חברת yes  אירחה בשני את אירוע ההשקה הגדול לסדרה 'פאודה' שחוזרת למסך השבוע. ליאור רז ואבי יששכרוף יוצרי 'פאודה' - אחת הסדרות הישראליות המצליחות בעולם, חגגו עם ראשי חברת  yes את עליית העונה הרביעית של הסדרה. הפרמיירה הנוצצת נערכה באולם ע"ש סמולרש באוניברסיטת תל אביב, ומשכה אליה מעל אלף איש בהם אנשי עסקים בכירים, סלבריטאים, ואת בכירי תעשיית הטלוויזיה בישראל שהגיעו לפגוש מקרוב גם את כוכבי הסדרה -עידן עמדי,  דורון בן דוד, יעקב זדה דניאל ולוסי איוב.  צפו בפרק הראשון לפני כולם עם ונהנו מבופה של אוכל דרוזי: יו"ר קבוצת בזק, גיל שרון, שנשא דברים לפני הקרנת הפרק, קרן גלייכר, סמנכ"לית התוכן של , yesהשרים יועז הנדל וחילי טרופר, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט , דובר צה"ל תא"ל רן כוכב, יבגני דיברוב ושארין פישר, רון צוקרמן ובתו טליה, שרון כידון ובן זוגה ד"ר אביתר נשר, רן פורר ועוד ועוד. 

לוסי איוב, גיל שרון, ליאור רז וקרן גלייכר (צילום: רפי דלויה)
לוסי איוב, גיל שרון, ליאור רז וקרן גלייכר (צילום: רפי דלויה)

חילי טרופר, רן כוכב ועידן עמדי (צילום: רפי דלויה)
חילי טרופר, רן כוכב ועידן עמדי (צילום: רפי דלויה)

טליה צוקרמן ורון צוקרמן (צילום: רפי דלויה)
טליה צוקרמן ורון צוקרמן (צילום: רפי דלויה)

בנט, מארק בנט, מציג
במרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש סורוקה בבאר-שבע, מקבוצת קופ"ח כללית, נערך אירוע הסרט לוט מעל יצירת האמנות "ההיסטוריה של מגן דוד", שיצר האומן מארק בנט. מדובר ביצירה שנתרמה לגן המרפא שבמרכז 'לגסי הריטג' ' לאונקולוגיה, על ידי חברי עמותת ידידי סורוקה בארה"ב. המיצג, שגובהו כחמישה מטרים ורוחבו כשבעה מטרים, והוא עשוי פלדת אל-חלד, מתאר את שלושת עמודי התווך של המורשת היהודית: חינוך, סובלנות ונתינה.

טקס הסרת הלוט התקיים בנוכחות האמן עצמו, ד"ר שלומי קודש - מנהל סורוקה, ריצ'ל הייזלר שיינפלד - מנהלת עמותת ידידי סורוקה בארה"ב, חברי עמותות ידידי סורוקה בארה"ב ובישראל, חברי הנהלת בית החולים, עובדים, מטופלי מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה, ונוספים.

שלומי קודש, מארק בנט וריצ'ל הייזלר-שיינפלד (צילום: רחל דוד, סורוקה)
שלומי קודש, מארק בנט וריצ'ל הייזלר-שיינפלד (צילום: רחל דוד, סורוקה)

פטריות העתיד

היזם שלום דניאל וחממת הפודטק The kitchen מבית שטראוס, השיקו ב'סטודיו דן לב' שבתל-אביב, את מוצרי הסטארט-אפ  Mush Foods. הסטארט-אפ מבוסס על פריצת דרך בגידול תפטירי פטריות (למעשה שורשי הפטריות הנקראות 'מיצליום'), והגידולים מיועדים לשמש כתוספת לתעשיית הבשר ההיברידית. חזון המיזם הוא להחליף חצי מכמות הבשר, העוף או הדגים, במאכלים מעובדים כמו קציצות, במיצליום, וזאת כדי להפחית את הפגיעה בסביבה ולקבל מוצר בריא ומזין יותר, ללא פגיעה בטעם ובמרקם. בסטארטאפ הושקעו עד כה מעל למיליון דולר.

