1. באוניברסיטת רייכמן נערך בשלישי ערב הגאלה השנתי של 'מכון אהרן למדיניות כלכלית' באוניברסיטת רייכמן. במרכז הערב: הרצאה של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון.  בין המשתתפים באירוע נצפו: יאיר אבידן – המפקח על הבנקים,  סאמר חאג' יחיא – יו"ר בנק לאומי, גבי אשכנזי - הרמטכ"ל ושר החוץ לשעבר, דן פרופר - יו"ר אסם,  יאיר סרוסי – יו"ר צים, ירון בלוך – יו"רMax   , רון פאינרו - מנכ"לMax  ,  רוני חזקיהו – לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, שאול מרידור – סמנכ"ל הכספים של לייטריקס ולשעבר ראש אגף תקציבים במשרד האוצר ועוד. את האורחים קיבלו: פרופ' רפי מלניק – נשיא אוניברסיטת רייכמן שלמה דברת – יו"ר מכון אהרן למדיניות כלכלית ומייסד-שותף כללי בויולה פרופ' צבי אקשטיין – ראש המכון, ירון לוטן – סגן יו"ר המכון ופרופ' עומר מואב – יו"ר הכנס. 

רוני חזקיהו ויאיר אבידן (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
רוני חזקיהו ויאיר אבידן (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

2.בשלישי בערב נערך אירוע השקת מיזם ״שעשני אישה" – שאותו מובילות המייסדות רותי לבייב-יליזרוב וברכה שילת. אירוע ההשקה נערך בביתה של  לבייב-יליזרוב בישוב סביון. לבייב-יליזרוב – היא יועצת זוגית ומינית, ושילת היא יזמית ופעילה במיזמי חינוך, מוסיקה ומנהיגות נשית. השתיים השיקו את המיזם שנועד להוות סוג של בית עבור כל אישה, אשר תוכל להתייעץ, לשאול, וללמוד, בנושאי זוגיות, נשיות ומיניות, ברוח המסורת היהודית. הגיעו לפרגן: יעל בר זוהר, מיכל אנסקי, מירי כהן ואלין כהן, חני הורוביץ, אור לוזון, אתי קובו, שרון אדם, רוני ססובר ואחרות.

במהלך הערב שיתפה לבייב-יליזרוב את הנוכחות  בסיפור חייה האישי, נתנה טיפים לתשוקה בזוגיות, והופתעה מעוגת יומולדת שהוגשה לה. באמנותי: קטעי שירה של הזמרת עדי אלבחר.

 רותי לבייב-יליזרוב, אור לוזון וברכה שילת (צילום: רפי דלויה)
 רותי לבייב-יליזרוב, אור לוזון וברכה שילת (צילום: רפי דלויה)

חני הורוביץ (צילום: רפי דלויה)
חני הורוביץ (צילום: רפי דלויה)

רוני ססובר (צילום: רפי דלויה)
רוני ססובר (צילום: רפי דלויה)

אתי קובו  (צילום: רפי דלויה)
אתי קובו  (צילום: רפי דלויה)

3. פירות השלום עם איחוד האמירויות מאוד באופנה. מעצבת האופנה הישראלית המצליחה, ליהי הוד, שיתפה את חבריה ברשתות בדבר נסיעת עבודה מעניינת שבמסגרתה נבחרה להלביש נסיכה. לפני כחודש וחצי קיבלה הוד פנייה רשמית במייל מהצוות שמנהל את הנסיכה מיה בינת מקתום, או בשם הפחות רשמי שלה: פרינסס מי. הנ"ל היא בתו של שליט דובאי, ובמייל נאמר שהיא מאוד אהבה את השמלות שמעצבת הוד ומבקשת ללבוש אותן לאירוע המרכזי של פסטיבל קאן שבו היא עתידה להשתתף ולמסיבה השנתית של תכשיטי 'שופארד'. הוד והנסיכה קבעו פגישה בלונדון שם הוצגו השמלות שנבחרו. ללונדון הגיעה הוד עם תופרת מישראל כדי לעשות במהירות את התיקונים וההתאמות הנדרשים והנסיכה הספיקה לארוז את הכל ולהדרים לדרום צרפת.

לידיעת הפאשניסטות: הנסיכה בחרה בשמלת 'סאני' המורכבת משלוש תחרות צרפתיות על מחוך צרפתי עדין עם שרוולים תפוחים וגלימת שובל; ובשמלת 'פריס', העשויה ממשי שאנטונג, דיגום חופשי של כפלים בחלק העליון ושובל משתרך.

ליהי הוד  (צילום: פרטי)
ליהי הוד  (צילום: פרטי)

4. במוזיאון אגם שבראשון לציון נערך השבוע ביקור מיוחד של שגריר צרפת בישראל אריק דנון ורעייתו מארי קריסטין. השניים זכו לסייר במקום כשהם מלווים בלא אחר מהאמן עצמו, יעקב אגם, אשר יציין השנה את יום הולדתו ה- 94. 

מארי קריסיטין, יעקב אגם ואריק דנון  (צילום: אבי קקון)
מארי קריסיטין, יעקב אגם ואריק דנון  (צילום: אבי קקון)

5. בסוף השבוע האחרון התקיים ב'גלריה גורדון' שבתל אביב אירוע פתיחת התערוכה "שערים", לציון שנה למותה, בגיל 93, של האמנית, הפסלת והציירת דינה רקנאטי ז"ל.

