חברי הנהלת בנק ישראל, בראשות המנכ"לית שולמית גרי, ביקרו בראשון בבוקר ב'בי"ס החקלאי עין כרם' לרגל פתיחת 'שבוע הכסף העולמי'.  גרי שוחחה עם תלמידי בית הספר והסבירה להם על בנק ישראל ותפקידיו, והעניקה להם טיפים להתנהלות פיננסית נכונה. בתום דבריה, עובדי הבנק העבירו שיעורי חינוך פיננסי לכיתות ז-ח בבית הספר.

במהלך שבוע הכסף העולמי מתקיימות פעילויות רבות בנושא חינוך פיננסי. בנק ישראל ומשרד החינוך פיתחו מצגת ידידותית המיועדת לכיתות ז'-ח' הכוללת מידע בנושא ניהול תקציב, מעקב אחר ההכנסות וההוצאות, חשיבות החיסכון, מידע על זיהוי שטרות מזויפים ועוד.

באפט קולט
עם תחילת הלחימה באוקראינה, גייסה חברת 'ישקר', בבעלות 'ברקשייר האת'ווי' האמריקנית, של וורן באפט  -את צוותי ההנהלה והעובדים בחברות הבת של הקבוצה בארצות הגובלות עם אוקראינה: פולין, סלובקיה, רומניה והונגריה, כדי שיסייעו באיתור קרובי משפחה של עובדי החברה בישראל, המתגוררים באוקראינה.  חברת 'ישקר' החליטה לנסות ולסייע לאותם קרובים להימלט מהתופת באוקראינה, להגיע לגבולות, ומשם הם יועברו למלונות או לבתי מארחים שעובדים בחברות הבת של הקבוצה. כמו כן, נרכשו עבור אותם בני משפחות כרטיסי טיסה לישראל, ובארץ ידאגו לכל צרכיהם.

מסתבר ש'ישקר' החלה עוד לפני מספר שנים בהבאתם לארץ של עולים מארצות חבר המדינות, ובין היתר מאוקראינה, זכאי חוק השבות, שעברו מבחני התאמה בארצותיהם למקצועות הדרושים במפעלי החברה ב'תפן'. במסגרת תכנית זו, המשותפת גם לסוכנות היהודית ולמשרד העלייה והקליטה, העובדים נקלטים במרכז קליטה בכרמיאל, משתלבים בהכשרה שאורכת כעשרה חודשים במפעלי ישקר, בקורס משותף עם משרד העבודה, ובסיום הופכים לעובדים מן המניין בחברה.

כיום עולים חדשים אלו, שהגיעו לפני מספר שנים מאוקראינה, מסייעים לבני משפחותיהם שנותרו מאחור, באמצעות ישקר, להגיע ולהשתקע כמותם בישראל.  מפעל ישקר מצהיר כי יקלוט עובדים מתחומים הרלוונטיים וקורא למשרדים הממשלתיים ולעולים החדשים לפנות לישקר לצרכי הכשרה וקליטה במפעל.

וורן באפט (צילום: רויטרס)
וורן באפט (צילום: רויטרס)

סטפק מסייע בגבול

היזם ואיש העסקים אבנר סטפק, מבעלי בית ההשקעות מיטב דש, העלה סרטון לפייסבוק שבו הוא מפרט בדבר מעשיו בשבוע האחרון. סטפק נמצא בגבול פולין-אוקראינה ועוסק בהוצאת אנשים מאוקראינה והכנסת ציוד לאוקראינה. הוא הסריט את הסרטון ממחסנים של חברת 'נסטלה' על הגבול, משם מוציאים  טונות של משלוחי מזון ובכלל זה  אורז לבן, מים מינרליים, ומזון לתינוקות. את הסרטון הוא סיכם באומרו שמדובר באחד השבועות הקשים, המרגשים, המעייפים והחשובים בחייו. 

אבנר סטפק (צילום: פייסבוק)
אבנר סטפק (צילום: פייסבוק)

לין מתגייס ומגייס
נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, וחבר נשיאות הלשכה רועי רוזנק נפגשו עם יבגן קורניצ'וק, שגריר אוקראינה בישראל, ומקסים קרבטסוב, המזכיר הראשון של השגרירות, כדי לדון בדרכים להושטת סיוע הומניטרי של איגוד לשכות המסחר לציבור התושבים באוקראינה והפליטים שברחו ממנה. סוכם כי הלשכה תפנה לחברי ארגון מובילים של מגזר המסחר והשירותים, במטרה לגייס מוצרי מזון, ציוד רפואי, ותרופות. כמו כן, יינתן סיוע לוגיסטי בהעברת המשלוחים לארצות שכנות של אוקראינה כמו רומניה, סלובקיה ופולין.

