1. האירוע "ארט אוף ווישס" ביוזמתה של בתיה עופר, ייערך ביום שני הקרוב במוזיאון להיסטוריה של הטבע בלונדון, בנוכחות בכירי עולם האמנות, סלבס וצמרת העולם העסקי הבריטי. האירוע נועד לגייס תרומות לעמותת "משאלת לב", להגשמת משאלות לבם של ילדים הסובלים ממחלות קשות. במהלך האירוע תיערך מכירה פומבית של יצירות אמנות מעשה ידיהם של בכירי האמנים בעולם, בהם אניש קאפור, ג'ני סאוויל ופיטר דויג; חליפה חתומה של אלוף הפורמולה 1 הנהג הבריטי לואיס המילטון; ותכשיטים של מעצבות אופנה נחשבות.

לקראת האיוונט הגדול נערך השבוע בבית המכירות "סות'ביס" שבלונדון, אירוע לחשיפת יצירות האמנות שיוצעו במכירה הפומבית. האירוע היוקרתי, כלל קוקטייל, הצצה ליצירות האמנות ונאום של בתיה עופר, רעייתו של איש העסקים עידן עופר, הנחשבת כיום לאחת הפילנתרופיות החשובות. לדבריה, "אחרי שנה וחצי של מגיפה, יש 63 אלף ילדים שאנו צריכים להגשים עבורם משאלות. כולנו נמצאים פה היום בשבילם ועלינו לגייס כסף ולעבוד קשה כדי להגשים משאלה לכל ילד וילדה הזקוקים לכך. מעולם לא היה זמן נכון יותר לתרום. עכשיו הוא הזמן". ויש למה לחכות - במהלך האירוע "ארט אוף ווישס" יופיע הקאסט המקורי של המחזמר "מלך האריות" ואת האירוע תתעד הצלמת הבריטית הידועה מארי מקרטני, בתו של 'החיפושית' פול מקרטני.

בתיה עופר (צילום: גטיאימג'ס)
בתיה עופר (צילום: גטיאימג'ס)

2. ראשי תעשיית האופנה הבינלאומית נפגשו בפריז לחלוק כבוד למעצב אלבר אלבז שהלך לעולמו השנה ממחלת הקורונה בגיל 59. ביום שלישי, היום האחרון בשבוע האופנה בפריז, לא פחות מ -45 מבתי המעצבים המובילים בתעשייה, התכנסו על המסלול, לכבד את עמיתם המנוח על ידי הצגת מופע שכותרתו "אהבה מביאה אהבה". המשתתפים כללו את רף סימונס, ז'אן פול גוטייה, ריק אוונס, וירג'יל אבלו, כריסטופר ג'ון רוג'רס ועוד. בתי האופנה הגדולים גוצ'י, פנדי, בלמיין, לואי ויטון, ברברי ודיור עצבו שמלות לזכרו של אלבז. בשורה הראשונה בתצוגה המיוחדת ישבו לצד הגברת הראשונה של צרפת - בריז'יט מקרון, החברה הוותיקה דמי מור, ובתה, סקאוט וויליס. אלכס - בן זוגו ושותפו לדרך של אלבז, פתח את האירוע המכונן בדברים לזכרו. מישראל הגיעו: בני משפחתו, הזמרת ריטה ,הילה רהב, תמרה כהן, אור בוקובזה, ושלומי אלקבץ.

3. דניאל אריסון-דורסמן - בנם של אשת העסקים והפילנטרופית שרי אריסון, ומיקי דורסמן, נישא בסוף השבוע שעבר לבחירת ליבו וזוגתו בשבע השנים אחרונות - דניאל גל. החתונה נערכה במתחם האירועים 'חוות רונית' שבשרון, כמעט שנה לאחר מסיבת האירוסין הגדולה שערכו בשעתו בני הזוג בגינת ביתה של אריסון. למקום הגיעו בזה אחר זה אוטובוסים עמוסים בחבריהם הצעירים של החתן והכלה. הערב המושקע כלל חופה מרגשת, והופעות של הראל סקעת, סטטיק ובן אל, ועומר אדם. על ההפקה הופקד טל שרף. אחיו של החתן - ג'ייסון אריסון ודיויד אריסון, ונשותיהם אליטל ודורין, פיזזו גם הם על הרחבה עד השעות הקטנות של הלילה. הגיעו לברך: פיני וציפי רובין, רני והילה רהב, אסתי ואליעזר אלקון, רפי ועופרה אלול, פרופ' רוני גמזו, גבי ברבש שהסתובב כל הערב עם מסכה, עופר גלזר שהיה נשוי בעבר לשרי אריסון ובת זוגו איריס שטרית, מוטי ששון, שמוליק רזניק ועוד. את ירח הדבש פתח הזוג הצעיר, ביום א' האחרון, בהופעה של להקת 'מארון 5' בלוס אנג'לס.

שרי אריסון (צילום: חיים אפריאט)
שרי אריסון (צילום: חיים אפריאט)

דניאל גל ודניאל אריסון (צילום: חיים אפריאט)
דניאל גל ודניאל אריסון (צילום: חיים אפריאט)

4. ומשמחה אחת לאחרת. בחוות רונית נערכה בשלישי בערב מסיבת בר הצווה הגדולה והמושקעת של יהלי קז - בנם של איש העסקים אבנר וחלי קז. המקום כולו עוצב בקפידה על ידי חברת  ההפקות של האלפיון 'סקאי הפקות', עם לוגו ומוטיבים של חתן השמחה הרוכב על סוסים. על השמח הופק עומד אדם ועל הקייטרינג ארז קומרובסקי. הגיעו לשמח את משפחת קז: אלונה ברקת, תמיר גילת, עמוס ונוני מלכא, חלי ואייל דוידס, לאה וצחי שנירר, ג'ודי ניר-מוזס, ענת לסר, אמיר ודפנה פושינסקי, יוסי וריבי אירני, טל ואורי חייצ'יק, נטלי וצביקה בארינבוים, אירית רחמים ועמוס לוזון, איילה ובועז מולדבסקי, הרצל חבס, צחי ארבוב ועוד ועוד. 

