ארגון ׳בית איזי שפירא׳, אירח בראשון, אירוע גאלה לציון שנת ה-40 להיווסדו. האירוע נערך  במוזיאון תל-אביב לאמנות, וכלל ביקור בתערוכה  של האמנית היפנית יאיוי קוסאמה. קוסאמה היא, כידוע, מתמודדת נפש מזה עשרות שנים, מה שלא הפריע לה להפוך לאמנית בינלאומית מפורסמת.  כל ההכנסות מערב הגאלה יועברו למרכז לטיפול רגשי בבית איזי שפירא.

בערב, שנערך בחסות בנק דיסקונט, נכחו: מייסדת בית איזי שפירא נעמי סטוצ'ינר - כלת פרס ישראל 2020; עמיר לרנר - מנכ"ל בית איזי שפירא; יו״ר דיסקונט, שאול קוברינסקי, ומנכ״ל הבנק אורי לוין;  אילן בירנפלד יו"ר דלויט; צבי זיו לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, מוטי לוין מנכ"ל קבוצת חיפה, אריאל הלפרין מבעלי קרן טנא, שסה וייס טראמפ יו"ר הוועד המנהל של בית איזי שפירא, סגן שגריר יפן טקאשי סייצירו, חיים ברוידא ראש עיריית רעננה, שלומית דה פריז מנכ"לית קרן אריסון, רון גוטלר לשעבר מנכ"ל המכללה למנהל, אלי הורוביץ מנכ"ל קרן טראמפ, עו״ד דני סרור, זאב בייליסקי לשעבר ראש עיריית רעננה, שוקי שוורץ מבעלי טולמנס, וארז קמה מחברת ICL.

עמית לרנר וצבי זיו (צילום: יוסי אלטרמן)
עמית לרנר וצבי זיו (צילום: יוסי אלטרמן)

שסה וייס טראמפ, נעמי סטוצ'ינר ואריאל הלפרין (צילום: יוסי אלטרמן)
שסה וייס טראמפ, נעמי סטוצ'ינר ואריאל הלפרין (צילום: יוסי אלטרמן)


מעשים טובים מבית טוב
לפני יותר מ-12 שנים הושק מיזם ׳בית לגדול טוב׳. מדובר במיזם חברתי משותף לחברת תנובה, החברה למתנ"סים, והרשויות המקומיות, שנועד להקים מרכזי פנאי והעשרה לילדים בגיל הרך בערים ובשכונות פריפריאליות ברחבי הארץ.  תנובה השקיעה בפרויקט מיליוני שקלים. לרגל שבוע המעשים הטובים, הגיעו מנכ"ל תנובה אייל מליס, וסמנכ"ל משאבי האנוש בחברה גבי וייצמן,  לבית לגדול טוב בפתח תקווה, כדי להתנדב במקום יחד עם אנשי חטיבת משאבי האנוש של תנובה. בתי לגדול טוב ברחבי הארץ הם חלק  מחמישים אתרים שבהם יתנדבו כארבעת אלפים עובדי תנובה בשבוע הקרוב.

אייל מליס וגבי וייצמן (צילום: יח''צ תנובה)
אייל מליס וגבי וייצמן (צילום: יח''צ תנובה)


כשהיי-טק פוגש אופנה

בראשית השבוע התקיים במכללה לעיצוב שנקר כנס ה VROOM הישראלי הראשון, במסגרתו הציגו שמונה חברות הייטק ישראליות,  מתחום האופנה. VROOM הוא כנס שנערך מידי שנה, בעיר מונאקו שבריביירה הצרפתית,  אשר מאגד אליו כ-250 משקיעים בינלאומיים, שמגיעים כדי להכיר את הטכנולוגיות החדשות שעתידות לשנות פני תעשיית האופנה . השנה, בפעם הראשונה, נכנסה תל אביב לרשימת הערים אליהן מגיע הכנס כדי לאתר חברות  שישתתפו בכנס המרכזי במונקו. בכך מצטרפת תל אביב לבירות אופנה נוספות שבהן מתקיים הכנס ובכללן – מילאנו, פאריז, אמסטרדם, וקופנהגן.

את הכנס מארגנת חברת white castle partners בהובלת פיטר מדסן, השותף המייסד. לשם קיום הכנס בארץ הקודש פנה מדסן, אשר מתמחה בגיוס הון וחיבור סטארט-אפים ללקוחות פוטנציאליים גלובליים, לעינת בן-משה, מומחית לחדשנות באופנה שחזרה לישראל מניו-יורק כדי להקים את הקרן התאגידית של רשת האופנה פקטורי 54. בפאנל המומחים שנערך במסגרת הכנס ישב גם רואי זרחיה, מרצה וחבר סגל בכיר בשנקר, ויזם בתעשיית ההייטק בישראל.

