איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית קיים בראשון בערב אירוע לציון 30 שנה לפעילות האיגוד. האירוע התקיים בתיאטרון הבימה, ביוזמת השחקנית והיוצרת מילי אביטל ובסיוע הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט. נשאו דברים: עו"ד ענבר נכט, נשיאת קרן משפחת נכט, אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ושרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי. האורחת המרכזית של הערב הייתה פרופ' אניטה היל, עורכת דין ואשת אקדמיה בולטת הידועה בזכות תרומתה פורצת הדרך למאבק באלימות מינית. עדותה בפני הקונגרס האמריקאי לפני כ-30 שנה, בה גוללה את ההטרדה המינית שחוותה, נחשבת לאחת מאבני הדרך המשמעותיות במאבק כנגד אלימות זו. במהלך האירוע ראיינה מילי אביטל את פרופ' היל על אותה עדות מלפני 30 שנה ועל פועלה למען נפגעי תקיפה מינית כיום.בחלק האומנותי של הערב לקחו חלק: מאיה בלזיצמן, ג'יין בורדו, ברי סחרוף ומוניקה סקס וסי היימן. את האירוע הנחו שירי ארצי ויפתח קליין.

האות לנורקין

'אות ויצמן במדעי הטבע והרוח' הוענק בראשון בערב למפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, בהוקרה על מסירותו לשימור המורשת של ד"ר חיים ויצמן לערכי נחישות, חדשנות ונאמנות, תוך הנחלתם לדור העתיד בישראל. את האות העניק פרופ' אלון חן, נשיא מכון ויצמן למדע, באירוע חגיגי שהתקיים בקמפוס מכון ויצמן. בטקס נכחו בין היתר: פרופ' שמעון אולמן מהמכון, זוכה פרס ישראל וטייס קרב בעברו, אשר הרצה לנוכחים אודות אינטליגנציה מלאכותית; יו"ר דירקטוריון מכון ויצמן שמשון הראל; מפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן, גדעון המבורגר, פרופ' רות ארנון וד"ר אוריאל אבנון, אברהם ביגר, דיוויד ונעמי אסיא, איציק גולדמן, יאיר סרוסי, יגאל שרייבר, ישראל מקוב ובלה לוסטיג, ונוספים.

שמשון הראל, פרופ' אלון חן, עמיקם נורקין ועידו נחושתן (צילום: איתי בלסון, מכון ויצמן)
שמשון הראל, פרופ' אלון חן, עמיקם נורקין ועידו נחושתן (צילום: איתי בלסון, מכון ויצמן)

דיוויד אסיא וגדעון המבורגר (צילום: איתי בלסון, מכון ויצמן)
דיוויד אסיא וגדעון המבורגר (צילום: איתי בלסון, מכון ויצמן)

ארץ הפואטיקה של ברקת

האומנית הבינלאומית בברלי ברקת חנכה בראשון, באקווריום בירושלים, מיצב אומנות בשם  ״ארץ פואטיקה״ המתאר את בעיית האקלים בעולם. המיצב הוא גלובוס בקוטר של ארבעה מטרים העשוי כולו מפלסטיק אשר נאסף במהלך שלוש השנים האחרונות ברחבי העולם, ואוגד לכדי צורת כדור הארץ.

 ברקת אמרה: ״אני רוצה להגיד תודה למי שהיה שותף למסע של ׳ארץ פואטיקה׳. מיצב אומנות זה הוא חלק מההיסטוריה שלי בתור אומן וחלק מהתרבות שלנו בעולם למען שינוי. אני שואלת את עצמי מה אני יכולה לעשות בבית וכיצד אני יכולה להשפיע על המצב בכדור הארץ. עכשיו זו גם האחריות של הדור הצעיר שאנו מפקידים את העולם בידיו, לדאוג לקיימות כדור הארץ״. בין בכירי הקהילה העסקית שנכחו באירוע: בעלה של בברלי ניר ברקת, עדינה ומאיר שמיר, אבי יוחננוף, אבי בלשניקוב ומנכ״ל סבון העולמי ג׳ופרי שרטריה.

בברלי וניר ברקת (צילום: אביב חופי)
בברלי וניר ברקת (צילום: אביב חופי)

עדינה ומאיר שמיר (צילום: אביב חופי)
עדינה ומאיר שמיר (צילום: אביב חופי)

אבי בלשניקוב (צילום: אביב חופי)
אבי בלשניקוב (צילום: אביב חופי)

ארבוב ויעקובי פותחים

בשני בבוקר  פתחה הנהלת קבוצת אקרו נדל"ן את המסחר, לרגל הרישום בבורסה לניירות ערך. קבוצת אקרו, בשליטת צחי ארבוב ובניהולו של זיו יעקובי, הינה חברת יזמית, מהמובילות בתחום הנדל"ן בישראל, אשר החלה את דרכה בשנת 2006. החברה צפויה להקים עד שנת 2029 מעל 7,000 יח"ד וכ-720 אלף מ"ר של נכסים מניבים. 

קבוצת אקרו היא החברה הגדולה ביותר שנרשמה בבורסה מאז פברואר 2018, החברה גייסה בהנפקה סכום של כחצי מיליארד ₪, לפי שווי חברה של כ-4 מיליארד ₪. נכחו בטקס: שמוליק סימן טוב, דירקטור וסמנכ"ל כספים אקרו; אמיר מלאך, דירקטור וסמנכ"ל הנדסה אקרו; אילן קפון, דירקטור אקרו; ואיתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה.

צחי ארבוב וזיו יעקובי (צילום: קובי וולף)
צחי ארבוב וזיו יעקובי (צילום: קובי וולף)

מוקירים בהדסה אינטרנשיונל

'הדסה אינטרנשיונל' והמרכז הרפואי הדסה קיימו בראשון ערב הוקרה מיוחד להנהלת ארגון נשות הדסה העולמי והתורמים הרבים שפועלים ומתגייסים לטובת בתי החולים והציבור בישראל. 

באירוע שהתקיים במרכז הכנסים של 'אנו - מוזיאון העם היהודי' בתל-אביב, השתתפו יו״ר דירקטוריון הדסה, דליה איציק, מנכ״לית ארגון נשות הדסה העולמי, נעמי אדלר, מנכ״ל הארגון בישראל, אודרי שמרון, מנכ"ל הדסה אינטרנשיונל, חורחה דיאנר, מנהל הדסה עין כרם, ד״ר ינון בודה, וצמרת המרכז הרפואי הדסה. יחד איתם נהנו מהערב אנשי עסקים, תורמים, מתנדבים בכירים של הדסה ודמויות מובילות במשק הישראלי בהם: אביב בושינסקי מנכ"ל קרן הישג, רוני קוברובסקי, יוסי סגול, רונית רפאל, רמי לוי, עו"ד דפנה פישר ועוד. 

במסגרת האירוע התקיים סיור בתערוכת "נשים יהודיות פורצות דרך" המוצגת במוזיאון, וכן פאנל בהנחייתה של הילה אלרואי, ראש דסק הבריאות של ערוץ 13, בנושא התמודדות צוותי הדסה עם הקורונה לאורך השנתיים האחרונות והצלת חייהם של אלפים.

יוסי סגול, רונית רפאל, אביב בושינסקי, דליה איציק ונעמי אדלר (צילום: אבי אוחיון)
יוסי סגול, רונית רפאל, אביב בושינסקי, דליה איציק ונעמי אדלר (צילום: אבי אוחיון)