אוניברסיטת רייכמן העניקה טרום חג השבועות תארי דוקטור לשם כבוד, לאישים שתרמו רבות לחברה בישראל. בין מקבלות ומקבלי התואר: ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראשת שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות; איש העסקים והפילנתרופ ברוך איבצ'ר; יאיר בלחובסקי-רוזנטל; בן ג'נה; ד"ר אלברטו ויטלה; וחיה ונחמיה למלבאום. את התארים העניקו פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר הדירקטוריון של אוניברסיטת רייכמן; פרופ' רפי מלניק, נשיא אוניברסיטת רייכמן; ואודי רקנאטי, נגיד האוניברסיטה. התארים ניתנו לאנשים המגלמים בפועלם ערכים של ציונות, יזמות, אחריות חברתית, אקדמיה, פילנתרופיה והצלחה עסקית, ובהוקרה על תרומה משמעותית למדינת ישראל, לעם היהודי, ולאוניברסיטת רייכמן. כמו כן, במסגרת האירוע הוענק פרס לחוקרים מצטיינים של אוניברסיטת רייכמן. את הפרס העניקה פרופ' ורדה ליברמן, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, והוא הוענק לחוקרים פרופ' רות פלדמן מבית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה; ולפרופ' אריאל שמיר מבית ספר אפי ארזי למדעי המחשב.      

שערי מורשת רקנאטי

בסוף השבוע האחרון התקיים ב'גלריה גורדון' שבתל אביב אירוע פתיחת התערוכה "שערים", לציון שנה למותה, בגיל 93, של האמנית, הפסלת והציירת דינה רקנאטי ז"ל. התערוכה נוצרה ביוזמת איש העסקים והפילנתרופ אודי רקנאטי, בנה של דינה רקנאטי, שהקים את "קרן דינה רקנאטי לאמנות" עוד בחייה, מתוך רצון לשמר ולהפיץ את מורשת האמנות של אימו. התערוכה כוללת עשר עבודות פיסול בברונזה, כולן מסדרת "שערים", פרי עבודתה של רקנאטי, אשר יצרה במשך כ-70 שנה ועד ימיה האחרונים. פסלי ה"שערים" הוצגו לראשונה בגלריה גורדון בשנת 1975 ומאז לא הוצגו עוד. נכחו באירוע הפתיחה: אודי רקנאטי ורעייתו סטייסי, יחד עם הבת שירה; יו״ר קבוצת RGE שי רקנאטי (הבן של אודי ונכדה של דינה) יחד עם רעייתו מרין, ובתם נאיה; מנהל גלריה גורדון תל אביב - אמון יריב; רותי אופק - אוצרת התערוכה ומנהלת "קרן דינה רקנאטי לאומנות"; האמנית עליזה אולמרט עם אהוד אולמרט; מנכ״ל מוזיאון ישראל - דניס וייל ומוזמנים נוספים.

מרין, שי, סטייסי, אודי ושירה רקנאטי (צילום: רפי דלויה)
מרין, שי, סטייסי, אודי ושירה רקנאטי (צילום: רפי דלויה)

עליזה ואהוד אולמרט (צילום: רפי דלויה)
עליזה ואהוד אולמרט (צילום: רפי דלויה)

יריב אמון ורותי אופק (צילום: רפי דלויה)
יריב אמון ורותי אופק (צילום: רפי דלויה)

דוסי בטבע

בכירי חברת 'טבע' אירחו בשישי בבוקר את מושל מדינת אריזונה,  דאג דוסי, וחברי המשלחת שלו, באתר 'טבע ישראל' בשוהם. דוסי התרשם מקרוב מהפעילות הגלובלית הנרחבת של טבע בעולם, וכמובן מפעילותה הייחודית בישראל בין היתר במאבק במגפת הקורונה. בפני המושל הוצגו שמונה תוכניות של חברת טבע להנגשת תרופות לאוכלוסיות מוחלשות ברחבי העולם, כשארבע מתוכן כבר הושקו ויצאו לפועל. את הביקור הוביל אלי שני, סמנכ"ל בכיר, מנהל חטיבת השיווק והפורטפוליו הגלובלית בחברת טבע.

