בשישי האחרון נערך במתחם ה'זאפה מידטאון' שבתל-אביב אירוע התרמה למחלקת המטואונקולוגיה ילדים, של בית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא, המהווה חלק מן המרכז הרפואי ע"ש שיבא. מובילת האירוע - ד"ר מיכל מלכי-גולן, הודתה מעל הבמה בהתרגשות לכל מי שעזר בהפקה ולתורמים הרבים שהתייצבו. מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, וד"ר איתי פסח - מנהל בית החולים ספרא לילדים, עלו גם הם לבמה ונשאו דברים מרגשים אודות עבודת הקודש הנעשית במחלקה המטפלת בילדים חולי סרטן ותומכת בבני משפחותיהם. התורמים הוזמנו להגיע בשעת צהרים כשהם לבושים בלבן באווירת חג השבועות, ונהנו מכיבוד שנתרם על ידי מייסון-קייזר, פיצה האט, רשת הגלידות גולדה, ונוספים, וכן ממשקאות שנתרמו על ידי החברה המרכזית. החלק האומנותי באירוע כלל הופעה של הזמר עידן חביב שהופיע בהתנדבות. נפגשו והתרגשו: אודי אנג'ל, מיכל לוריא - האחות הראשית של המערך הניו אונקולוגי במחלקה, זאב ורותי רוטשטיין, דורי מנור, מירב וגיל שטיר, עמיר וסיגל שאלתיאל, מיכל פרי, אדיר מילר ועוד ועוד. 

גיל ומירב שטיר (צילום: עמית מלינה)
גיל ומירב שטיר (צילום: עמית מלינה)

רותי וזאב רוטשטיין (צילום: עמית מלינה)
רותי וזאב רוטשטיין (צילום: עמית מלינה)

שישי עדכני בטהרן

יוצרי סדרת הטלוויזיה המצליחה 'טהרן' - המפיקות דנה עדן ושולה שפיגל; הבמאי דני סירקין; וכוכבת הסדרה השחקנית ניב סולטן; התייצבו בשישי האחרון על הבמה במרכז פרס לשלום וחדשנות, כאורחי סדרת האקטואליה 'שישי עדכני' על שם משה טריואקס ז"ל. את הדיון על עוצמתה של הסידרה ניווט הפרשן, העיתונאי והסופר ברק רביד, שנתן סקירה מקיפה על המתרחש בין אירן וישראל. 

האחיות דפנה ותמר טריואקס, ומנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות אפרת דובדבני, קיבלו את פני מוזמני האירוע בהם: יונתן קולבר, צבי ואיילת ימיני, שי ליבנת, מנואלה דבירי, גילה ועמי לפידות, קובי ועדה אושרת, מנהלת חוג הידידים של המרכז - יונה ברטל, ונוספים.

שי לבנת ותמי טריואקס (צילום: איציק בירן)
שי לבנת ותמי טריואקס (צילום: איציק בירן)

יונתן קולבר (צילום: איציק בירן)
יונתן קולבר (צילום: איציק בירן)

ברק רביד, דפנה טריואקס ודני סירקין  (צילום: איציק בירן)
ברק רביד, דפנה טריואקס ודני סירקין  (צילום: איציק בירן)

אפרת דובדבני וניב סולטן (צילום: איציק בירן)
אפרת דובדבני וניב סולטן (צילום: איציק בירן)

האימון של הזוג בקאהם

כדורגלן העל לשעבר, דיויד בקהאם, פרסם בחשבון האינסטגרם שלו, המונה 73.7 מיליון עוקבים, סרטון משותף שלו ושל אשתו ויקטוריה בקהאם, בו נראים שניהם מתחרים אחד בשני באימון עם עזרים של חברת BlazePod הישראלית. BlazePod היא חברת ספורט-טק שהוקמה על ידי היזם יניב שניידרמן שמכהן גם כמנכ"ל.

