במוצאי השבת חגגו בכירי 'פפסיקו לאבס' - חממת ההשקעות הטכנולוגיות של חברת פפסיקו העולמית, שלוש שנים של פעילות ושותפויות חדשות עם קרנות ההון סיכון וסטארטאפים ישראלים, שמובילים את פפסיקו לקדמת הטכנולוגיה העולמית בתחומה.

האירוע נערך במתחם ה-vip של 'זאפה' גני יהושוע, שם זכו האורחים לטעום מבחר קוקטיילים, וליהנות  מהופעה של מועדון הקצב של אביהו פנחסוב. חגגו באווירה מקפיצה: דיוויד שוורץ - סגן נשיא פפסיקו לאבס, אנה פרברוב - מנהלת הפעילות הגלובאלית של פפסיקו לאבס, לצד בכירי טמפו המשווקים את פפסי בישראל – ג'ק בר יו"ר טמפו ויואש בן אליעזר משנה למנכ"ל טמפו; אייל דרור מנכ"ל שטראוס המייצרת ומשווקת את מוצרי המזון של פפסיקו; אייל שוחט מנכ"ל סודהסטרים; אורלי גליק שותפה בקרן וינטאג', נמרוד כהן שותף בקרן TAU Ventures, נופר עמיקם שותפה בגלילות קפיטל ועוד. 'פפסיקו לאבס' השקיעה באירוע מעל ל- 150 אלף שקלים.

בשלוש שנות פעילותה של 'פפסיקו לאבס' בארץ, נוצרו עשרות שיתופי פעולה עם סטרטאפים ישראלים, בתחומים כמו אגרו-טק, חדשנות בייצור, שיווק, דאטה, וטכנולוגיות מתקדמות אחרות, שהוטמעו בכל שרשרת הייצור של פפסיקו העולמית. לדוגמה, הסטארטאפ הישראלי N-Drip שעוזר לפפסיקו לחסוך מיליארדי ליטרים של מים בשדות החקלאים ברחבי העולם.

דיוויד שוורץ ואנה פרברוב (צילום: אפרת סער)
דיוויד שוורץ ואנה פרברוב (צילום: אפרת סער)

 אביהו פינחסוב (צילום: אפרת סער)
 אביהו פינחסוב (צילום: אפרת סער)

טרופר במעבדאדא
שר התרבות חילי טרופר הגיע לביקור במוזיאון ינקו-דאדא בעין הוד. השר ביקר בתצוגת הקבע המוקדשת למרסל ינקו וקיבל הסברים על רוח הדאדא, הקמת הכפר, ומורשתו של האמן. כמו כן התרשם טרופר ממקבץ התערוכות "שחור לבן", הכולל שש תערוכות, ונפגש עם האמנית לימור צרור בחלל המיצב "עליזה". לאחר מכן הוצגה בפניו ה"מעבדאדא" - מעבדת האמנות הייחודית של המוזיאון. ליוו את הביקור: מנהלת המוזיאון רעיה זומר-טל וחברי ההנהלה ניר מלמד ורות קובץ.

 חילי טרופר, רעיה זומר-טל ולימור צרור (צילום: רות קובץ)
 חילי טרופר, רעיה זומר-טל ולימור צרור (צילום: רות קובץ)

פרי-זן עושה את לוקסמבורג
חנה פרי-זן, הפעילה בתחום המגדר והחינוך הפיננסי לנשים, השתתפה לאחרונה בכנס דירקטוריות בלוקסמבורג, שנערך תחת הכותרת "ללמוד ממדינות אחרות". פרי-זן תיארה את החקיקה בישראל לייצוג שווה בדירקטוריונים, המאמצים להעלאת גיל הפרישה לנשים, העלאת המודעות לזכויות נשים בפנסיה, וכן את המאבק לצמצום הפערים בשכר בין נשים לגברים. הכנס התקיים בחסות ממשלת לוקסמבורג כאשר העומד בראשה, הדוכס הגדול של לוקסמבורג, העניק לפרי-זן בעבר עיטור על תרומתה לקידום הנשים.

חנה פרי- זן  (צילום: ארז חרודי)
חנה פרי- זן  (צילום: ארז חרודי)

מחול ומקור

במרכז סוזן דלל הכריזו על הפקת מקור ראשונה של היוצרת המוערכת ענבל פינטו – תחת השם: Living Room. באירוע ההכרזה השתתפו בין היתר, היוצרת עצמה, מנכ"לית מרכז סוזן דלל, ענת פישר-לבנטון, והמנהלת האומנותית, נעמי פרלוב. עוד הודיעה לבנטון על מופעי פסטיבל "חשיפה בינלאומית 2021", הצפויים להתקיים במהלך חודש דצמבר. במסגרת הפסטיבל יוצגו עבודות, באורך מלא, של מיטב להקות המחול והכוריאוגרפים בישראל לצד יוצרים חדשים.

כמו כן, על מנת לקדם את המחול הישראלי בעולם, יזמה הנהלת המרכז אירוע "Pitching" בדומה לאלה הנערכים בעולם הסטארטאפים, ובמהלכו יציגו יוצרים ישראלים בפני קנייני תרבות מרחבי העולם את עבודותיהם במטרה להשיג מימון לעבודות אלה.

 נעמי פרלוב  וענת פישר-לבנטון  (צילום: רפי דלויה)
 נעמי פרלוב  וענת פישר-לבנטון  (צילום: רפי דלויה)

מיכאלי  וריבלין מעודדים 

חברת BIRD שהקימה את תחום המיקרו-מוביליטי בכל העולם לפני ארבע שנים, ערכה בחמישי האחרון בכיכר הבימה, ת"א אירוע לעידוד רכיבת נשים על קורקינטים ואופניים - Women In MicroMobility . האירוע, שנערך בשיתוף עיריית תל אביב ועמותת "ישראל בשביל אופניים", התקיים במעמד שרת התחבורה מירב מיכאלי והשרה לאיכות הסביבה, תמר זנדברג, אליהן הצטרפו מנכ"ל BIRD יניב ריבלין, סגנית ראש העיר תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי, יותם אביזוהר מנכ״ל עמותת בשביל אופניים, אורלי סול גרופר מייסדת Women in Mobility ועוד ועד. 

מירב מיכאל  (צילום: דניס קפל)
מירב מיכאל  (צילום: דניס קפל)

יניב ריבלין (צילום: דניס קפל)
יניב ריבלין (צילום: דניס קפל)

שרים וסועדים בדן כרמל

בסוף השבוע האחרון, נהנו אורחי מלון 'דן כרמל' שבחיפה מארוחת ערב גורמה של שף ברק יחזקאלי, שהצטרף לשף המלון נתן בן-שטרית. לאחר הארוחה הוזמנו אורחי המלון למופע LIVE של שלומי שבן  שאירח את הזמרת אפרת גוש. סוף השבוע המיוחד, שאותו אירח מנכ"ל המלון בן ינובר, כלל גם הרצאה של גיל חובב אשר שיתף בהרפתקאותיו כמבקר מסעדות.

אפרת גוש, בן ינובר ושלומי שבן (צילום: באדיבות דן כרמל)
אפרת גוש, בן ינובר ושלומי שבן (צילום: באדיבות דן כרמל)