דאג דוסי ואלי שני (צילום: באדיבות ''טבע'')
דאג דוסי ואלי שני (צילום: באדיבות ''טבע'')

שמיר על משאית 
שתי יצירות ענק ייחודיות שצייר האמן אלי שמיר על גבי משאית, הוצגו בבית לאמנות ישראלית, וזאת במסגרת אירוע השקת ספרו החדש של ד״ר גדעון עפרת: "אלי שמיר: עיונים ביצירותיו".  ספרו של עפרת מביא מבט מקיף על יצירותיו של אלי שמיר במהלך 40 השנים האחרונות, ומתמקד ברובד האישי, הקיומי והנפשי  של האמן, וכולל פרק מיוחד המוקדש ל "משאית". נהנו מהצצה מקרוב בפרויקט ׳אמנות בדרכים׳ שבמסגרתו  אמנים מובילים מציירים על משאיות נוסעות, במטרה להנגיש אמנות ברחבי הארץ: רונית רייק אוצרת הפרויקט, עידית עמיחי מנהלת הבית לאמנות ישראלית, הבמאי בן שני - יוצר הסרט ׳שיר ערש לעמק׳ , הציירת נירוונה דבאח תלמידתו של שמיר, והסופר וחבר העמק מאיר שלו.

רונית רייק ואלי שמיר (צילום: ציון כהן)
רונית רייק ואלי שמיר (צילום: ציון כהן)

שרייבר ואגמון ביס

טרום החג נערכה השקת הדרמה הקומית החדשה של   yes 'בלאדי מורי', שזכתה לאחרונה בפרס 'הסדרה הטובה ביותר' בפסטיבל סיריסמאניה, הנחשב לאחד היוקרתיים בתעשיית הטלוויזיה בעולם. הסדרה מביאה את סיפורן של שתי בנות 35, רווקות, שותפות לדירה והחברות הכי טובות מימי התיכון. דנה - שאותה מגלמת רותם סלע - רופאה מבריקה, מתמחה בגניקולוגיה וילודה; ומורי - שאותה מגלמת נעמי לבוב - מרצה לקולנוע שנונה וצינית. שתי החברות מתמודדות עם אתגר אחד משותף - רווקות מאוחרת. את האורחים באירוע ההשקה קיבלה קרן גלייכר - סמנכ"ל התוכן של yes. נפגשו באירוע: מני אבירם מנכ"ל חברת ההפקה 'קסטינה' רעייתו עינת שרייבר, והוריה יגאל ויהודית שרייבר; אריאל רוטר ואביו גבי רוטר, ליעד אגמון ושי לי שינדלר, ועוד. 

יגאל ויהודית שרייבר, מני אבירם ועינת שרייבר  (צילום: רפי דלויה)
יגאל ויהודית שרייבר, מני אבירם ועינת שרייבר  (צילום: רפי דלויה)

רותם סלע, אריאל רוטר (צילום: רפי דלויה)
רותם סלע, אריאל רוטר (צילום: רפי דלויה)

שי לי שינדלר, ליעד אגמון (צילום: רפי דלויה)
שי לי שינדלר, ליעד אגמון (צילום: רפי דלויה)

שמש בנשף

שחר שמש, מנכ"ל 'דלק מוטורס', אירח מוזמנים במתחם VIP , של מותג הרכב  MINI , בנשף בהובלתה של הדי.ג'יי דלית רצ'סטר שנערך בהאנגר 11בנמל תל אביב.  על הבמה התארחו והופיעו: ריטה, אסף אמדורסקי, אנה זק ועדן אלנה.  נהנו מהערב: יוגב וייס סמנכ"ל שיווק 'דלק מוטורס', אלון גולדמן מנהל שיווק ב.מ.וו ומיני, לצד ידוענים. 

שחר שמש ודלית רצ'סטר  (צילום: רפי דלויה)
שחר שמש ודלית רצ'סטר  (צילום: רפי דלויה)