אבשלום הרשקוביץ | מנכ"ל ומייסד חברת הפינטק RentSafe

 אבשלום הרשקוביץ (צילום: עמית ארטמן)
 אבשלום הרשקוביץ (צילום: עמית ארטמן)

"הקורונה והסגרים שליוו אותנו בשנתיים האחרונות גרמו למבוכה ומצוקה אצל עסקים רבים. אלפי עצמאיים וחברות מלקקים את הפצעים, והכאב נלווה לחוסר ביטחון. המענקים שהתקבלו  מהמדינה, התגלו גם הם, לעיתים, כלא מספקים. כמנהל וכיזם חיפשתי פתרון בדמות גלגל הצלה לסקטור העסקי וחשבתי מה יכול להקל, ולו במעט, על מצבם, ובראיה מקרו-כלכלית על המשק הישראלי. מתוך צרכים עסקיים ולאחר בדיקות מצאנו פתרון שפשוט היה מונח מתחת לאפה של כל הנהלה או עסק.

ובכן, כל עסק או עצמאי, ששוכר משרדים, חנויות, או מרכז לוגיסטי - חייב לגייס פיקדון כנגד הסכם השכירות. הכסף הזה שוכב בבנק, "תוקע" את פיתוח העסק, מונע גיוס עובדים ומעכב את צמיחתו. 'רנטסייפ' פועלת כסטארט-אפ בתחום הפינטק, שמאפשר לנו לתת את הערבות הבנקאית בשם העסק, ללא פקדון, וכך לסייע לעסק על ידי שחרור תזרים המזומנים. זמינות העובדים והמערכות שלנו מכל מקום ובכל זמן, מאפשרת לעסקים לשמור את הראש מעל למים וגם כעת, בגל האומיקרון, מעודד אותם לא לעצור ולהמשיך להגדיל את היקף העסקים ולמצוא פתרונות. העבודה ההיברידית מאפשרת גם לעובדים להיות זמינים ונינוחים גם מול הלקוחות וגם בחייהם האישיים".

סוניה נסטז'ה | מנכ"לית נספרסו ישראל

סוניה נסטז'ה (צילום: שלומי יוסף)
סוניה נסטז'ה (צילום: שלומי יוסף)

"השנתיים האחרונות היו מאתגרות מאוד בכל המובנים, החל מהפן האישי והמשפחתי, וכלה בפן המקצועי-תעסוקתי. זו תקופה לא פשוטה שדורשת מכולנו, הן בגזרת המנהלים והן בגזרת העובדים, לעשות את ההתאמות המתבקשות על מנת להצליח לייצר שגרת עבודה מסוימת, כזו שתדע לספק את התפוקה הנדרשת עבור קהל לקוחותינו.

נכנסתי לתפקיד במאי האחרון, בעיצומו של משבר הקורונה, כך שהאתגר היה כפול ומכופל- גם המעבר למדינה אחרת, וגם בהתמודדות עם משבר הקורונה, ברמה הניהולית. שמתי לעצמי למטרה, על אף המציאות המורכבת, למצוא את הזמן ליצירת קשר עם המשפחה במהלך השבוע, כמו גם לייצר לעצמי רגעים איכותיים, והזדמנויות שונות להכיר את הארץ ולהיחשף לאנשים המיוחדים והצבעוניים שיש בישראל, כמובן בהתאם להנחיות.

 כחלק מהתפיסה הבינלאומית, נספרסו דואגת להיות נוכחת ומשמעותית עבור העובדים, לייצר להם את הסביבה התומכת והנוחה ביותר לפעילות, גם אם מרחוק, וכחלק מכך אנו מקפידים לקיים ישיבות עבודה החל מהשעה 11 בבוקר, שעה בה הילדים מסיימים את הלימודים בזום מהבית, וזאת כדי למנוע התנגשות ביניהם. בנוסף, דאגנו לייצר שיחה שבועית משותפת של העובדים דרך המסכים, כדי לתחזק את תחושת השייכות והקרבה ביניהם". 

