במוזיאון תל אביב לאמנות נפתחה בחמישי האחרון תערוכה ראשונה מסוגה, המבוססת על סרטו הדוקומנטרי של הבמאי עטור הפרסים רן טל - "1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר־עם" שהופק עבור yes דוקו, וזכה לאחרונה בפרס הבימוי, העריכה ופרס קרן כדר בפסטיבל דוקאביב.
 את התערוכה "לצלם ולשכוח" אצרו ד"ר נעם גל ואוצרת המשנה נעמה בר-אור. קיבלו את הבאים: מנכ"לית המוזיאון טניה כהן-עוזיאלי, האוצרת הראשית מירה לפידות, הצלם מיכה בר-עם חתן פרס ישראל עם אשתו האמנית אורנה בר-עם, והבנים נמרוד וברק. באו לעשות כבוד: הצלמים - אלכס ליבק, אריאל ינאי, אבי גנור, רלי אברהמי, פבל וולברג וגיא רז; מנהל המוזיאון לשעבר מרק שפס, המפיק דודי זילבר, עורכת הסרט נילי פלר, מיכאל ודינה וייס, המפיקה ננסי פומוגרין, דורית ישי מפיצת סרטי וורנר ויוניברסל בישראל, הבמאי עמוס גיתאי ועוד.

עמוס גיתאי (צילום: גיא יחיאלי)
עמוס גיתאי (צילום: גיא יחיאלי)

שוק ההון לאן גרסת הבינלאומי

הבנק הבינלאומי ערך בסוף השבוע  כנס בנושא ״שוק ההון לאן״ בהשתתפות בכירי שוק ההון. את הכנס פתחה מנכ"לית הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק, שציינה כי ״עיתוי טוב מזה להפגיש את  מובילי שוק ההון לא יכולנו למצוא: תקופה תנודתית שמאופיינת באינפלציה שלא ראינו עשרות שנים, פלישת מעצמה באירופה למדינה שכנה, והמשבר הבריאותי העולמי שנמצא לקראת סופו ככל הנראה״.  בכנס השתתפו: חגי שרייבר משנה למנכ"ל הפניקס, אמיר אייל בעלים של אינפיניטי, יוסי לוי מנכ"ל מור, יאיר לפידות מנכ"ל ובעלים משותף של ילין לפידות, צבי וייל סמנכ"ל בכיר בקבוצת הראל ועוד. 

אמיר איל וסמדר ברבר-צדיק  (צילום: תמר מצפי)
אמיר איל וסמדר ברבר-צדיק  (צילום: תמר מצפי)

יוסי לוי (צילום: תמר מצפי)
יוסי לוי (צילום: תמר מצפי)

קוקירמן בפאנל הבינלאומי

אדוארד קוקירמן, שותף מנהל בקרן קטליסט הישראלית, היה הנציג הישראלי בכנס הבינלאומי Viva Technology  בפריז. הכנס נחשב לכנס מרכזי בתעשיית ההייטק העולמית. קוקירמן השתתף בפאנל בשם Tech Crash 2.0  לצד מנהלי קרנות מהעולם וסיפר בפאנל על משבר ההייטק מהזווית הישראלית: מה תמונת המצב כרגע ואיך סטארטאפים ישראלים יוכלו לצלוח את האתגרים של התקופה הנוכחית.

לזכרה של קאופמן
עמותת 'רופאים לזכויות אדם' ערכה בחמישי האחרון אירוע לזכרה של פרופ' בלה קאופמן, נשיאת המערך האונקולוגי במרכז הרפואי ע"ש שיבא, ופעילת זכויות אדם, שליוותה במשך שנים ארוכות את העמותה. קאופמן עצמה נפטרה לפני כשנה לאחר שנאבקה במחלת הסרטן.

במסגרת פעילותה ארוכת השנים בעמותה, סייעה קאופמן במאבק על זכותן של נשים עזתיות ונשים מהגרות עבודה חולות סרטן לקבל טיפול רפואי רציף ואיכותי; בהתנגדות לגירוש הפליטים וילדי מהגרות העבודה; ותמכה בהנגשת שירותי בריאות לחסרי וחסרות המעמד בישראל. כאות הוקרה לקאופמן, הוחלט להנציח את שמה באמצעות המרפאה הפתוחה לחסרי מעמד שמפעילה העמותה במשרדיה ביפו, ולקרוא לה מעתה "המרפאה הפתוחה ע"ש פרופ' בלה קאופמן."

 האירוע לזכר קאופמן נערך במשרדי 'קרן רוזה לוקסמבורג' בתל-אביב, והשתתפו בו נשיא עמותת רופאים לזכויות אדם פרופ' רפי ולדן, ומנכ"ל הארגון רן גולדשטיין. במהלך הערב התקיים רב-שיח בנושא 'חולות סרטן מודרות בישראל'. הגיעו לחלוק כבוד: רופאים, פעילי זכויות אדם, חברים, מכרים, ונציגי המשפחה. 

רפי ולדן ורן גולדשטיין  (צילום: אראל ירוס-חקק)
רפי ולדן ורן גולדשטיין  (צילום: אראל ירוס-חקק)

לכבודה של הלוי
 שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, העניק למיה הלוי, מנהלת מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים את 'אות מסדר הדקלים האקדמיים'  (Chevalier dans l’Ordre des Palmes Académiques) בשם ממשלת צרפת. האות הוענק כהוקרה על  תרומתה לקידום שיתוף הפעולה בתחום התרבות המדעית  בין ישראל ובין צרפת , ובמיוחד על שיתוף הפעולה רב השנים בין מוזיאון המדע בירושלים ומוזיאון המדע בפריז- UNIVERSCIENCE. שיאו של שיתוף הפעולה בין המוזיאונים היה במסגרת תכנית ייחודית, שהתקיימה ב'שנת התרבות ישראל צרפת'. 'אות מסדר הדקלים האקדמיים' ניתן על ידי הרפובליקה הצרפתית לאקדמאים ומורים בצרפת ובמחוצה לה, על תרומתם לחינוך ולמדע.  האות של המסדר ניתן לראשונה בשנת 1808 על ידי הקיסר נפוליאון.

מיה הלוי ואריק דנון (צילום: ברוך גיאן)
מיה הלוי ואריק דנון (צילום: ברוך גיאן)