שריל סנדברג, המכהנת כסמנכ"לית התפעול של 'מטה' (לשעבר פייסבוק), עדכנה את חבריה ברשת כי זכתה לצפות עם חברתה הטניסאית האגדית סרינה ווילאמס, בסרט החדש שיצא לאקרנים "המלך ריצ'רד". הסרט, אותו מתארת סנדברג כחשוב ונפלא, בכיכובו של ויל סמית', מביא את סיפור חייה של משפחת וויליאמס, האב ריצ'ארד הדומיננטי ושתי הבנות - ונוס וסרינה, שהפכו להיות כוכבות טניס בינלאומיות. הסרט מתאר כיצד באמצעות המון עבודה קשה, מסירות ולב – הגשימו בני המשפחה את החלום האמריקאי. סנדברג כתבה כי קיבלה השראה מסרינה, והוסיפה שהסיפור על משפחת ויליאמס יעורר כל כך הרבה ילדים  ומבוגרים - לשאוף לגדולה, לא משנה מה הסיכויים.

אוצר תרבותי
מוצאי שבת האחרונה. שר האוצר אביגדור ליברמן מדווח מהשטח לעוקביו ברשת בעקבות הצפייה בהצגה 'סבתות': "הערב ביקרתי יחד עם רעייתי אלה בתיאטרון החאן בירושלים. נהנו מאוד לראות את האולם מלא, את הקהל מרוצה, את השחקנים המצוינים ואת עולם התרבות הישראלי כולו- פורח!". 

אביגדור ואלה ליברמן ושחקני החאן  (צילום: באדיבות תיאטרון החאן)
אביגדור ואלה ליברמן ושחקני החאן  (צילום: באדיבות תיאטרון החאן)

מורשת הנתינה של שמלצר

הנהלת קבוצת שלמה, בהובלת עתליה שמלצר, בעלת השליטה בקבוצה התנדבו במחסני עמותת סח"י המסייעת למשפחות נזקקות בכל רחבי הארץ ובכך השיקו פרויקט התנדבותי חוצה-ארגון שכולו התנדבות ותרומה לקהילה בשם "שלמה למען הקהילה" . צוות של  מנכ"לים וסמנכ"לים מהחטיבות השונות בקבוצה סייעו בשיפוץ מחסני העמותה באור יהודה.

כאמור פעילות זו היא תחילתו של פרויקט מיוחד שיערכו בקבוצת שלמה לאורך כל השנה במטרה להמשיך את מורשתו של מייסד הקבוצה שלמה שמלצר ז"ל שהיה איש חסד ונתינה. עשרות עובדים מתוך 1,500 של הקבוצה ייקחו חלק פעם בחודש, בפרויקטים התנדבותיים כגון: חלוקת מזון, שיפוץ בתי מחסה לנוער במצוקה וכן ישתפו פעולה עם מגוון ארגונים ועמותות ברחבי הארץ. התנדבו עם שמלצר: איל גור, מנכ"ל קבוצת שלמה, אילון הרוש, מנכ"ל חטיבת השירות בקבוצת שלמה ועידו רוזנבלום, פרזנטור הקבוצה בשלוש השנים האחרונות.

עידו רוזנבלום, עתליה שמלצר ואיל גור (צילום: עזרא לוי)
עידו רוזנבלום, עתליה שמלצר ואיל גור (צילום: עזרא לוי)

תכשיטים במגדל 

בירושלים הבירה נפתחה התערוכה 'מקצה לקצה: תכשיטים כראי לתקופה הנוכחית', זאת במסגרת הביאנלה לאמנות יהודית במוזיאון מגדל דוד שבעיר. מדובר בתערוכת צורפות עכשווית, שבה מציגים אמנים מטורקיה ומישראל. העבודות מוצגות בגלריה שבאולם התצוגה העתיק במוזיאון מגדל דוד. 

חנכו את התערוכה: אילת ליבר מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד; אריאל לאביאן אוצר הביאנלה; רמי עוזרי  מייסד ומנהל אומנותי של הביאנלה של ירושלים; וחלק מהאומנים המציגים.

רמי עוזרי, אריאל לאביאן ואילת ליבר (צילום: ארנון פז)
רמי עוזרי, אריאל לאביאן ואילת ליבר (צילום: ארנון פז)

צריף גינון בגוטמן

בחמישי האחרון נערך אירוע לרגל פתיחת  תערוכת יחיד של האמנית מיטל כץ-מינרבו, תחת השם: 'הגן של הדברים'. התערוכה מוצגת במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, ובמרכזה מיצב רב־תכליתי הכולל מקלט, מחבוא, מקדש, שמורת טבע, מיטה, שמיכה ואתר סקאוטינג. בלב המיצב שוכן "צריף גינון" גדוש בצמחיית בד תפורה ומצוירת, וסביבו, בחללים השונים, פזורות עבודות עם מוטיבים המלווים את יצירתה של האמנית ובכלל זה דמות אנדרוגינית של איש קקטוס היברידי, צמחייה, וכלי גינה. באו לפרגן: מוניקה לביא, מנכ"לית ואוצרת ראשית במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, יו"רית הוועד המנהל ד"ר ציפי לנדאו עם יגאל לנדאו; פרופ' חמי גוטמן ורותי גוטמן; איילה ובועז מולדבסקי, נתן חברוני ומירה צבילינגר, שלום וזיוה זיידלר, אלקס ואסתי הרטמן, רונן שהרבני ועוד.

זיוה ושלום זיידלר (צילום: אסף לב)
זיוה ושלום זיידלר (צילום: אסף לב)

המסע הקולינרי של קדם

השף עזרא קדם חזר לאחרונה ממסע קולינרי באזרבייג'ן. השף הוזמן מטעם לשכת התיירות של אזרבייג'ן לקחת חלק בפסטיבל קולינרי בדגש על slow food שנערך בנמל באקו, שם הכין מנות שף שהתבססו על מוצרים מקומיים אותנטיים. המסע הקולינרי היה מוצלח ושני הצדדים גילו התלהבות ורצון להמשיך את שיתוף הפעולה ולקדם את היחסים הטובים בין שתי המדינות. נפגשו בנמל של בירת אזרבייג'ן לאכול טוב: ד"ר טלה זייאדוב מנכ"ל נמל באקו; בהרוז אסקרוב מנכ"ל לשכת התיירות האזארית; והשף וואסל טליבזאדה חבר מועצת מומחי הקולינריה באזרבייג'ן וחבר בארגון ה- SLOW FOOD.

 עזרא קדם ו-וואסל טליבזאדה (צילום: לילה פידאן)
 עזרא קדם ו-וואסל טליבזאדה (צילום: לילה פידאן)

צילום לילה פידאן