1.  כבוד צ'כי לסוארי

חברת Skoda, ענקית הרכב הצ'כית, העניקה במסגרת כנס Importer of the Year שהתקיים לאחרונה בפראג, פרס מיוחד לפרופ' יצחק סוארי, העומד בראש צ'מפיון מוטורס יבואנית המותג לישראל. הפרס ניתן לו כהוקרה בגין עשייתו ארוכת השנים בתחום, ותרומתו להצלחתו של המותג בארץ. 

סוארי זכה לקבל את הפרס היוקרתי, Laurin & Klement, המוענק אחת למספר שנים, לאנשים אשר הקדישו את זמנם ומרצם לקידום מותג 'סקודה' בשוק שלהם, באופן הראוי לציון מיוחד. את הפרס לפרופ' סוארי העניקו מרטין יאן - חבר דירקטוריון Skoda , וסגן נשיא החברה לשיווק ולמכירות; ולובוס ולצ'ק - מנהל המכירות באירופה.

פרופ' יצחק סוארי מכהן בין היתר, כיו"ר קבוצת 'אלייד' וכיו"ר 'צ'מפיון מוטורס', מאז שנת  2005. תחת הובלתו רשמה סקודה בישראל מספר הישגים יוצאי דופן, ובראשם הפיכתה למותג האירופאי הנמכר בישראל בעשור האחרון, והרביעי בדירוג הכללי, עם מסירה של מעל ל-20,000 כלי רכב מדי שנה. שיאי המכירות תורגמו לנתח שוק של 9.2% לעומת 0.7% ערב כניסתו של סוארי לתפקיד.

2. סיל שר לנכט

המיליארדר מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, ואחד המשקיעים הגדולים בישראל בתחום מדעי החיים, חגג בסוף השבוע האחרון את יום הולדתו השישים, בהפקה מושקעת במיוחד שנערכה ביוון השכנה. אורחי האירוע הוזמנו לאחוזה סגורה ויוקרתית, וברקע תפאורה מושקעת, נהנו ממסיבה שכללה הופעות של הזמר סיל ושל להקת הבנים של בוב מארלי. 

מריוס נכט (צילום: יוסי זמיר)
מריוס נכט (צילום: יוסי זמיר)

3. הסיפור של תלם ותדמור 

אולפני  MGM שנרכשו לאחרונה ע"י ענקית הטכנולוגיה AMAZON הכריזו על הרחבת השותפות עם חברת הפקות הטלוויזיה והקולנוע הישראלית  SIPUR , לשעבר 'תדמור אינטרטיינמנט', שנוסדה על ידי היזם ואיש העסקים גדעון תדמור והמנכ"ל אמיליו שנקר.
במסגרת המהלך הודיעה חברת, SIPUR  על מינויים של שני שחקני חיזוק בכירים מהתעשייה האמריקאית לתפקידים בכירים בה: ננסי תלם - לשעבר נשיאת CBS  וכיום יו"ר הסטארטאפ הישראלי Eko , וג'יי כהן, שותף בכיר בסוכנות .Gersh 

SIPUR השלימה באחרונה סבב גיוס בהובלת 'פועלים אקוויטי'. בין המשקיעים החדשים שהצטרפו: כלל ביטוח, בית ההשקעות IBI ועדו קוק וסטלה הנדלר שגם תכהן במועצת המנהלים של חברה.

ננסי תלם (צילום: Jessica Malek )
ננסי תלם (צילום: Jessica Malek )

גדעון תדמור (צילום: דניאל קמינסקי)
גדעון תדמור (צילום: דניאל קמינסקי)

4. הזיכרונות של ורטהיימר 

האמנית אריאלה וורטהיימר מציגה בימים אלו את עבודתה 'זיכרונות'. העבודה מוצגת  בשטחי החוץ של מלון 'בראשית' בעיר מצפה רמון, במסגרת תערוכה. עבודתה של וורטהיימר מורכבת משלושה כדורי ענק, קינטיים, המדמים את הצמח המדברי המתגלגל. העבודה זכתה לשם זיכרונות, שכן הצמח המדברי הוא בעל יכולת לאסוף זרעים ולהפיץ אותם במהלך ההתגלגלות שלו, וכך על פי האמנית נאספים זיכרונותינו, שתוצאותיהם משפיעים על מהלך חיינו, וזורעים התנסויות חדשות.

