האוניברסיטה העברית בירושלים העניקה בשני תארי ד"ר לשם כבוד לשנת 2022. הענקת התארים התקיימה במסגרת מושב חבר הנאמנים ה- 85 של האוניברסיטה, במעמד נשיא האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן והרקטור, פרופ' ברק מדינה. בין מקבלי התואר, הבמאי והתסריטאי זוכה פרס האוסקר קוונטין טרנטינו, שאחראי לחלק מהיצירות הקולנועיות הקאנוניות של העשורים האחרונים – "כלבי אשמורת", "ספרות זולה", "להרוג את ביל", "ממזרים חסרי כבוד", "ג'אנגו", "ללא מעצורים" ועוד.

מי שעוד קיבל את התואר הוא איש העסקים היהודי חוזה מוגרבי, בגין פעילותו הפילנתרופית להקמת בית איינשטיין. מוגרבי מחזיק אוסף אמנות מודרנית מהגדולים והחשובים בעולם, ובכלל זה את האוסף הגדול בעולם של יצירות אנדי וורהל.

 מי שעוד קיבלה את התואר היא האמנית הישראלית סיגלית לנדאו, על עבודתה האקולוגית והחברתית המתמקדת באזור ים המלח. לנדאו היא אמנית פיסול, ווידאו ומיצב מהמצליחות בעולם, ובעלת עיטור אבירות מטעם מסדר האומנויות והספרות בצרפת. עוד זכו לכבוד: סמי סגול - תעשיין ופילנתרופ ישראלי, שתורם רבות לקבוצות מוחלשות ולתוכנית לרפואה חישובית באוניברסיטה;  רבקה בוקריס, אשת עסקים ופילנתרופית מצרפת, מייסדת קרן ''אדליס''; ופרופ' ג'ושוע סאנס, נוירוביולוג, ראש המרכז לחקר המוח באוניברסיטת הארווארד ונוספים. 

סיגלית לנדאו (צילום: איגור פרברוב)
סיגלית לנדאו (צילום: איגור פרברוב)

קוונטין טרנטינו (צילום: איגור פרברוב)
קוונטין טרנטינו (צילום: איגור פרברוב)

סמי סגול (צילום: איגור פרברוב)
סמי סגול (צילום: איגור פרברוב)

מסיירים עם אל-חאג'ה
שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה, ביקר בשני במוזיאון ישראל, וזכה לקבלת פנים חמה ולליווי מיצחק מולכו, יו"ר מועצת המנהלים של המוזיאון, ומפרופ' דניס וייל, מנכ"ל המוזיאון. השלושה סיירו יחד בתערוכה "לרחף עם מגריט: בעקבות טירה בפירנאים", אשר מגוללת את הסיפור מאחורי יצירתו הנודעת של האמן הסוראליסטי הבלגי רנה מגריט. היצירה המפורסמת והגדולה (2 מטרים על 1.3 מטרים) שמגריט צייר ב–1959 עומדת כעת במרכז התערוכה שאצרה אפרת אהרון ושתימשך עד אוקטובר.

יצחק מולכו, מוחמד אל-חאג'ה ודניס וייל (צילום: יוסי זלינגר)
יצחק מולכו, מוחמד אל-חאג'ה ודניס וייל (צילום: יוסי זלינגר)
 

משיקים עם דונרשטיין 

בשני  בערב התקיים אירוע השקה חגיגי מטעמן של חברת "רב בריח" והמעצבות ליטל רוזנשטיין ולוסי ויקנין. באירוע הושקה קולקציית הקפסולה FRAMES"" אשר כוללת דלתות פנים מעוצבות שייצרה חברת "רב בריח". הקולקציה מעוצבת בצורה מינימליסטית ועוצמתית על טהרת גווני לבן, שחור ואפור, ומציעה ארבעה דגמים מודולריים אותם ניתן לשנות באלמנטים שונים, בהתאם לטעמו של האדריכל או הצרכן הסופי. האירוע התקיים בקומת הגג של מסעדת "רביבה וסיליה" במתחם G בתל אביב, ומשך אדריכלים רבים. חגגו את ההשקה: הזמרת ריטה, שהגיעה להציץ,

לאור שיתוף פעולה מסקרן שמתרקם בינה ובין קבוצת רב-בריח, מאיה דונרשטיין-יתיר סמנכ"לית השיווק האחראית על המהלך, שמואל דונרשטיין בעלי ויו"ר רב בריח עם רעייתו שלומית, ועידן זו-ארץ מנכ"ל הקבוצה. 

ליטל רוזנשטיין, עידן זו-ארץ, לוסי ויקנין ומאיה דונרשטיין-יתיר  (צילום: איציק בירן)
ליטל רוזנשטיין, עידן זו-ארץ, לוסי ויקנין ומאיה דונרשטיין-יתיר  (צילום: איציק בירן)

שמואל ושלומית דונרשטיין  (צילום: איציק בירן)
שמואל ושלומית דונרשטיין  (צילום: איציק בירן)

סרטים בגן הפסגה
בשני נערך אירוע הפתיחה של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים תל אביב, בשיתוף ובתמיכה של סלקום TV. ערב הפתיחה שנערך בגן הפסגה ביפו העתיקה, כלל קוקטייל חגיגי ולאחריו טקס פתיחה בהנחיית השחקנית נטע גרטי, והקרנות טרום בכורה של מספר סרטים. באירוע הפתיחה נכחו בין היתר: פרופ' אדריכל ערן נוימן - דקאן הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב; פרופסור ירון בלוך - ראש בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה על שם סטיב טיש של אוניברסיטת תל אביב; חן שמואלי ומיכל חג'ג' - מנהלות הפסטיבל; ודניאל ספיר - מנכ"ל קבוצת סלקום המעניקה את התמיכה הראשית לתחרות הישראלית בפסטיבל.

 ירון בלוך, דניאל ספיר וערן נוימן  (צילום: מוסטפא קדח)
 ירון בלוך, דניאל ספיר וערן נוימן  (צילום: מוסטפא קדח)

קו משווה בבנק פועלים

בנק הפועלים אירח מועדוני סטודנטים מתוכנית המועדונים העסקיים של עמותת 'קו משווה' למפגש ראשון מסוגו במטרה להפגיש בין הסטודנטים ובמטרה להכיר את פעילות הבנק התומך בתוכנית המועדונים העסקיים. את המפגש פתחו בברכות יו"ר בנק הפועלים ראובן קרופיק, יו"ר קו משווה לשעבר וחבר בוועד המנהל  מאיר ניסנסון, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית נעמה הלוי פאר ומנכ"ל קו משווה סאמי אסעד.