שישי בבוקר עם אש

את שישי בבוקר פתח מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, במרכז הרפואי וולפסון בחולון. במסגרת הסיור שאותו הובילה מנהלת בית החולים ד"ר ענת אנגל, ביקר אש במחלקות הקורונה, במחלקות הפנימיות, במחלקה לרפואה דחופה, ובבית החולים לילדים החדש.
במהלך הביקור דנו אש, אנגל, והצוותים הרפואיים, על המשך ההתמודדות עם גל האומיקרון נוכח העומסים שעוד צפויים למערכת הבריאות.

נחמן אש וענת אנגל (צילום: המרכז הרפואי וולפסון)
נחמן אש וענת אנגל (צילום: המרכז הרפואי וולפסון)

גרניט ומור בשדולה

בחמישי האחרון נערכה במסעדת 'מיט קיטצ'ן' שבנמל תל אביב, השקה של שדולה לקידום ענף המסעדנות. מדובר ביוזמה של ח"כ גלית דיסטל שחברה לעמותת 'מסעדנים חזקים ביחד' ולמנכ״ל העמותה תומר מור. הגיעו: ח"כ נירה שפק, ח"כ סימון דוידסון ,ח"כ אופיר אקוניס ,ח"כ אמיר אוחנה, השף הבינלאומי אסף גרניט, השף יובל בן-נריה, גיא יקר בעלי רשת 'פלאפל בריבוע', עופר קורן מבעלי רשת 'לנדוור' ועוד. לדברי דיסטל: "לאחר שהקשבנו למסעדנים הגיע הזמן לעבוד. אנחנו מחויבים לתת מענה ולשקם את ענף המסעדנות לפני שיהיה מאוחר מדי. אנחנו נתכנס בחמישי הבא בכנסת ונבנה יחד תוכנית עבודה וגם נטפל דרך הוועדות לטיפול מהיר. אנחנו משתפים פעולה - האופוזיציה והקואליציה - לתת מענה לכל סוגיות ענף המסעדנות, תבחנו אותנו".

תומר מור, אסף גרניט וגלית דיסטל (צילום: שוקה כהן)
תומר מור, אסף גרניט וגלית דיסטל (צילום: שוקה כהן)

החשמלית של פרנס

חברת יבוא הרכב GEELY ישראל השיקה בחודש נובמבר האחרון את דגם הקרוסאובר החשמלי החדש שלה – Geometry C – אשר זכה עד כה להצלחה מסחררת עם למעלה מ-5,000 הזמנות מלקוחות פרטיים ומציי רכב בישראל.

לאחר שחברות כמו אלביט, אמדוקס ויפאורה הודיעו כי יעבירו בהדרגה, במהלך שנת 2022, את ציי הרכב שלהן לרכב החשמלי של גילי, הצטרף לרשימה גם איתן פרנס, מנכ"ל איגוד חברות האנרגיה הירוקה. פרנס הגיע לפני ימים אחדים לאולם התצוגה בת"א ולאחר נסיעת מבחן שביצע החליט להחליף את הרכב הקיים שלו ולרכוש (במודל ליסינג) את הדגם החדש, שיכול להגיע לטווח של עד 460 ק"מ.

איתן פרנס (צילום: טל כהן)
איתן פרנס (צילום: טל כהן)

אופנה לאווטרים

חברת ההיי-טק STYLETECH בראשות המנכ"לית גוני גרופר, מנסה לתת מענה לעניין הגובר שמגלה עולם האופנה הבינלאומי בתחום ה-NFT. החברה הישראלית, שכבר משתפת פעולה עם הרשתות 'אורבניקה' ו'אפרודיטה', מציגה הפקת אופנה וירטואלית עם רועי דרהי, מעצב בגדים דיגיטליים, תחת שם המותג  Placeb.

 בעוד שבהפקת אופנה מסורתית (סטודיו, צלם, דוגמנית) מקבלים תמונה סטטית, הרי שעם STYLETECH חברת האופנה או המעצב מקבלים תוצאה דינמית, הניתנת לשינוי על פי קהל היעד: צבע עור, מבנה וממדי גוף, מוצא אתני, אזור גאוגרפי ועוד.

חברת STYLETECH מלבישה את הבגד על דוגמן או דוגמנית וירטואליים בעזרת טכנולוגיית AI, ובקרוב מאוד גם תלביש 'אווטרים' של רוכשי הבגדים. אלו יוכלו ללבוש את הבגדים בחללים של מציאות מדומה (METAVERS).

החברה עתידה להחליף את ימי הצילום והפקות הצילום היקרות ולחסוך משאבי הון וזמן לחברות האופנה בעולם. את הדוגמניות האמיתיות מחליפות דוגמניות וירטואליות ואת ימי הצילום וההפקות המורכבות מחליפה הטכנולוגיה החדשנית שמאפשרת ליצור אלפי לוקים בזמן קצר, כולל איפור, שיער, דוגמניות במבני גוף שונים וכמובן ביגוד בתלת מימד.