על צוות החברה נמנים שורה של אנשי מקצוע ובכללם: דניאל שלו, פרופסור דן לבנון וד"ר עידן פרמן  - מומחים בחקלאות מדייקת, ביו-טכנולוגיה וחקר עולם הפטריות; וצוות קולינרי של שפים עם ניסיון בינלאומי רחב בניצוחה של השפית עינב גפן מארה"ב, לשעבר השפית הראשית הגלובלית של יוניליוור, אשר מכהנת כיועצת הקולינרית של החברה. לאורחי ההשקה הוגשו מנות שף מבוססות בשר, דגים ועוף, בשילוב עם המיצליום, שבישלו  שף אור שפירא והשף ניב כהן. הגיעו להתרשם: דורית רוזנר סמנכ"לית טכנולוגיות בחממת דה קיטשן; אמיר זידמן סמנכ״ל פיתוח עסקי של החממה; והשף אוראל קמחי. 

שלום דניאל, אור שפירא, אוראל קמחי ואמיר זיידמן (צילום: שלומי קליגר)
שלום דניאל, אור שפירא, אוראל קמחי ואמיר זיידמן (צילום: שלומי קליגר)

הדו"ח של מצב הטבע
במוזיאון הטבע ע"י שטיינהרדט, הושק  בשני דו"ח מצב הטבע בישראל לשנת 2022. הדו"ח נכתב ונערך ע"י המארג - התוכנית הלאומית להערכת מצב הטבע של מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, המשרד להגנת הסביבה, קק"ל ורט"ג. הדוח מציג תמונת מצב של גורמים ותהליכים מרכזיים, המשפיעים על מצב הטבע בישראל כתוצאה מפעילות האדם. האירוע נערך בהשתתפות השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' אריאל פורת, חה"כ אלון טל, יו"ר המוזיאון פרופ' תמר דיין, מנהל המוזיאון אלון ספן, רעיה שורקי, מנכלית רט"ג, ד"ר דורון מרקל המדען הראשי של קק"ל, ועוד.

 תמר דיין, תמר זנדברג ואלון ספן  (צילום: ישראל הדרי)
 תמר דיין, תמר זנדברג ואלון ספן  (צילום: ישראל הדרי)

פמטק בתל אביב 
חברת Carelon Digital Platforms אירחה קבלת פנים במלון הילטון ת"א לרגל הקונגרס הבינלאומי השני של חדשנות בתחום הפמטק (טכנולוגיות לבריאות נשים), אשר משך אליו נשות ואנשי מקצוע מובילים מכל העולם. בין המשתתפים: ד"ר בני זאבי - שותף מנהל בקרנות הון סיכון Tel Aviv Venture Partners  ו - Run Young Capital, פרופ' משה הוד - נשיא חברת Gynica, שניהם נשיאים משותפים של הקונגרס, רניטה דאס - שותפה בחברת הייעוץ והמחקר Frost & Sullivan, אודי גורי – מנהל המרכז הגלובלית לשותפויות טכנולוגיות של Carelon Digital Platforms בישראל, נטע לברן - מנהלת מוצר במרכז, ושלומית שטיינברג קוך - מייסדת משותפת ומנכ"לית Predicta Med.

המרכז של  Carelon בישראל, מקבוצת ענקית הבריאות האמריקאית Elevance Health, עוסק בשיתופי פעולה חדשניים עם סטארטאפים ישראלים בתחום בריאות דיגיטלית, כולל  בתחום בריאות האישה.

 אודי גורי ורניטה דאס  (צילום: קטרינה סאבינה)
 אודי גורי ורניטה דאס  (צילום: קטרינה סאבינה)

עדיקה בבירה

בקניון עזריאלי ירושלים,  נפתחה בשלישי בבוקר חנות ראשונה של מותג האופנה ADIKA בעיר הקודש. בסניף החדש הושקעו כשניים וחצי מיליון שקלים, והוא משתרע על שטח כולל של כ- 350 מ"ר. התרגשו עם ההגעה של מותג הבגדים לעיר הבירה: אייל גרינברג - מנכ"ל קבוצת גולף, נועם מלניק מנכ"ל רשת עדיקה, עדי טיגר-אזולאי, סמנכ"לית שיווק עדיקה; יורם פיק - מנכ"ל קניון עזריאלי ירושלים; והפרזנטוריות אנה זק ומאיה קיי. 

נועם מלניק ואנה זק (צילום: אור גפן)
נועם מלניק ואנה זק (צילום: אור גפן)