אלונה ברקת (צילום: אביב חופי)
אלונה ברקת (צילום: אביב חופי)

לאה שנירר (צילום: אביב חופי)
לאה שנירר (צילום: אביב חופי)

עינת לסר (צילום: אביב חופי)
עינת לסר (צילום: אביב חופי)

תמיר גילת (צילום: אביב חופי)
תמיר גילת (צילום: אביב חופי)

אייל וחלי דוידס (צילום: אביב חופי)
אייל וחלי דוידס (צילום: אביב חופי)

אמיר ודפנה פושינסקי (צילום: אביב חופי)
אמיר ודפנה פושינסקי (צילום: אביב חופי)

עמוס ונוני מלכא (צילום: אביב חופי)
עמוס ונוני מלכא (צילום: אביב חופי)

5. התזמורת הפילהרמונית יחד עם ארגון 'אור שלום', המסייע לילדים שהוצאו מבתיהם למשפחות אומנה, ערכו בשני בערב חגיגת הפתעה יום הולדת 90 לפילנתרופ, פרנק לואי. הערב כלל הקרנה של הופעה מרגשת של הפילהרמונית, משמונה לוקיישנים של ארגון אור שלום – ובכלל זה מעונות משפחתיים ברחבי הארץ, שבהם חיים ילדים שהוצאו מבתיהם, כולם על רקע של אלימות, סמים וקושי בגידול הורי. ההפתעה שילבה את שתי האהבות הגדולות של לואי - התזמורת הפילהרמונית וילדי ארגון אור שלום. היוזמה לערב המרגש הייתה של עליזה ואהוד אולמרט שגם נכחו באירוע יחד עם ענת רמתי-שעשוע, יו"ר ארגון אור שלום, טלי חלף, מנכ״לית העמותה, התורמים אלפרד וחווה אקירוב, טלי גוטליב ואורחים נוספים.

עליזה אולמרט, פרנק לואי וענת שעשוע (צילום: ארגון אור שלום)
עליזה אולמרט, פרנק לואי וענת שעשוע (צילום: ארגון אור שלום)

6. מפיק הסרטים בן גלעדי, הפועל על קו לונדון, תל-אביב ולוס אנג'לס, בנם של אביב גלעדי וחנה לסלאו, יחד עם אשתו השחקנית רומי אבולעפיה ובנם רפאל, נחתו לאחרונה בארץ כדי להשתתף בבכורה של הסרט "פיג", בכיכובו של השחקן ניקולס קייג'. הסרט, בהפקתו של גלעדי, הוקרן לראשונה בארץ בפסטיבל הסרטים בחיפה ומופץ מסחרית ע"י סרטי 'יונייטד קינג'. בשני האחרון, אירח גלעדי חברים קרובים לקוקטייל והקרנה פרטית של הסרט, בלוקיישן אלגנטי ביפו.

 "פיג" שעלה בסוף השבוע בבתי הקולנוע בארץ, הפך לאחד הסרטים האמריקאים המדוברים של השנה, וזיכה את ניקולס קייג' בביקורות טובות, כשחלק ממבקרי הקולנוע בחרו להגדיר את הופעתו בסרט כ"טובה והאמיצה ביותר שלו עד היום". הסרט זכה להקרנה חגיגית גם בפסטיבל הסרטים האמריקאים בדיוול 2021 בנוכחות גלעדי ובמאי הסרט מייקל סרנוסקי. 

בן גלעדי ומייקל סרנוסקי (צילום: Abaca Press / Alamy Stock Photo)
בן גלעדי ומייקל סרנוסקי (צילום: Abaca Press / Alamy Stock Photo)

7. סמסו מזל טוב לאריה ו-ורדה סבן לרגל הולדת הנכד, ארי נס סבן.  ארי, קרוי על שם סבו אריה ואבי-סבו ניסים סבן ז״ל, הוא בנם של יוני סבן ואשתו מגישת החדשות סיון כהן-סבן. הברית נערכה בחוג המשפחה בבית. הדוד של האב המאושר, איש העסקים הבינלאומי חיים סבן ואשתו שריל, שלחו ברכת מזל טוב מביתם שבלוס-אנג׳לס. 

אריה סבן וארי נס סבן  (צילום: צילום פרטי)
אריה סבן וארי נס סבן  (צילום: צילום פרטי)

>יונית לוי מגישת מהדורת החדשות המרכזית של 'חדשות 12' מצטרפת לוועדת הבחירה של מלגאי 'רודס ישראל' לשנת 2022. מלגת רודס (Rhodes Scholarship) היא מלגת הלימודים היוקרתית והוותיקה בעולם. 

שני סטודנטים מצטיינים שייבחרו על ידי לוי וחבריה לוועדת הבחירה, יזכו למלגת לימודים מלאה באוניברסיטת אוקספורד שבאנגליה, הכוללת מגורים ודמי מחייה. בין בוגרי המלגה נמנים מנהיגים מרחבי העולם, ביניהם ביל קלינטון. פעילותה של המגישה הוותיקה בוועדה, תהיה בהתנדבות.

יונית לוי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
יונית לוי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)