ניר גלבוע | מנכ"ל ומייסד קבוצת 'צוות 3'

ניר גלבוע (צילום: באדיבות צוות 3)
ניר גלבוע (צילום: באדיבות צוות 3)

"מגפת הקורונה וגל האומיקרון שינו את המציאות הגלובלית, אך לא את טבעם של הפורצים והגנבים, שממשיכים לאתגר אותנו מדי יום. בשנתיים האחרונות נדרשה צוות 3, שמעסיקה אלפי עובדים בפריסה ארצית ומציינת 31 שנות פעילות, להתמודד עם המצב במספר מישורים. 

תחילה, הדאגה לכל אחד מהעובדים שלנו בתחום האבטחה, המיגון והניקיון - הפכה מבחינתי לאישית יותר. אני מעורב במצבם ומעניק מעטפת למען רווחתם, כולל גמישות תעסוקתית ואוזן קשבת. בנוסף, ניידנו מאות מאבטחים בתחום הטיולים, שנותרו ללא עבודה, בשל המשבר בענף. 

במישור המקצועי, הכנסנו טכנולוגיות שמאפשרות למוקד שלנו לשלוט על האירועים מכל מקום: הכנסנו מצלמות טרמיות למדידת חום במקומות ציבוריים ונכנסנו לתחום החיטוי. רכשנו בדיקות קורונה מהירות עבור לקוחותינו, וביצענו דיגום לעובדיהם. הכנסנו לשימוש מצלמות המאפשרות ספירת קהל כדי לאפשר עמידה בכללי התו הסגול. בנוסף, ולמרות האתגרים, המשכנו להתרחב ופתחנו לאחרונה שלוחה בעיר אילת ואף הצטרפו אלינו שותפים חדשים (לאומי פרטנרס). 

הקורונה והאומיקרון הוכיחו שהרצף התפקודי במשק תלוי מאוד בעובדי האבטחה והניקיון. אני קורא מכאן לשר לביטחון פנים ולשרת הפנים להכיר בענף זה כעבודה מועדפת, ולשפר את שכרם ותנאי העסקתם בחקיקה, ויפה שעה אחת קודם".

ורוניקה רוזנברג | מנכ"לית ארגון חברות הניקיון‎

ורוניקה רוזנברג (צילום: עופר חג'יוב)
ורוניקה רוזנברג (צילום: עופר חג'יוב)

"למרות שהגענו לכאורה למודי ניסיון מהגלים הקודמים, גל האומיקרון שטף את הענף בעוצמה רבה. בכל רגע נתון יש לנו מאות עובדים שנמצאים מאומתים לנגיף או בבידוד ביתי עם הילדים. זהו אתגר גדול למנהלי החברות שמוצאים את עצמם בלי אפשרות לשלוח כוח אדם ללקוחות. את המשימות שלהם, עובדי הניקיון אינם יכולים לבצע מהבית כמו בענפים אחרים. בימים כתיקונם לענף הניקיון חסרים 42,000 עובדים. הקורונה העמיקה את המשבר בו שרוי הענף. כולי תקווה ששרי ממשלת ישראל יידעו לקבל את ההחלטות הנכונות שיתאימו לשוק התעסוקה המשתנה כחלק מהשינויים ששנתיים של קורונה הביאו עלינו. את הגל הנוכחי אנחנו עוברים בשן ועין. הסיקור התקשורתי עוסק בעיקר בתופעת הבידודים של  צוותי הרפואה וצוותי ההוראה. הציבור הרחב נוטה לשכוח שבשביל לקבל חדרי ניתוח נקיים וסטריליים ולמנוע עיכובים בניתוחים, וכדי שילדינו יוכלו ללמוד בכיתות נקיות, חייבים עובדי ניקיון מקצועיים שידאגו לסביבה נעימה, נקייה ובטוחה".