע שנערך במתחם האירועים SEA LINE בבת ים.

שירי מיימון וסוניה נסטזה (צילום: יחצ נספרסו)
שירי מיימון וסוניה נסטזה (צילום: יחצ נספרסו)

תמם לקק"ל 

 השבוע התקיימו צילומי הקמפיין החדש של השחקן עמוס תמם לקרן קימת לישראל. תמם נבחר להוביל את הקמפיין כמי שמייצג דמות ערכית וארץ ישראלית ובמסגרת הצילומים ביקר ביערות , רכב על אופניים, נסע על טרקטור ותועד מוקדי העשייה של קרן קיימת ולישראל. 

עמוס תמם (צילום: דוברות קק''ל)
עמוס תמם (צילום: דוברות קק''ל)