BlazePod  מייצרת ערכות של בין ארבעה לשישה פודים, עם חיישני מגע, בשמונה צבעים, המופעלות באמצעות אפליקציה, כאשר המאמן או המתאמן בוחרים את סוג האימון האינטראקטיבי ומגדירים את סוג הפעולה הרצויה ברגע שמופיע הצבע הנבחר על הפוד. כך עובדים המתאמנים על מהירות תגובה, תנועה, חוזקות פיזיות, שיפור רפלקסים וביצועים, התמצאות במרחב וקבלת החלטות מהירות.  התוצאה אגב, הייתה 48 לויקטוריה ו- 61 לדיויד. בין המשתמשים עד היום במוצר: כדורסלן וושינגטון וויזארדס מה-NBA דני אבדיה, נהגי הפורמולה 1 פייר גאסלי ואלכסנדר אלבון, אלוף העולם לשעבר באגרוף במשקל כבד אנתוני ג'ושוע, כוכבי הכדורגל אדריאן רביו מיובנטוס, ורוברטו פירמינו מליברפול, שחקני מכבי תל-אביב בכדורסל לצד פיזיותרפיסטים, קליניקות, בתי חולים, צבא ארצות הברית, צה"ל וגם ילדים בגנים.

ויקטוריה ודיוויד בקהאם (צילום: BlazePod)
ויקטוריה ודיוויד בקהאם (צילום: BlazePod)

יומולדת לווינר ואייסף 

אייסף, הקרן הבינלאומית לחינוך, הפועלת לצמצום פערים חברתיים, העניקה אות כבוד לשלוש נשים מעוררות השראה, במהלך אירוע לציון 45 שנות פעילות הקרן. 

'אות אייסף לפילנתרופיה' הוענק ליודי יובל-רקנאטי, מייסדת ויו"ר עמותת נט"ל - הגוף המקצועי המוביל לטיפול בנפגעי טראומה ובני משפחותיהם, מייסדת קרן גנדיר, "מרכז שיתופים" ועוד מיזמים רבים למען החברה הישראלית ולקידום פילנתרופיה; 'אות אייסף לעסקים' הוענק ליפה נוסבאום, ממקימות 'לילית קוסמטיקה', קבוצת הקוסמטיקה המובילה בישראל מזה למעלה מ-80 שנה. מעניקי הפרס קבעו כי הנחישות והחזון של נוסבאום הביאו את החברה להישגים מרשימים תוך תרומה לקהילה בפרויקטים מגוונים; 'אות אייסף למחקר' הוענק לד"ר ורד פדלר-קרואני, בוגרת וחברת הוועד המנהל של אייסף, אשר הקימה את המעבדה לגליקו-אימונלוגיה למחקר ביו-רפואי וסרטן באוניברסיטת תל אביב, זוכת מענקים יוקרתיים מטעם האיחוד האירופי על מחקר פורץ דרך לזיהוי וריפוי מחלות ובפרט מחלת הסרטן.

במהלך האירוע ציינו את יום הולדתה ה- 89 של מייסדת-שותפה באייסף, נינה ווינר, שלאחרונה התבשרה על זכייתה באות הנשיא למתנדב לשנת 2022 על פעילותה המתמשכת למען שוויון הזדמנויות לצעירי הפריפריה החברתית-גיאוגרפית בישראל. הנוכחים באירוע נהנו גם מהופעתו של הסטנדאפיסט ישראל קטורזה.

נינה ווינר ויודי יובל-רקנאטי (צילום: עופר עמרם)
נינה ווינר ויודי יובל-רקנאטי (צילום: עופר עמרם)

מרוץ השבלול

בשישי האחרון נערך 'מרוץ השבלול' למען העלאת המודעות לחירשות וכבדות שמיעה בחברה הישראלית. המירוץ נערך בעיר ראשון לציון, בשיתוף עם העירייה המקומית. לקחו חלק: מאות רצים עם מוגבלויות, לצד רצים חובבנים ותחרותיים, וביניהם גם ד"ר ישי ראובן רופא ומנתח אוזניים בכיר ברמב"ם אשר יזם את המרוץ; ד"ר ישגב שפירא, סגן מנהל מחלקת א.א.ג וניתוחי ראש וצוואר, וראש שירות שתל-שבלול במרכז הרפואי שיבא תל השומר; פרופ' ארי דירוא מנהל יחידת א.א.ג ילדים בבי"ח דנה-דואק, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי; ואריק שטיינר, מנכ"ל 'שטיינר מכשירי שמיעה' - סונובה ישראל, אשר נתנו חסות משנית למרוץ. רז קינסטליך, ראש עיריית ראשל"צ הגיע לברך ורץ לקחת את בנו הקטן לגן.

 ישי ראובן, ישגב שפירא, ארי דירוא, ואריק שטיינר (צילום: אתי שטיינר)
 ישי ראובן, ישגב שפירא, ארי דירוא, ואריק שטיינר (צילום: אתי שטיינר)