אוריאל לין, יבגן קורניצ'וק ורועי רוזנק (צילום: יח''צ דוברות לשכת המסחר תל אביב והמרכז)
אוריאל לין, יבגן קורניצ'וק ורועי רוזנק (צילום: יח''צ דוברות לשכת המסחר תל אביב והמרכז)

ביקור השרה בפארק עתידים

שרת האנרגיה קארין אלהרר, הגיעה לאחרונה לביקור במטה נתיבי גז הממוקם בפארק עתידים תל אביב. בביקור לקחו חלק מנכ"ל נתיבי הגז שמואל תורג'מן, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב שגיא ניב, מנהל תוכנית סיטיזון , שדה החדשנות והניסוי של העיר תל אביב, גבי קמינסקי ומנכ"לית חברת 6Degrees.  מירי ברגר. השרה קיבלה סקירה על היוזמות הקיימות בפארק עתידים תל אביב  בתחום האנרגיה המתחדשת וביוזמות לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות – נושא הקרוב לליבה.

קארין אלהרר ושגיא ניב (צילום: יח''צ פארק עתידים)
קארין אלהרר ושגיא ניב (צילום: יח''צ פארק עתידים)

נשים במגרש שוק ההון

מועדון "נשים בעסקים" של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, ערך מפגש, בפקולטה, בנושא "ממגרש הכדורסל לשוק ההון – שיחה על נשים, ספורט וקריירה". את המפגש בנושא אירחה גת מגידו, מקימת בית ההשקעות Finessa Capital   לשעבר סמנכ"לית השקעות בפסגות, וכדורסלנית לשעבר בליגת העל.  בפאנל השתתפו – ליעד סואץ-קרני - יועצת ארגונית וכדורסלנית, לשעבר קפטנית נבחרת ישראל בכדורסל, ואיילת קרסו - מנכ"לית ומייסדת – , InfinityFresh Food&Beyond  (חממה בתחום הפודטק), וכדורגלנית.

גת מגידו, איילת קרסו וליעד סואץ-קרני  (צילום: יעל צור)
גת מגידו, איילת קרסו וליעד סואץ-קרני  (צילום: יעל צור)

רכטר ושבן אקוסטיים במלך דוד 

 תמיר קוברין, מנכ"ל מלון 'המלך דוד' בירושלים, אירח בסוף השבוע את שלומי שבן ויוני רכטר שהופיעו במלון במסגרת סוף שבוע מיוחד, שכלל גם ארוחת ערב חגיגית של השף רועי ענתבי.

בשישי בצהריים נהנו האורחים ממופע אקוסטי ייחודי של שבן שאירח את רכטר, וביחד הם ביצעו את הלהיטים הגדולים של כל אחד מהם. בשבת בבוקר הוזמנו אורחי סוף השבוע המיוחד לסיור מודרך בסמטאות ירושלים, בהדרכתו של הארכיאולוג המקראי ד"ר חיים כהן.

שלומי שבן, תמיר קוברין ויוני רכטר (צילום: אביתר ניסן)
שלומי שבן, תמיר קוברין ויוני רכטר (צילום: אביתר ניסן)

מריומה מובילה

נעמה מריומה  כוכבת הסדרה החדשה "פריפריה אימפריה" של היוצרת אורנה בן דור ב-Yes, נבחרה להוביל את צילומי מותג האופנה SEVENSEVENTY. נעמה בת ה-32, כפי שנחשפה בסדרה, ויתרה בגיל 19 על קריירת דוגמנות, והקדישה את חייה לגידול חמישה ילדים. כעת היא מגשימה את חלומה והחליטה לחזור לקדמת הבמה בצילומי אופנה ראשוניים  למותג האופנה SEVENSEVENTY בבעלות אלון נק ובעיצובו שמוליק בן שושן.

שמוליק בן שושן, נעמה מריומה  ואלון נק (צילום: אור גפן)
שמוליק בן שושן, נעמה מריומה  ואלון נק (צילום: אור גפן)