לטיסיה איידו, המגלמת את שירין, הרופאה הערבייה ב"פאודה", היא שחקנית עסוקה באירופה המשתתפת בימים אלו בסרטים ובסדרות חדשות. איידו  לקחה לעצמה כמה ימים של פסק זמן מפנק, אותם בחרה לבלות ב-L.RAPHAEL - מרכז היופי של רונית רפאל בשוויץ. איידו בילתה בעיר ג'נבה ארבעה ימים, אותם הקדישה לטיפולי יופי חדשניים.

ארגמן מבקר
ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, ביקר במרכז החדש של עמותת 'עלה' - הרשת הלאומית לטיפול וקידום ילדים ואנשים עם מוגבלויות, הממוקם בצפון בני ברק. את פניו קיבלו מייסד ומנכ"ל הרשת יהודה מרמורשטיין ונשיא 'עלה' רו"ח ראובן שיף.

 ארגמן המסיים בקרוב את תפקידו סייר ברחבי הקמפוס, נפגש עם התלמידים, ועם אנשי הצוות החינוכי והרפואי וסיכם: "החוסן הלאומי שלנו נמדד לא רק ביכולת הביטחונית או הכלכלית, אלא גם בסיוע לחלשים בחברה, ובכך שנדע להעניק לאדם השונה את היחס השווה שהוא ראוי לו ואף מעבר לכך". 

ראובן שיף, נדב ארגמן ויהודה מרמורשטיין (צילום: ברוך צייגר)
ראובן שיף, נדב ארגמן ויהודה מרמורשטיין (צילום: ברוך צייגר)

תיאטרון הקרון מקבל בית

השבוע התקיים אירוע הפתיחה החגיגי של 'פסטיבל הקרון' הבינלאומי ה-30 יחד עם חנוכת בניין למשכן תיאטרון דוידסון – שיהווה את מרכז התרבות החדש של תיאטרון הקרון, בגן הפעמון בירושלים.

מבנה התיאטרון החדש נבנה בתרומת משפחת DAVIDSON מלונדון, והקרן לירושלים. הפסטיבל שמתקיים בתמיכת מנהל התרבות של עיריית ירושלים, קרן ירושלים, מפעל הפיס, ומשרד החוץ, מציג את מיטב היצירות של התיאטרון החזותי, תיאטרון החפצים ותיאטרון הבובות העכשווי, מהארץ ומהעולם, ומיועד לילדים ולמבוגרים. 

 האירוע התקיים במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון  שגזר את הסרט וחנך את המשכן יחד עם נשיא הקרן לירושלים שי דורון; מנכ"לית הקרן לירושלים, ענת צור; מנכ"ל תיאטרון הקרון, אלדד בריק; ויו"ר הוועד המנהל של תיאטרון הקרון, עו"ד קובי אמסטר. עוד נכחו באירוע: המנהל האמנותי של תיאטרון הקרון והפסטיבל, שחר מרום, ראש אגף אמנויות הבמה והמוסיקה במשרד החוץ, אביה זיכל-וגשל ועוד.

שי דורון, ענת צור, אלעד בריק, משה ליאון וקובי אמסטר (צילום: דור כרמי)
שי דורון, ענת צור, אלעד בריק, משה ליאון וקובי אמסטר (צילום: דור כרמי)

ההבנות של סמארט אגרו

סמארט-אגרו, שותפות המו"פ הראשונה בתחום האגרו-טק בבורסה בתל-אביב, דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות עם  קרן ECBF (European Circular Bioeconomy Fund), לשיתוף פעולה, במטרה לקדם השקעות בתחומי הביו-כלכלה באירופה ובישראל. שיתוף הפעולה מתקיים על רקע היותה של ישראל אחת מהמדינות מחוץ לקהילה האירופאית המשתתפות בתוכנית Horizon 2020 של הקהילה האירופאית. 

במסגרת שיתוף הפעולה, בכוונת הצדדים, בין היתר, לאתר שיתופי פעולה אפשריים בין הגופים, לשתף פעולה במתן גישה למידע אודות חברות הזנק, כולל במהלך בדיקות ראשוניות ו/או בדיקות נאותות של חברות הזנק, ולהשתתף ככל הניתן בסבבי מימון. סמארט אגרו, הונפקה באוקטובר 2020 וגייסה כ-26 מיליון שקל. השותפות, בניהולה של דגנית ורד, משקיעה בחברות בשלב הגדילה והמכירות. 

דגנית ורד (צילום: זארב ברוקס)
דגנית ורד (צילום: זארב ברוקס)

התיקים של מיקרוסופט 

לקראת פתיחת שנת הלימודים, יזמו עובדי 'מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח' מבצע חלוקת תיקים וציוד בית ספר לילדים ממשפחות מעוטות יכולת מהעיר לוד. החברה עצמה נרתמה גם היא והכפילה את סכום התרומה מן העובדים. חלוקת הציוד תעשה בששה בתי ספר בעיר לוד, בשיתוף פעולה עם עמותת ״להרגיש כמו כולם״, ובליווי יועצות בתי הספר ומחלקת הרווחה של העירייה.

עידו שינברגר זיו, מנהל האחריות החברתית במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח אמר: "תרומה לקהילה היא אחד מערכי הליבה של מיקרוסופט. במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח מעודדים עובדים ועובדות לאורך כל השנה להוביל יוזמות חברתיות בתחומים שונים, ומעניקים לעובדים מספר ימי התנדבות בשנה על חשבון החברה. מטרת היוזמה היא להעניק לכל ילד או ילדה המגיעים מרקע סוציו אקונומי נמוך תיק חדש וציוד לבית הספר כדי שיוכלו להתחיל את השנה החדשה בתחושה הרבה יותר טובה. אנו מאחלים לכל תלמידות ותלמידי ישראל שנה טובה ומוצלחת".

עידו שינברגר זיו (צילום: באדיבות מיקרוסופט ישראל מחקר)
עידו שינברגר זיו (צילום: באדיבות מיקרוסופט ישראל מחקר)

הפופים של פילץ וגרוסבך 

לקראת יריד בובות ה'פאנקו פופ', שיתקיים בשישי הקרוב בדיזנגוף סנטר, נפגשו דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף של דיזנגוף סנטר, ודור גרוסבך, מנהל שותף ב"מיסט", יבואנית בובות ה'פאנקו פופ', הגדולה בישראל. השניים וידאו יחד כי הכל ערוך ומוכן לקראת קהל האספנים הצפויים לפקוד את הסנטר ולקחת חלק  ביריד, שיציע 15 דוכנים עם פריטי אספנים, שוק "קח-תן", ודוכן ענק של בובות חדשות.

   דור גרוסבך ודן פילץ (צילום: אלכס קפלן)
  דור גרוסבך ודן פילץ (צילום: אלכס קפלן)

קרדיט צילום – אלכס קפלן