הישג חסר תקדים ליזם החברתי רוני דואק לאחר שהתבשר השבוע כי המלון שייסד ופתח באוגוסט, six Senses שחרות המלון הראשון בארץ של רשת מלונות היוקרה Six  Senses, הפך למלון הראשון בישראל שקיבל את אישור המועצה לבניה ירוקה האמריקאית לתקן LEED, המהווה את דירוג הבנייה הירוקה החשוב ביותר בעולם. יש לציין כי עם קבלת התקן היוקרתי, הופך Six Senses שחרות גם למלון הראשון בעולם של רשת המלונות היוקרתית Six Senses הזוכה לכבוד הזה. בשורה זו מגיעה לאחר שלפני מספר חודשים היה המלון הראשון בארץ לקבל את אישור מכון התקנים הישראלי על עמידה בתקן ישראלי לבניה ירוקה בדרגת שני כוכבים.

ההישגים המרשימים בתחום הקיימות הינם פרי עמלם של מספר מעורבים בפרויקט ובראשם היזם דואק באמצעות חברת נגב וגליל בע"מ, אשר הציבה מלכתחילה יעדי קיימות כתנאי הכרחי לביצוע המיזם ורשת Six Senses העולמית, שחרטה על דגלה ניהול מקיים ואחראי של סניפיה ברחבי העולם. את הערכתם של הגופים הבודקים השיג המלון בין השאר גם באמצעות תכנון קפדני לחיסכון ולניהול אחראי של משאבים – מחומרי בניה מקומיים ומערכות חסכוניות באנרגיה ובמים ועד מערכות בקרה מתקדמות  המאפשרות למנוע בזבוז גם במהלך תפעולו של המלון לאורך שנים.

פינס, רהב והפנתר הכפול

 חברי אגודת הידידים של תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, נפגשו במוצאי השבת האחרונה וצפו יחד בפרמיירה להצגה "פנתר כפול".  מדובר במחזה ישראלי חדש מאת יואב שוטן-גושן בבימויו של נועם שמואל. ההצגה רבת המשתתפים, נועדה לעורר שיח נוקב על החברה הישראלית, במלאת 50 שנים למחאת ״הפנתרים השחורים״ .צפו והתכבדו בסופגניות באווירת חג חנוכה הקרב: מנהלת התיאטרון ציפי פינס, יו"ר אגודת הידידים הילה רהב, ליזיקה ועמי שגיא, ענת ושמואל פרנקל, עירית ומושיק תאומים, חלי קז, מיכל רכבי, אילנה ואברהם ביגר, לינדה ויצחק סגול, ענת ובני פדני, גליה ויהושע מאור, נורית ויואב מנור, שרה ומיכאל גייגר, שרה אלאלוף, נאוה ברק ושלום זינגר, וחברים חדשים באגודה: שלי ושמעון מנחם, אורית וחזי בצלאל, יסמין ואורן לוקץ'  ואורית ושלומי דאובר. 

אילנה ביגר וציפי פינס (צילום: אביב חופי)
אילנה ביגר וציפי פינס (צילום: אביב חופי)

ענת ושמואל פרנקל (צילום: אביב חופי)
ענת ושמואל פרנקל (צילום: אביב חופי)

הילה רהב, שמעון ושלי מנחם (צילום: אביב חופי)
הילה רהב, שמעון ושלי מנחם (צילום: אביב חופי)

שרה אלאלוף (צילום: אביב חופי)
שרה אלאלוף (צילום: אביב חופי)

המענק של אסטרהזניקה
ענקית התרופות אסטרהזניקה, והשותפות שלה לקואליציית Lung Ambition , העבירו מענק של מאה אלף דולר לעמותת "גישה לחיים", העוסקת בהנחלת תקווה ובשיפור איכות חייהם של קשישים וחולים במחלות שאינן ברות ריפוי, ובחיזוק ההתמודדות המנטלית אצל חולים אלה. המענק הוענק בשותפות העמותה הישראלית לסרטן ריאה. באמצעות המענק יכשירו הצוותים המקצועיים של "גישה לחיים", 15 אנשי צוות ועוד כ-80 בני משפחות וחולים בסרטן הריאה, ב"מודל התקווה" החדשני, הכולל שיטת טיפול והתמודדות עם ליווי המחלה על כל שלביה, במטרה להנחיל את שיח התקווה, שכבר נמצא בשלב מתקדם יותר בארה"ב ובאירופה, גם למערכת הבריאות ולחולים בישראל. אוהד גולדברג מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל, סיפר שהמטרה של החברה היא להגדיל בצורה משמעותית את  שיעורי ההישרדות מסרטן ריאה עד לשנת 2025 בעולם ובארץ. 