אריאלה ורטהיימר (צילום: אינסטגרם)
אריאלה ורטהיימר (צילום: אינסטגרם)

5. אני לא - עולה 

בשלישי האחרון נערכה בקולנוע 'לב תל אביב' הפרמיירה ל"אני לא" - סרטו החדש של במאי הדוקו המוערך תומר הימן. גיבור הסרט הוא אורן לוי, שהימן פגש לפני כעשור בחוג לקולנוע. בסרט מלווה הימן את לוי, נער ירושלמי שאומץ מגוואטמלה ומשפחתו, במסעם לגוואטמלה לפגוש את אימו הביולוגית של אורן. הגיעו לצפות: ליעד אגמון עם בת זוגו שי-לי שינדלר, אחינועם ניני, הבמאי והמפיק ברק הימן - אחיו של תומר, רינת קליין, טמירה ירדני ועוד.

שי-לי שינדלר וליעד אגמון (צילום: איציק בירן)
שי-לי שינדלר וליעד אגמון (צילום: איציק בירן)

תומר הימן ורינת קליין (צילום: איציק בירן)
תומר הימן ורינת קליין (צילום: איציק בירן)

6. קז רוכב 

יהלי קז, בנם של אבנר וחלי קז, השתתף ברביעי עם הסוסה שלו IRIZ באליפות אירופה לרוכבים צעירים עד גיל 14 שנערכה באוליבה, ספרד. האליפות נפתחה בטקס חגיגי אליו הופיע  קז הצעיר עם דגל ישראל. 

יהלי קז  (צילום: חלי קז)
יהלי קז (צילום: חלי קז)

7. טורקי בנמל עם בר דעה
מנכ״ל קבוצת שטראוס, גיורא בר דעה, ומנכ"ל קפה עלית, אלעד קומיסר, נפגשו השבוע במתחם הפופ-אפ  'טורקי בנמל' שהקים מותג 'קפה טורקי עלית' בנמל תל אביב. 
במתחם מתקיימים שלל פעילויות, ביניהן: מתחמי קפה חווייתיים ואותנטיים עם טקס הבונה האתיופי, טחינת תבלינים לפי מסורת הקפה התימני, עמדת צילום ועוד. הכנסות מיזם 'טורקי בנמל' יתרמו לעמותת עלם הפועלת למען נוער בסיכון.

אלעד קומיסר וגיורא בר דעה (צילום: שטראוס)
אלעד קומיסר וגיורא בר דעה (צילום: שטראוס)

8. חברת yes  אירחה בשני את אירוע ההשקה הגדול לסדרה 'פאודה' שחוזרת למסך השבוע. ליאור רז ואבי יששכרוף יוצרי 'פאודה' - אחת הסדרות הישראליות המצליחות בעולם, חגגו עם ראשי חברת  yes את עליית העונה הרביעית של הסדרה. הפרמיירה הנוצצת נערכה באולם ע"ש סמולרש באוניברסיטת תל אביב, ומשכה אליה מעל אלף איש שהגיעו לפגוש מקרוב גם את כוכבי הסדרה: עידן עמדי, דורון בן דוד, יעקב זדה דניאל ולוסי איוב.  צפו בפרק הראשון לפני כולם ונהנו מבופה של אוכל דרוזי: יו"ר קבוצת בזק, גיל שרון, שנשא דברים לפני הקרנת הפרק; קרן גלייכר, סמנכ"לית התוכן של , yes; השרים יועז הנדל וחילי טרופר; ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, דובר צה"ל - תא"ל רן כוכב; יבגני דיברוב ושארין פישר, רון צוקרמן ובתו טליה, שרון כידון שחגגה השבוע את יום הולדתה ובן זוגה ד"ר אביתר נשר, רן פורר ועוד ועוד. 

אביתר נשר ושרון כידון (צילום: רפי דלויה)
אביתר נשר ושרון כידון (צילום: רפי דלויה)

ליאור רז וחילי טרופר (צילום: רפי דלויה)
ליאור רז וחילי טרופר (צילום: רפי דלויה)

גיל שרון ויועז הנדל (צילום: רפי דלויה)
גיל שרון ויועז הנדל (צילום: רפי דלויה)

אהוד אולמרט ואבי יששכרוף (צילום: רפי דלויה)
אהוד אולמרט ואבי יששכרוף (צילום: רפי דלויה)

> סמסו מזל טוב למנכ"ל בנק הפועלים לשעבר ציון קינן ולרעייתו מירה, לכבוד חתונת בנם - האמן גלעד קינן, עם בחירת ליבו - רותם אשר. החתונה נערכה בסוף השבוע שעבר ב'יקב עידית' שבבני ציון, כאשר החתן ששבר את ידו ערב החתונה, והכלה, צעדו לחופה לצלילי השיר  ALL YOU NEED IS LOVE. את המשך השבוע בילה הזוג הצעיר באי היוני המפנק מיקונוס. קינן ג'וניור היה נשוי בעבר לשחר אלרואי נכדתו של יצחק תשובה. 

ציון ומירה קינן (צילום: אביב חופי)
ציון ומירה קינן (צילום: אביב חופי)