1. בסוף השבוע שעבר טס המנטליסט ליאור סושרד לגיחה קצרה מעבר לים. המיקום המדויק -אחוזת פאר ב'פאלם ביץ' שבמיאמי, משכנם של איש העסקים המיליארדר סטיב ווין ורעייתו אנדראה, שאירחו בנדיבות אירוע צדקה עבור ארגון (PCF) - Prevent Cancer Foundation. סושרד שהוזמן להופיע באירוע הדהים את הנוכחים ביכולותיו. אחריו עלה להופיע בפני הבאים הזמר ואגדת הרוק האמריקני ג'ון פוגרטי. בין שלל אנשי העסקים והפילנטרופיים שהגיעו לתמוך במטרה הנעלה היה גם ראש העיר מיאמי פרנסיס סוארס. סושרד עצמו עצר לתמונה למזכרת עם הקואצ'ר המפורסם בעולם טוני רובינס שנכח באירוע.  בין לקוחותיו של רובינס ניתן למנות את אופרה ווינפרי, ביל קלינטון וקים קרדשיאן. 

2. איש העסקים אריאל פרדו  ורעייתו השחקנית המוכשרת דנה פרידר, לא נרתעו מהחורף העז שנחת על העיר ניו יורק, והגיעו לביקור בתפוח הגדול. בני הזוג פרדו-פרידר בילו ערב עם יהב יולזרי מבעלי חברת הפינטק הישראלי 'פאגאיה'. 

אריאל פרדו ודנה פרידר (צילום: אביעד זיסמן)
אריאל פרדו ודנה פרידר (צילום: אביעד זיסמן)

3. מסעדת OCD הישראלית בניצוחו של השף רז רהב, דורגה במקום השלישי בדירוג המסעדות היוקרתי  '50 המסעדות הטובות'. המסעדה התברגה למקום המכובד ברשימת  50 המסעדות הטובות באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה. אירוע ההכרזה נערך בבירת האמירויות אבו דאבי, שם נחשפו שמות המסעדות הזוכות במיקומים במדריך.

רז רהב  (צילום: חיים יוסף)
רז רהב  (צילום: חיים יוסף)

בלווטניק מכריז
קרן משפחת בלווטניק, בראשות לן בלווטניק מייסד ויו"ר Access Industries יחד עם  האקדמיה למדעים של ניו יורק, והאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, הכריזו השבוע על הזוכים בפרסי בלווטניק למדענים צעירים בישראל לשנת 2022. שלושה חוקרים צעירים מאוניברסיטאות בישראל יקבלו כל אחד מענק בסך 100 אלף דולר על מחקריהם פורצי הדרך. כלת וחתני פרסי בלווטניק לשנת 2022 הם:

במדעי החיים: פרופ' נעם שטרן–גינוסר (43) ממכון ויצמן למדע שנבחרה לקבל את הפרס על פיתוח כלים אנליטיים פורצי דרך לחקר מנגנוני וירוס ה-CMV. בכימיה: פרופ' מני שלום (42) מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שנבחר לקבל את הפרס על פיתוח שיטות חדשות לסינתזה ולגידול של חומרים מתקדמים שניתן להשתמש בהם לטובת מקורות אנרגיה חלופיים ובמדעי הפיזיקה וההנדסה: פרופ' רונן אלדן (41) ממכון ויצמן למדע שנבחר לקבל את הפרס על תרומותיו פורצות הדרך להסתברות של ממדים גבוהים, תחום במתמטיקה העוסק במערכות אקראיות עם משתנים רבים.

לן בלווטניק (צילום:Tim Bishop
לן בלווטניק (צילום:Tim Bishop

 5. כריסטיאנו רונאלדו, שחקן הכדורגל האגדי, וכוכבה של  מנצ'סטר יונייטד, מתהדר החל מהשבוע במעל 400 מיליון עוקבים באינסטגרם. רונאלדו אשר חגג ביום שבת את יום הולדתו ה-37, העלה פוסט עם בת זוגו, ג'ורג'ינה רודריגס, כוכבת סדרת הדוקו-ריאטלי-סלב  'אני ג'ורג'ינה', שעוקבת אחר חייה לצדו של הכוכב. הסדרה עלתה לאחרונה בנטפליקס. 