 התערוכה נוצרה ביוזמת איש העסקים והפילנתרופ אודי רקנאטי, בנה של דינה רקנאטי, שהקים את "קרן דינה רקנאטי לאמנות" עוד בחייה, מתוך רצון לשמר ולהפיץ את מורשת האמנות של אימו. התערוכה כוללת עשר עבודות פיסול בברונזה, כולן מסדרת "שערים", פרי עבודתה של רקנאטי, אשר יצרה במשך כ-70 שנה ועד ימיה האחרונים. פסלי ה"שערים" הוצגו לראשונה בגלריה גורדון בשנת 1975 ומאז לא הוצגו עוד. נכחו באירוע הפתיחה: אודי רקנאטי ורעייתו סטייסי, יחד עם הבת שירה; יו״ר קבוצת RGE שי רקנאטי (הבן של אודי ונכדה של דינה) יחד עם רעייתו מרין, ובתם נאיה; מנהל גלריה גורדון תל אביב - אמון יריב; רותי אופק - אוצרת התערוכה ומנהלת "קרן דינה רקנאטי לאומנות"; האמנית עליזה אולמרט עם אהוד אולמרט; מנכ״ל מוזיאון ישראל - דניס וייל ועוד. בשלישי השבוע אירח וייל עצמו אירוע לחוג ידידי מוזיאון ישראל בבירה.

מרין, נאיה, שי אודי וסטייסי רקנאטי (צילום: רפי דלויה)
מרין, נאיה, שי אודי וסטייסי רקנאטי (צילום: רפי דלויה)

6. בשישי האחרון נערך במתחם ה'זאפה מידטאון' שבתל-אביב אירוע התרמה למחלקת המטואונקולוגיה ילדים, של בית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא, המהווה חלק מן המרכז הרפואי ע"ש שיבא. מובילת האירוע - ד"ר מיכל מלכי-גולן, הודתה מעל הבמה בהתרגשות לכל מי שעזר בהפקה ולתורמים הרבים שהתייצבו. מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, וד"ר איתי פסח - מנהל בית החולים ספרא לילדים, עלו גם הם לבמה ונשאו דברים מרגשים אודות עבודת הקודש הנעשית במחלקה המטפלת בילדים חולי סרטן ותומכת בבני משפחותיהם. החלק האומנותי באירוע כלל הופעה של הזמר עידן חביב שהופיע בהתנדבות. נפגשו והתרגשו: ענבל קרייס, אודי אנג'ל, מיכל לוריא - האחות הראשית של המערך הניו-אונקולוגי במחלקה, זאב ורותי רוטשטיין, דורי מנור, מירב וגיל שטיר, עמיר וסיגל שאלתיאל, מיכל פרי, אדיר מילר ועוד ועוד.

ענבל ואיציק קרייס (צילום: עמית מלינה)
ענבל ואיציק קרייס (צילום: עמית מלינה)

מיכל מלכי- גולן (צילום: עמית מלינה)
מיכל מלכי- גולן (צילום: עמית מלינה)

7. באסיף, המרכז לתרבות אוכל בישראל, מייסודם של Jewish Food Society ו־Start-Up Nation Central נפתחה בשני בערב תערוכה חדשה תחת הכותרת: "עיר, חיטה, לחם", שאצרה חוקרת האוכל רונית ורד. התערוכה מציגה את סיפורו של הלחם בירושלים של המאה ה־17. האופים שלקחו חלק בתערוכה שיחזרו מאפים מסורתיים והשתמשו בדגנים וקמחים של זני מורשת מקומיים בשיתוף פעולה עם בנק הגנים הישראלי ופרויקט 'ארץ חיטה'. בין האופים שנענו לאתגר: מיכל בוטון, אנה שפירו ויהונתן מליניאק, ספא בושנק, חגי בן יהודה, ראסל זקס, עמאר מסאלחה, חוסאם נסאר, ארז קומרובסקי, פרח ראסלן, ליילה ואברהים שיבאן, ואורי שפט שאפה חלת ענק לכבוד האירוע. נהנו מהערב המיוחד: נעמה שפי - המייסדת ומנכ״לית  מרכז אסיף, בועז תורג׳מן - בעלי קמח שטיבל,  אבירם כץ מבעלי מסעדת הבסטה, עדינה זוסמן, דפנה לוסטינג, ישראל אהרוני, שפרה קורנפלד ועוד.

מיכל בוטון, רונית ורד, אורי שפט ואבירם כץ  (צילום: אריאל עפרון)
מיכל בוטון, רונית ורד, אורי שפט ואבירם כץ  (צילום: אריאל עפרון)

נעמה שפי ודפנה לוסטינג  (צילום: אריאל עפרון)
נעמה שפי ודפנה לוסטינג  (צילום: אריאל עפרון)

 8. תחום ספרי השמע הולך ומתפתח בעולם לצד הפקות פודקאסטים. לקראת שבוע הספר העברי, הועלתה הפקה של רב המכר ״כפיות״, בפורמט שמתאים במיוחד להקראה משוחקת, המיועדת לאוהבי הפודקאסטים וההסכתים. אפליקציית ״עברית״, שמובילה את תחום הספרים האלקטרונים בישראל, היא שקיימה את ההקלטה, המהווה אדפטציה ראשונה של ספר ישראלי לגרסת שמע משוחקת על פי תפקידים שניתן להאזין לה כפודקאסט. הספר נכתב כהתכתבות סודית בין גבר לאישה, שמתעדת תהליך של גילוי עצמי. השחקן זהר שטראוס גילם בהקלטה את מיכאל גיבור הספר, ואת תפקיד האישה שיחקה הסופרת לילך סיגן.

זהר שטראוס ולילך סיגן (צילום: ערן לם)
זהר שטראוס ולילך סיגן (צילום: ערן לם)