חברת אורקל קיימה השבוע אירוע לציון פתיחת ה'דאטה סנטר' המקומי שלה, שהוא למעשה הענן הציבורי הראשון של ספקית גלובלית בישראל. האירוע נערך תחת הכותרת "חדשנות בענן אורקל"  Oracle Cloud Innovation Event)), והקונספט שנבחר נשען על סיפורי לקוחות, בהם בכירי התעשייה הישראלית, ששיתפו כיצד הענן של אורקל מסייע להם להאיץ תהליכי חדשנות ולקדם את עסקיהם.

את המפגש פתח ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל, ולשעבר מנהל אבטחת מידע ראשי בענן אורקל העולמית. פייגנבאום פירט בדבר שירותי הענן שאורקל מביאה לישראל, ועל המשמעות של ענן ציבורי מקומי.

הניצחון של שניידר

בשני בערב נערך ערב גאלה חגיגי לציון 30 שנים להיווסדו של מרכז שניידר לרפואת ילדים. הגאלה נערכה בשיתוף נאמני מרכז שניידר ועמותת 'ילדים שלנו'. כ- 500 ידידים ותומכים של בית החולים, הגיעו לאירוע שנערך במלון הילטון תל-אביב, תחת הכותרת "בואו לנצח איתנו". בראש המוזמנים: נשיא המדינה, יצחק הרצוג, עם רעייתו מיכל, שר הבריאות, ניצן הורוביץ; יו"ר דירקטוריון כללית, יוחנן לוקר; ומנכ"לית כללית,  רות רלבג. ראש הממשלה, נפתלי בנט, שלא נכח באירוע, שלח ברכה מצולמת שהוקרנה בפני המוזמנים.

 במהלך הערב התקיים מפגש מרגש על הבמה, של חולים שטופלו לאורך השנים בשניידר, עם אנשי הצוות שטיפלו בהם, לצד הקרנת סרטונים שהביאו את סיפורי הניצחון האישיים של כל אחד ואחת מהם. בנוסף, באירוע הוצגו לראשונה צילומים של הצלם זיו קורן, אשר צילם את ילדי שניידר לפני שנים בשגרת מחלתם וכעת צולמו בשנית, חלקם כבר מבוגרים, במסגרת פרויקט תיעודי מרגש. בתכנית האמנותית של הערב נטלו חלק מיטב מאמני ישראל. קיבלו את פני הבאים  ד"ר אפרת ברון- הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים עו"ד אפרת בר נתן, מנכ"לית אגודת הידידים.  התייצבו לתמוך: ברוריה ודודי ויסמן, מיכל ודוד פורר, נורית ויוסי בר נתן, ראובן קפלן, מיכאלה וראובן שיף, חזי כאלו, מוטי פרידמן, אלי ואלונה ברקת, שני ורונן טוב, ועוד.

ניצן הורוביץ ואפרת ברון- הרלב (צילום: מורג ביטן)
ניצן הורוביץ ואפרת ברון- הרלב (צילום: מורג ביטן)

אפרת בר נתן, דוד ומיכל פורר (צילום: מורג ביטן)
אפרת בר נתן, דוד ומיכל פורר (צילום: מורג ביטן)

וידמן בשנטי
יו"ר בנק מזרחי-טפחות משה וידמן, הגיע יחד עם תמר סאפר, מנהלת אגף פיתוח אירגוני וצוות קשרי הקהילה של הבנק, לביקור  ב'בית השנטי במדבר', בניהולה של מריומה בן יוסף. במסגרת שיתוף פעולה של בנק מזרחי-טפחות עם בית השנטי, זכתה העמותה, זו השנה השמינית, בתרומה מצד הבנק בגובה של כחמישים אלף שקלים. בנוסף יעניק הבנק חסות מרכזית לאירוע ההתרמה של בית השנטי שיתקיים בסוף החודש. 

