כ- 150 נשים הגיעו ברביעי בערב למרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל-אביב למפגש נשים "השיק של השוק" - מפגשים בגובה העיניים על כלכלה ופיננסים שכבר הפכו למסורת. המפגש שנערך במסגרת היוזמה של הבורסה ובית ההשקעות IBI, עסק הפעם בתובנות לגבי ניהול עושר בידי נשים ובתחום האשראי החוץ בנקאי שנמצא בצמיחה חזקה בשנים האחרונות. 

במפגש לקחו חלק תמר יסעור, יו"ר ישראכרט, ד"ר גלי אינגבר, ראש המחלקה למימון, הפקולטה למנהל עסקים, חנה רדו, יזמת חברתית סדרתית ומייסדת סופרסונס, חני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה לניירות ערך ואלה אלקלעי, סמנכ"לית פיתוח עסקיIBI  בית השקעות.

מייקרוסופט מארחים
בסוף השבוע התקיים על גג קמפוס מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח מפגש בין בכירי החברה, בניהם מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח ואן ג'ונסון, cvp בחטיבת האבטחה של מיקרוסופט העולמית, לבכירי קבוצת Team8.  במהלך הערב נערכה שיחה מיוחדת בין מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח ונדב צפריר, שותף מנהל בקבוצת Team8 אודות תעשיית הסייבר בישראל והאופן הייחודי בו פועלים בה סטארטאפים צעירים, חברות הייטק ישראליות גדולות ומרכזי פיתוח של חברות הייטק בינלאומיות, תוך הפריה הדדית ושיתוף פעולה. הערב נחתם בהופעה של המנטליסט ליאור סושרד. 

אן ג'ונסון, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק ונדב צפריר (צילום: people photography)
אן ג'ונסון, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק ונדב צפריר (צילום: people photography)

הדמו של נמל אשדוד
חברת נמל אשדוד קיימה בסופ"ש האחרון את ה- Demo Day במתחם הנמל, כחלק מהאקסלרטור שהנמל מפעיל בימים אלו בשיתוף קרן ההון סיכון הבינלאומית 500 Global. במסגרת האירוע, הציגה אי לינג לים, המובילה את צוות התוכניות הגלובליות של קרן ההון הבינלאומית 500 גלובל, את 12 הסטרטאפים המשתתפים באקסלרטור, ביניהם סטרטאפים מתחום האופרציה והלוגיסטיקה, סטרטאפים בתחום האבטחה, סטרטאפים בתחום הקיימות וסטרטאפים בתחום ה-BD. 

שיקו ז'אנה מנכ"ל חברת נמל אשדוד אירח את הדמו דיי, שבמסגרתו התקיים פאנל בנושא חדשנות, יזמות, והשקעות, בהנחיית ראש מערך החדשנות של נמל אשדוד רועי אברהמי, ובהשתתפות CFO הקרן 500 גלובל פול יו, שותף בדלוייט טל חן, שותף בדל טכנולוגיות עומרי גרין, ומנכ"ל חברת Loggino אשר גם לוקחת חלק באקסלרטור, שחר טל.

רועי אברהמי, אי לינג לים, שיקו ז'אנה ופול יו (צילום: דניאל טהרלב)
רועי אברהמי, אי לינג לים, שיקו ז'אנה ופול יו (צילום: דניאל טהרלב)

מגייסים ומגשימים חלומות
עמותת ״בית הגלגלים״, הפועלת כבר למעלה מ-42 שנים בסיוע לאנשים עם מוגבלות, קיימה בשבוע האחרון קמפיין גיוס משאבים שבמסגרתו העלתה קמפיין תחת הכותרת  ״לכל אחד יש זכות לחלום ולהגשים״. במסגרת הגיוס התקיים ערב התרמה באולם סמולרש באוניברסיטת ת״א עם הופעה של הזמר והיוצר אביב גפן. 

בנוסף, העמותה ניהלה קמפיין גיוס המונים ובמסגרתו גוייסו למעלה מ-450 אלף ש״ח. מטרת שבוע גיוס המשאבים של ״בית הגלגלים״ היה לגייס סכום כסף משמעותי שיסייעו לעמותה להרחיב את פעילותה ולשלב בתוכניות שלה יותר אנשים עם מוגבלות עד לסוף שנת 2022. התרימו והיו גאים בהישג המשמעותי יונתן קרני המנכ״ל היוצא של ״בית הגלגלים״, והמנכ"ל הנכנס, יהודה פרידמן וגם רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר חבר הנאמנים של ״בית הגלגלים״.