ג'ורג'ינה רודריגס, כריסטיאנו רונאלדו (צילום: אינסטגרם)
ג'ורג'ינה רודריגס, כריסטיאנו רונאלדו (צילום: אינסטגרם)

6. לידיעת חובבי המיתוגים מחדש - קבוצת 'רציו', בהובלתם של יגאל לנדאו, מנכ"ל הקבוצה וליגד רוטלוי, יו"ר הקבוצה, הודיעה השבוע על מיתוג מחדש של פעילויותיה. בהודעה שהוציאה הקבוצה למשקיעים דווח: "רציו חיפושי נפט מודיעה על שינוי שם השותפות מ-"רציו חיפושי נפט" ל-"רציו אנרגיות" (Ratio Energies). שינוי זה ישקף טוב יותר את פעילותה ויוזמותיה בתחום הפקת הגז הטבעי, אנרגיות נקיות ומתחדשות וכן חדשנות בתחומי האנרגיה. כחלק ממהלך זה גם "פרוסיד" (ProSeed), זרוע ההשקעות בטכנולוגיה של קבוצת רציו, משנה את שמה ל"רציו טכנולוגיות" (Ratio Technologies)". 

 יגאל לנדאו  (צילום: יהושוע יוסף)
 יגאל לנדאו  (צילום: יהושוע יוסף)

7. AI Week – שבוע הבינה המלאכותית בהובלת המרכז למחקר סייבר בינתחומי ע"ש בלווטניק בשיתוף עם המרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת ת"א, נערך השבוע בפורמט דיגיטלי בצל מגפת הקורונה. הכנס מהווה נקודת מפגש מרכזית למומחי בינה מלאכותית וחוקרים בולטים מהארץ ומהעולם, שמגיעים אליו לצד סטארט-אפיסטים, דיפלומטים, ואנשי עסקים בכירים. מטרת הכנס היא לדון בסוגיות ובמגמות החדשות ביותר בתחום, לצד הצגת הפיתוחים האחרונים, ומתן המידע העדכני ביותר. לקחו חלק: יו"ר הכנס וראש המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת"א ע"ש בלווטניק אלוף (מיל.) פרופ' יצחק בן ישראל, ראש המרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת ת"א פרופ' מאיר פדר, מנכ"ל רשות החדשנות דרור בין, סגן נשיא גוגל העולמית פרופ' יוסי מטיאס,  CTO לענן בגוגל העולמית ד"ר אורנה ברי ,מנכ"לית המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת"א גילי דרוב-היישטיין ועוד.

   יוסי מטיאס, אורנה ברי, גילי דרוב היישטיין ואיציק בן ישראל  (צילום: רויטל ירון)
  יוסי מטיאס, אורנה ברי, גילי דרוב היישטיין ואיציק בן ישראל  (צילום: רויטל ירון)
 

8. בראשון האחרון נערך אירוע השקה חגיגי לספר העיצוב ׳סודות המיזוג׳, של מותג הפרימיום דייקין (DAIKIN) ו'אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה', זאת במסגרת ציון עשרים שנים לפעילותם המשותפת בארץ. האירוע, שהתקיים באולמי 'ריי' בת״א, כלל ארוחת ערב והופעה של הזמר עברי לידר והדיג'יי תומר מייזנר. בין היתר נכחו בו בכירי קבוצת אלקטרה: צביקה שווימר - מנכ״ל אלקטרה צריכה; משה ארדר - מנכ״ל אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה; ירון שורק - מנכ״ל אלקטרה בנייה; ומשה ליטבק - סמנכ"ל פיתוח עסקי ומשנה למנכ"ל אלקטרה בע״מ.

משה ארדר ועברי לידר (צילום: אלירן אביטל)
משה ארדר ועברי לידר (צילום: אלירן אביטל)