אהוד גולדברג (צילום: אביבית אייזקסון)
אהוד גולדברג (צילום: אביבית אייזקסון)

חילי טרופר, מוטי ששון ודני וייס (צילום: רפי דלויה)
חילי טרופר, מוטי ששון ודני וייס (צילום: רפי דלויה)

בחולון, עיר הילדים והמדיטק, השיקו בסוף השבוע את 'סינמטק הילדים', מוסד תרבות חדש לילדים. במסגרת אירוע ההשקה, לקח הבימאי אלון גור-אריה, את האורחים וילדיהם למסע קולנועי עם דמויות הלוני טונס (באגס באני, טוויטי בירד, דאפי דק ועוד) שחוגגים בימים אלה יומולדת 80! הקהל נהנה מקטעי סרטים אהובים ומצחיקים שיצאו מאולפני האחים וורנר. שר התרבות והספורט חילי טרופר, בירך את ראש עיריית חולון מוטי ששון, ואת דני וייס מנכ"ל המדיטק, והחמיא לפועלם בעיר התחום התרבות. הגיעו לברך: אלון רוזנבלום, מנכ"ל סינמטק הילדים, אלי אדדי, מנכ"ל רשת דינמיקה וסמנכ"ל קמעונאות סלקום, ליאור גלפנד מנכ"ל חברת ארטרא, הרצל חבס, רון וקסלר ועוד.  

חורף מגוון עם אשל בנחשולים

איתי אשל, מנכ״ל מלון חוף נחשולים, וסמנכ"לית השיווק קרן שמש צרויה, השיקו יחד עם צוות המלון את עונת החורף וחופשות 'חורף Cool ' שתימשך עד סוף חודש פברואר. במסגרת אירוע ההשקה הוצגו  שיתופי פעולה של המלון, עם מגוון אטרקציות, ועסקים שונים הנמצאים באזור חוף הכרמל, ובכלל זה בית הבד המקורה בכרם מהר״ל, רכיבה זוגית בחוות דור, סיורים ועוד. 


בנוסף הוצגו שיתופי פעולה שמקיים המלון בתחום התוכן – ובכללם, פסטיבלים וסדנאות וולנס, בשיתוף ניר מנצור מסורנטו; חופשת סילבסטר יוגה וצלילים מרפאים בשיתוף Yogabychen , ריסטארט לזוגות  לאחר לידה עם סיון וולפוביץ; 'מחוברות' - פסטיבל בנות מצווה של איילת בן צבי; וחופשת חנוכה עם מגוון טיולים ללא תשלום ביער נוף הכרמל במסגרת פסטיבל 'מטיילים במגפיים' בשיתוף כרמלים .גל צחור יזם מרוץ  האופניים   Epic ישראל  הכריז במסגרת ההשקה על הטור הבינלאומי המפורסם לרוכבי הרים, שעתיד להתקיים בנחשולים בספטמבר 2022 , שבמהלכו יהפוך המלון וכפר הנופש נחשולים לכפר הרשמי בו ישהו הספורטאים וצוותי התקשורת למשך ארבעה ימים.

איתי אשל וקרן שמש צוריה  (צילום: קרן פרל)
איתי אשל וקרן שמש צוריה  (צילום: קרן פרל)

פישר מתגייס
בתשלובת ד״ר פישר החליטו לציין את תמיכתם במאבק למען מניעת אלימות במשפחה, באמצעות תערוכה המוקדשת לקרן אריה יהודה ישראל, שנפתחה בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל. בפתיחת התערוכה ששמה "אמנות נגד אלימות במשפחה", ובמסגרתה מוצגות  עבודות המתייחסות לאלימות כנגד נשים וילדים, נכחו  ד"ר אלי פישר, ד"ר נורית הראל יו"ר משותף בתשלובת ד"ר פישר, סיגל בראון יו"ר משותפת בד"ר פישר, וד"ר דפנה מוריה.

 נורית הראל, אלי פישר, דפנה מוריה וסיגל בראון  (צילום: ענת מוסברג)
 נורית הראל, אלי פישר, דפנה מוריה וסיגל בראון  (צילום: ענת מוסברג)