יונתן קרני, רון תומר, יהודה פרידמן  (צילום: לירון שנקמן)
יונתן קרני, רון תומר, יהודה פרידמן  (צילום: לירון שנקמן)

 מנטורים למען עסקים
מיזם מנט-אור מקבוצת קרן שמש, IVN, הסוכנות היהודית וקרנות הביטוח הלאומי סיכמו בחמישי האחרון שנתיים מוצלחות של פעילות בכנס חגיגי בו השתתפו חברי הקהילה ובהם מנטורים ומובילים חברתיים. הכנס, נתן הזדמנות למנכ"לים וארגונים חברתיים בתהליכי ליווי מנטורינג ניהולי וליווי פיננסי להכיר מקרוב, ללמוד ולייצר שיתופי פעולה עם מנטורים בכירים מהמגזר העיסקי, החברתי והציבורי משתתפים במיזם לקידום ארגונים חברתיים מכל הארץ, מכל התחומים ולטובת כלל אזרחי ישראל.

​​הכנס כלל הרצאה מעוררת השראה על חשיבה, קבלת החלטות והגשמת חלומות של ד”ר ליאור צורף, “חכמת ההמונים”, שהתמקדה ביכולת לעשות שימוש ברשתות חברתיות ובחכמת ההמונים לשדרוג קבלת ההחלטות שלנו. נושאים חדשניים המעסיקים את המנכ"לים כמו פניה להשקעות חברתיות ע"י משקיעים המעוניינים להרחיב את האימפקט של הארגונים, מושב אותו הנחתה אירה פרידמן, מומחית מובילה בהשקעות אימפקט; שילוב טכנולוגיות ככלי ליצירת השפעה רחבה ומוצרים חדשים בארגונים בהובלת מר יואב שלוש, מנהל שותף בקרן הון סיכון אביב ונצ'רס ויו"ר קרן-שמש מוניקה לב- כהן- מנכ"לית קרן שמש מקבוצת עוגן, אמירה אהרונוביץ'' - מנכ''לית הסוכנות היהודית, איציק דנציגר- יו״ר ועדת ההשקעות IVN, יעל ליפמן- יו"ר מנט-אור. גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר התרבות והספורט חילי טרופר נכחו וירטואלית ושלחו ברכה מצולמת.

מוניקה לב כהן, אמירה אהרונוביץ, איציק דנציגר, יעל ליפמן (צילום: גפן חבו)
מוניקה לב כהן, אמירה אהרונוביץ, איציק דנציגר, יעל ליפמן (צילום: גפן חבו)

וונדר וומן יש רק באגדות

משרד עורכי הדין וקסלר ברגמן אירח את המפגש השלישי בתוכנית המנהיגות הנשית "שותפות" של חברת קודקס וקהילת Supersonas, אשר הוקמה במטרה לקדם שוויון מגדרי להכשיר עורכות דין לתפקידים בכירים ועמדות מפתח בעולם המשפט. 

בפתיחת המפגש התייחסה רבקה קהת סמנכ"לית גוגל ישראל לשעבר, לאיזון בין קריירה לחיים אישיים. לדבריה, "אי אפשר להספיק לעשות הכל, זה שקר. וונדר וומן זה רק באגדות. רצוי לא להיות שיפוטית כלפי עצמך ולא לחשוב ששופטים אותך". קהת הוסיפה כי "קריירה זה מרתון וחשיבה לטווח רחוק. כדאי להציב מטרות גבוהות ולהגיע אליהן ע"י עבודה מקצועית ודרך שצריך לעבור. חשוב להיות בשליטה, לקחת את ההחלטות בעצמך ולדעת גם להגיד לא כשצריך".

במסגרת המפגש נערך פאנל בו השתתפו עו״ד דנה שורץ-אשתר, עו״ד לימור ארגוב-שנהב, עו״ד רויטל ראובן ממשרד וקסלר ברגמן וסמנכ"ל משפט ורגולציה בדניה סיבוס עורכת הדין שרון קצורין-סיוון, וכן שולחנות עגולים בנושא איזונים ובלמים בין ניהול הקריירה והשאיפות המקצועיות לצד משפחה ופנאי והאתגרים המגדריים שעומדים בפני נשים בעולם המשפט.

שרון קצורין סיון לימור ארגוב שנהב רויטל ראובן  דנה שוורץ אשתר  (צילום: רחל לוי)
שרון קצורין סיון לימור ארגוב שנהב רויטל ראובן  דנה שוורץ אשתר  (צילום: רחל לוי)