1. היזם החברתי רוני דואק התארח ביום שלישי השבוע במשכן נשיאי ישראל אצל נשיא המדינה, יצחק הרצוג, והציג לו את יוזמות הקולקטיב אימפקט של ארגון שיתופים: יוזמת 'טופ 15 למצויינות מדעית טכנולוגית'; היוזמה לשיפור איכות החיים ומניעת בדידות בגיל זקנה; והיוזמה לצמצום אלימות מגדרית במשפחה.

דואק אמר באירוע שאלימות מגדרית אינה תופעת טבע, שיש להשלים איתה, ולכן 'שיתופים' בחרה בהתמודדות עם מציאות כאובה זו. לדבריו, "שיתופים הוכיחה בעבר כי היא יודעת לרתום את העוצמה של המגזר העסקי והחברתי על-מנת לשתף פעולה עם הממשלה ולהתמודד עם תופעות כמו זיהומים בבתי חולים, או הישגי התלמידים במבחני הבגרות במתמטיקה, וכך גם הפעם נוביל יוזמות חברתיות אשר יחוללו שינוי של ממש". נשיא המדינה ציין כי המאבק באלימות במשפחה הוא חיוני ובירך את דואק על היוזמה החדשה.

רוני דואק ויצחק הרצוג (צילום: באדיבות ארגון שיתופים)
רוני דואק ויצחק הרצוג (צילום: באדיבות ארגון שיתופים)

2. האהבה באוויר. מלאני ברונפמן העלתה לאינסטגרם תמונה רומנטית שלה עם בעלה איש העסקים, הפילנתרופ, והמיליארדר מתיו ברונפמן, על רקע מגדל אייפל בפריז, עם כיתוב תמונה: Just the two of us.

3.עמותת 'יוניסטרים', המכשירה מדי שנה אלפי בני נוער מהפריפריה, מכל המגזרים, ומעניקה להם הזדמנות אמיתית ושווה להצליח בחיים, קיימה השבוע וועדת השקעות, בראשות יו"ר ומייסד העמותה רוני צארום והמנכ"לית יפעת בכור. במסגרת זו, קבוצות חניכי 'יוניסטרים', כולם בני נוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל, הציגו מיזמים חדשניים שהקימו במסגרת פעילות העמותה, בפני עשרות אנשי עסקים בכירים מישראל. אנשי העסקים חיוו דעתם אודות הסטארטאפים שהוצגו, ייעצו לבני הנוער כיצד להמשיך ולפתח אותם, ודירגו אותם. הקבוצות אותם ידרגו השופטים כמצטיינות, יזכו בפרסים בשווי אלפי שקלים וכן ייהנו מגיוס מנטורים שיסייעו להם להמשיך ולפתח את המיזם שלהם. בין אנשי העסקים הבכירים שלקחו חלק באירוע ושפטו את המיזמים: ג'וליה זהר - בעלים ומנכ"לית טחינת אל ארז; תמר יסעור יו"ר קבוצת ישראכרט; טובה דורפמן סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, ראשת המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל; בועז בש מנכ"ל פיינל ישראל; אורי וטרמן מנכל BE; אייל מליס מנכ"ל תנובה; דורון אברבוך מנכ"ל דויטשה בנק ישראל; רווית דום-עיני מנכ"לית רשת עמל; אסתי כרמל מנכ"לית שטראוס מים; שי לוי מאמדוקס ישראל; עדי סופר תאני מנכ"לית META ישראל; דניאל מלכה מנכ"ל IBM ישראל; הילה חדד מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ורבים נוספים.