עינת בן משה פיטר מדסן (צילום: אחיקם בן יוסף)
עינת בן משה פיטר מדסן (צילום: אחיקם בן יוסף)


מדד הסטיגמה של אנוש
אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש, השיקה לראשונה את מדד הסטיגמה - דו"ח הסוקר את השימוש הפוגעני בביטויים מעולם בריאות הנפש בתקשורת וברשתות החברתיות. המדד דירג ביטויים והתבטאויות פוגעניות בתחום בריאות הנפש, בהם נעשה שימוש בנאומים של נבחרי ציבור, ציוצים בטוויטר של מובילי דעה וקובעי מדיניות, ראיונות בתקשורת וברשתות החברתיות, בשנת 2021.

בראשית השבוע הוגש הדו"ח לרעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, בבית הנשיא בירושלים, במפגש בו השתתפו: ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש; צופית גרנט, נשיאת העמותה; יעל אלמוג זכאי - פילנטרופית ונציגת קרן אלמוג זכאי, חברי הנהלת אנוש וחברי דירקטוריון, מתמודדי נפש ובני משפחה של מתמודדים.

צופית גרנט, מיכל הרצוג והלה הדס (צילום: תמר מצפי)
צופית גרנט, מיכל הרצוג והלה הדס (צילום: תמר מצפי)


ספורטיביים בנמל

בשני בבוקר נערכה בנמל תל-אביב, השקה חגיגית לרגל פתיחת חנות דגל חדשה  של מותג נעלי הספורט  Asics והשקת קולקציית אביב קיץ 2022 . המותג הבינלאומי השיק בישראל  חנות הקונספט, ייחודית וחדשנית, המשלבת חווית קנייה מתקדמת וטכנולוגית, לצד שפע מוצרים ממגוון קטגוריות ובכלל זה  הנעלה, ביגוד, ואביזרים בתחומי ריצה, שטח, טניס ואופנה. פרט לחנות בארץ ישנן רק עוד ארבע חנויות בקונספט זהה ברחבי העולם.

כאמור, החנות משלבת מגוון רחב של כלים טכנולוגיים מתקדמים המאפשרים ללקוח לאתר את המוצר המדוייק עבורו. נפגשו בנמל: יוסי אירני ואבי אבידור מיבואני המותג לארץ, דור אירני, תומר אירני, דני לוזון, אבי נמני רבים אחרים.

אבי אבידור, אבי נמני ויוסי אירני (צילום: רפי דלויה)
אבי אבידור, אבי נמני ויוסי אירני (צילום: רפי דלויה)

הביטחון של ג'רבי
חברת סלברייט,  והסטארט אפ הישראלי SafeUP משיקות קמפיין בהובלת המדליסטית האולימפית ירדן ג'רבי, כחלק משיתוף פעולה ארוך טווח ביניהן. אפליקצית  SafeUP מאפשרת לנשים, נערות וילדות להשתמש בה בזמן אמת כאשר הן מרגישות חוסר ביטחון או כשהן חוששות מסכנה ממשית. זאת, באמצעות רשת חברתית של סולידריות נשית, בה נשים עוזרות אחת לשנייה בזמן אמת להרגיש בטוחות יותר. מטרת הקמפיין המשותף, להגדיל משמעותית את כמות הנרשמות באפליקציה, אשר מונה כיום מעל 115,000 חברות, וכך לתרום לביטחונן של נשים ברחבי העולם.
באירוע השקה במשרדי סלברייט נחשף הסרטון בכיכובה של ירדן ג'רבי לצידה של נערה בת 17 שפוחדת ללכת לבדה ברחוב בלילה, כאשר אפליקציית סייפאפ מאפשרת לה לבקש תמיכה, ליווי ואף סיוע פיזי בלחיצת כפתור מהנשים סביב. הקמפיין הושק באירוע במשרדי סלברייט בהשתתפות  ג'רבי, נטע שרייבר מנכ"לית ומייסדת שותפה ב- SafeUP, ציבי נדל – דירקטור מותג מעסיק ותקשורת פנים בסלברייט, ואורית סגל, סמנכ"לית משאבי אנוש  בסלברייט, עובדות ומנהלות בחברה, ובנותיהן.

ציבי נדל, נטע שרייבר, ירדן ג'רבי ואורית סגל (צילום: סלי פרג' לוי)
ציבי נדל, נטע שרייבר, ירדן ג'רבי ואורית סגל (צילום: סלי פרג' לוי)