גוני גרופר (צילום: אביעד זיסמן)
גוני גרופר (צילום: אביעד זיסמן)

הנבחרים של גרינשפן וקורלנד

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-72 של העיר ברלין, צפוי להיערך בבירה הגרמנית בחודש הבא. מארגני הפסטיבל, בחרו בשני סרטים בהפקת גל גרינשפן ורועי קורלנד, שיוקרנו בקטגורית Generation KPlus. 

חברת ההפקה של השניים, גרין פרודקשנס & סוויטשופ הוקמה ב- 2019, כשלוחה הבינלאומית של 'גרין פרודקשנס', בראשות גל גרינשפן ושרלין ג'ורג'. החברה מתמקדת בניסיון להביא סיפורים מקומיים, מגוונים תרבותית, לקהל גלובלי, ומתמחה בפיתוח והפקה של פרויקטים לקהלים בינלאומיים מובחנים.

הסרט MOJA VESNA  מאת היוצרת שרה קרן וסרט קצר בשם DATSUN של הבמאי מארק אלביסטון הופקו על ידי הסניף האוסטרלי של חברת  'גרין פרודקשנס' אשר הפיקה בין השאר סרטים וסדרות פופולריות בהם "לשחרר את שולי" והסדרה "אחד על אחד", בכיכובו של תומר קאפון. כמו כן, הפיקה החברה את הסרטים זוכי הפרסים: "פיגומים", "אנשים כתומים" ו"הנוער", ופרסומות לחברות גדולות במשק הישראלי. גל גרינשפן, מנכ"ל משותף של Sweetshop & Green, אמר: "מאוד מרגש שההפקות שלנו באוסטרליה וניו זילנד מקבלות הכרה בינלאומית. הבמאית שרה קרן היא יוצרת נדירה ומוכשרת, ואנחנו שמחים מאוד על בחירת הסרט. התברכנו בשותפים מבריקים ואנו אסירי תודה על תמיכתם בהגשמת חזונה של שרה".

גל גרינשפן (צילום: מיכאל שוודרמן)
גל גרינשפן (צילום: מיכאל שוודרמן)

נפלאות סופהשבוע

> יזם ההייטק ישי גרין המליץ לחבריו בפייסבוק: "'חמתו של תמוז' - מאת אילנה ברנשטיין (אחת הסופרות האהובות עלי ביותר) מאוד ממליץ על הספר ועל הסופרת. מאוד מורגש בקריאת הספר שהסופרת כותבת לעצמה. היא אינה מתחנפת או מכוונת ללקוח. כתיבה נקיה וטהורה שמגיע מעומק הלא מודע. כל אדם שעבר אירוע אלים, או התעללות פיזית או מינית מסוג כלשהו, יכול להזדהות עמוקות עם הדמות המדממת של הגיבורה".

> הדוגמנית והשחקנית עומר נודלמן נבחרה לפרזנטורית של מעצבת שמלות הכלה והערב שלומית אזרד.

עומר נודלמן (צילום: לי אגמון)
עומר נודלמן (צילום: לי אגמון)

מנהלים מציאות משתנה - גיל סתיו, מנכ"ל בלנדר ישראל

'בלנדר' היא חברת הפינטק הראשונה שהונפקה בבורסה בישראל, חברה גלובלית, המתמקדת באשראי חברתי-צרכני חוץ בנקאי. כבר קרוב לשנתיים העולם ומדינת ישראל מתנהלים בסביבה של חוסר וודאות. האתגר הניהולי הוא גדול. כיצד, מצד אחד אפשר להמשיך ולבנות תוכניות אסטרטגיות לטווח רחוק ואילו מהצד השני לנהל את האתגרים שבטווח הקצר והמיידי. כולנו חווים את העליות והמורדות בכל הקשור לבידודים ולתחלואה, חזרתו של הזום לשגרת הפגישות, והכבישים הריקים. שגרת היום מתחילה בכל בוקר במעבר על הלוז של היום החדש, המשימות המרכזיות והאבנים הגדולות שיש לקדם. כחברה שנמצאת בצמיחה מתמדת, עבודת הצוות, השגת היעדים ומגמת השיפור התמידית הנם מרכיב חשוב ביצירת המוטיבציה אצל העובדים והמנהלים. רכשנו בדיקות אנטיגן וכלל העובדים מבצעים בדיקות בצורה סדורה. במציאות מורכבת זו, עצם היותנו חברת פינטק טכנולוגית, הנה נקודת החוזקה שלנו למול לקוחותינו, ולראייה, השקעתם של המשקיעים בפלטפורמה אצלנו שמרה על יציבות ולא הושפעה מהמשבר. מציאות זו, בין היתר, מגבירה את הביקושים לאשראי צרכני חוץ בנקאי בכלל, ובתחום הרכב בפרט, ואנו משקיעים מאמצים רבים על מנת לתת מענה טכנולוגי לביקושים אלו.

גיל סתיו (צילום: באדיבות בלנדר ישראל)
גיל סתיו (צילום: באדיבות בלנדר ישראל)