 תמר יסעור (צילום: סיון פרג')
 תמר יסעור (צילום: סיון פרג')

יפעת בכור (צילום: שחר עזרן)
יפעת בכור (צילום: שחר עזרן)

ג'וליה זהר (צילום: אסף רונן)
ג'וליה זהר (צילום: אסף רונן)

רוני צארום (צילום: עמותת יוניסטרים)
רוני צארום (צילום: עמותת יוניסטרים)

 4. SCRT Labs בראשות המנכ"ל גיא זיסקינד, הכריזה השבוע על הצלחה במכירה הראשונה של ה-NFT של הבמאי קוונטין טרנטינו, שעה שהפרק "Royale with Cheese" - נמכר תמורת 1.1 מיליון דולר. מכירת ה-NFT נערכה באמצעות מטבע Ethereum ומופעלת על ידי Secret Network; ששת ה-NFT הבאים של טרנטינו ימכרו במכירות פומביות עד סוף החודש.

ה-NFT המדובר נרכש על ידי קולקטיב ה-NFT הראשון של Secret Network, AnonDAO , אשר זכה במכירה הפומבית מתוך 200 הצעות שאושרו, כולל הצעות רבות שהיו בטווח של שש עד שבע ספרות. 

גיא זיסקינד (צילום: ניר זיסקינד)
גיא זיסקינד (צילום: ניר זיסקינד)

קוונטין טרנטינו (צילום: רויטרס)
קוונטין טרנטינו (צילום: רויטרס)

5. אמיר חייק, שגריר ישראל לאיחוד האמירויות, ציין השבוע 100 ימים בתפקיד הנחשק בפוסט בפייסבוק: 100 ימים. מאות פגישות. תוכניות עבודה. בנייה לטווח ארוך, בינוני וקצר, וקרן מחקר ופיתוח דו לאומית אחת. תודה לשר החוץ יאיר לפיד ולשרת המדע והחדשנות אורית פרקש-הכהן, תודה למשרדי החוץ, המדע, האוצר, רוה"מ, רוה"מ החליפי, ולרשות החדשנות. רק התחלנו!

אמיר חייק  (צילום: איגוד התעשיינים)
אמיר חייק (צילום: איגוד התעשיינים)

6. מנכ"ל 'רשת' אבי בן-טל, וניר ויצמן הבעלים של מלונות בראון, השיקו באירוע נוצץ את התוכנית החדשה של הערוץ: "המסעדה הבאה". השניים חגגו את ההשקה במלון 'לייטהאוס' של רשת בראון עם השפים המככבים בתוכנית שעלתה השבוע: אסף גרניט, רותי רוסו, מושיק רוט ויוסי שטרית, ואורחים נוספים. 

אבי בן-טל וניר ויצמן  (צילום: רפי דלויה)
אבי בן-טל וניר ויצמן  (צילום: רפי דלויה)

רותי רוסו (צילום: רפי דלויה)
רותי רוסו (צילום: רפי דלויה)

אסף גרניט (צילום: רפי דלויה)
אסף גרניט (צילום: רפי דלויה)

יוסי שטרית  (צילום: רפי דלויה)
יוסי שטרית  (צילום: רפי דלויה)

מושיק רוט (צילום: רפי דלויה)
מושיק רוט (צילום: רפי דלויה)

7.  הדוגמנית ואשת העסקים בר רפאלי התחדשה בחוזה חדש ושמן עם מותג ההלבשה התחתונה והחזיות "FEMINA", במסגרתו, בשנתיים הקרובות, רפאלי תהיה הפרזנטורית של המותג. 

בר רפאלי פרזנטורית של פמינה (צילום: אינסטגרם)
בר רפאלי פרזנטורית של פמינה (צילום: אינסטגרם)

8. מ"מ יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת יש עתיד,  ח"כ בועז טופורובסקי, הגיע לאחרונה לביקור בערד. בתחילת הסיור נפגש טופורובסקי עם אנשי מסלול המרוצים הייחודי בפאתי העיר, במטרה לקדם את הספורט המוטורי בישראל, לשפר את מיומנות הנהגים במדינה ולהקטין את הקטל הנוראי בכבישים. בהמשך, נפגש עם ראש העיר, עו"ד ניסן בן חמו, ועם ראשת מטה 'יש עתיד' בערד, פלורי שטרלינג.