 מריומה בן יוסף, משה וידמן ותמר סאפר (צילום: שי עומר)
 מריומה בן יוסף, משה וידמן ותמר סאפר (צילום: שי עומר)

רנואר סוגרת שנה
בעלי חברת האופנה הישראלית 'רנואר' - אלי ברקוביץ ויוסי ברוש, והמנכ"ל סרג׳ דרעי, אירחו בשני אירוע  סוף שנה נוצץ במתחם האירועים  'פופ אנד פופ', במרומי אחד ממגדלי המשרדים המפוארים בתל-אביב. המוזמנים הגיעו להתחכך  עם נבחרת הפרזנטורים של 'רנואר': רן דנקר, עדן פינס, יעל שלביה, עומר נודלמן, בר ברימר וברק שמיר, ונהנו  מהופעה של דנקר ואניה בוקשטיין. חגגו בסטייל: ואריה שיבר סמנכ״ל פיתוח עסקי של רנואר, אלון נטע מנכ"ל אייר פרנס בישראל, יפעת פסטרנק סמנכ"לית השיווק של רנואר, אהובה תורג'מן בעלי  BBB ועוד.

בר ברימר, סרג' דרעי וברק שמיר (צילום: אביב חופי)
בר ברימר, סרג' דרעי וברק שמיר (צילום: אביב חופי)

אלי ברקוביץ ויוסי ברוש (צילום: אביב חופי)
אלי ברקוביץ ויוסי ברוש (צילום: אביב חופי)

בשולחן של קושנר

עוד לפני שראש הממשלה נפתלי בנט המריא בראשית השבוע לפגישות היסטוריות באיחוד האמירויות, יזמו אדריכלי ומובילי הסכמי אברהם: ג'ארד קושנר, ויורש העצר האמירתי מוחמד בן זאיד, כנס של "מוסד הסכמי אברהם", אשר נועד לקדם שיתופי פעולה כלכליים ותהליכי שלום במזרח התיכון. באירוע שאליו הוזמנו אנשי עסקים ישראליים ונציגים ממשרדי הממשלה , סיפר קושנר, בן למשפחת יהודית ציונית מהחשובות בענף הנדל"ן בארה"ב, על התהליכים שהביאו להסכם ההיסטורי בין המדינות. האזינו בקשב: עו"ד יהודה רוה, מייסד משותף של קרן תש"י (תשתיות ישראל); יפעת אורון, מנכ"לית בלאקסטון; אדיב ברוך יו"ר מכון הייצוא; אמיר חייק, שגריר ישראל באמירויות;  עבדולעזיז אלנואימי תת שר במשרד הכלכלה של איחוד האמירויות; ואחרים.

יפעת אורון, ג'ארד קושנר, עבדולעזיז אלנואימי ויהודה רוה (צילום: מור איילון)
יפעת אורון, ג'ארד קושנר, עבדולעזיז אלנואימי ויהודה רוה (צילום: מור איילון)

הבת האפלה בגלילות

במתח הסינמה סיטי שבגלילות נערכה פרמיירה של הסרט "הבת האפלה" לקראת עלייתו בסוף שבוע הקרוב בבתי הקולנוע בישראל. מדובר בסרטה הראשון של השחקנית מגי ג'ילנהול בכיכובן של אוליביה קולמן  ודקוטה ג'ונסון, המבוסס על רומן מאת הסופרת האיטלקייה המסתורית אלנה פרנטה ('החברה הגאונה'). הסרט כבר זכה לשבחי המבקרים ברחבי העולם, שתי מועמדויות בגלובוס הזהב ובפרסים בינלאומיים יוקרתיים, ביניהם פרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל ונציה ו-4 פרסי גותאהם בארה"ב. ההקרנה החגיגית התקיימה בנוכחות המפיקות הישראליות של הסרט, אסנת הנדלסמן קרן, טליה קלינהנדלר, וטמירה ירדני.

אסנת הנדלסמן-קרן, טמירה ירדני וטליה קלינהנדלר (צילום: אביב חופי)
אסנת הנדלסמן-קרן, טמירה ירדני וטליה קלינהנדלר (צילום: אביב חופי)