רגע לפני החזרה ללימודים, קבוצת עזריאלי, בראשות דנה עזריאלי, הכריזה על מהלך סביבתי תחת הכותרת: "מסר בבקבוק". במסגרת זאת  יחולקו בחינם 50 אלף בקבוקים רב פעמיים ב-14 גוונים אופנתיים בקניוני עזריאלי הפרוסים ברחבי הארץ לתלמידי בתי הספר. המטרה של הפרויקט היא להעלות את המודעות לפתרונות רב פעמיים כמפחיתי אשפה, ולמען צמצום הנזק הסביבתי שנגרם כתוצאה משימוש במיליוני בקבוקי פלסטיק מזהמים, לאורך השנה. המהלך מלווה במידע ובהסברה על הפסקת השימוש בפלסטיק חד פעמי מאת עמותת 'צלול'. את השקת עמדת החלוקה החגיגית בקניון עזריאלי בתל אביב איישו: עופר ירום סמנכ"ל שיווק ודיגיטל בקבוצת עזריאלי, ומור גלבוע מנכ"ל עמותת צלול. 

מור גלבוע ועופר ירום (צילום: אור גפן)
מור גלבוע ועופר ירום (צילום: אור גפן)

וונדי פישר ו'קירש פאונדיישן', הרימו יחד תרומה לפסטיבל ישראל הקרוב על מנת שתתאפשר לבאי הפסטיבל כניסה חופשית למופע 'סאן אנד סי' – זוכה הביאנלה בונציה. מנכ"ל הפסטיבל בישראל, איל שר, רתם את אחד מחברי הועד המנהל של הפסטיבל, שפנה לנציג של הקרן לירושלים בארה"ב לגייס תרומה שתאפשר את פתיחת המופע המיוחד, לקהל הרחב, ללא תשלום, וזאת כחלק מהמאמץ המתמשך של פסטיבל ישראל להנגיש את תכניו המשובחים לאוכלוסיות רחבות ומגוונות ככל הניתן. בהיות המופע עוסק במשבר האקלים, הבאתו לפסטיבל, ופתיחתו לקהל הרחב, ממחישים גם את תפקידה הקריטי של האמנות בהגברת הווליום התודעתי במאבק במשבר האקלים.

בסופו של דבר הגיעה הפניה לוונדי פישר - פסלת, אספנית אמנות ופילנתרופית פעילה בתחומי התרבות והחברה בארה"ב, אנגליה, שוויץ, דרום אפריקה וישראל. פישר משמשת  כנשיאת הועד המנהל של קרן הגוגנהיים וחברה פעילה בוועדי המנהלים של מוזיאון ישראל, ה'טייט מודרן', הMOMA, PS1 בניו יורק ועוד. בהכירה את המופע חשבה פישר שהצגתו בפסטיבל ישראל, תהיה דבר מבורך ולכן נענתה באופן מיידי לבקשה לסייע ולגיוס התרומה שנדרשה.

איל שר (צילום: Zoe sher)
איל שר (צילום: Zoe sher)

אקסל לפליטים 
חברת Datarails יצרה אוסף אומנות NFT ראשון מסוגו, שנוצר ב-Excel. חמש העבודות באוסף כוללות תמונות מהמשבר באוקראינה, כולל עיבודי אקסל של הנשיא האוקראיני זלנסקי. כל ההכנסות ממכירת פרטי האוסף מיועדות לפליטי המלחמה, באמצעות עמותת Heart to Heart International. חמש היצירות תימכרנה, כל אחת, תמורת מטבע אתריום אחד, שהוא שווה ערך לכ-2000 דולר.

המכירה היא יוזמה של חברת הסטארטאפ Datarails, שמפתחת ומנהלת פלטפורמה לניתוח פיננסי למשתמשי אקסל. החברה הזמינה את האמן סייף עלי, שבעברו עבד עם תאגידי ענק כדוגמת PwC ו- Porsche, להפיק חמש יצירות אמנות ייחודיות באמצעות אקסל. הקבצים הועלו ל-OpenSea, שוק ה-web3 הגדול ביותר עבור NFTs.

דידי גורפינקל, מייסד משותף ומנכ"ל Datarails סיפר כי הוא מקווה שהפרויקט הזה יעזור להראות את היכולות הרחבות של האקסל, תוך גיוס כספים לפליטים הנמצאים במצב מצוקה קשה עקב המשבר המתמשך באוקראינה.

דידי גורפינקל (צילום: DataRails)
דידי גורפינקל (צילום: DataRails)

עוז לגדולים מהחיים

בראשון במשדר התרמה מיוחד במרכזו שיריו של אריק איינשטיין עבור עמותת "עמותת גדולים מהחיים" ברשת 13 נאספו כ-6.5 מיליון שקלים. עובדי חברת ישראכרט התגייסו למען המטרה ואיישו את העמדות במוקדי החברה בבני ברק.

במקום נכחו גם בכירי החברה בראשות המנכ״ל רן עוז ומנכ״לית העמותה סו שדות. בין האומנים המבצעים שנרתמו ולקחו חלק הופיעו: דיקלה, עידן עמדי, אליעד, בניה ברבי ועוד.

סו שדות ורן עוז (צילום: באדיבות ישראכרט)
סו שדות ורן עוז (צילום: באדיבות ישראכרט)

הסטורי של גידי
בזק ממשיכה לחזק את אחיזתה בשוק הקמעונאי ויוצאת בקמפיין רחב לרשת 'בזק סטור', לקראת החזרה לבית הספר. במסגרת הקמפיין מציעה בזק באתר הסחר ובחנויות 'בזקסטור', מגוון עשיר של מבצעים אטרקטיביים סביב החזרה לבית הספר, בכמה קטגוריות רלוונטיות: מחשבים ניידים, טאבלטים, מסכי מחשב, סמארטפונים, גיימינג, מדפסות, אוזניות ועוד. את הקמפיין, תחת המסר, "אל תעשו מזה סטורי! היכנסו לבזקסטור" מובילים הפרזנטור הוותיק, גידי גוב, לצד כוכבי רשת ויוצרי תוכן מעולם הנוער: הגיימר נועם פורטמן (חמוצי), המתחזק ערוץ יוטיוב עם 154 אלף עוקבים, ומישל דדשוב, אשר לה חשבון אינסטגרם עם 113 אלף עוקבים וערוץ טיקטוק עם 107 אלף עוקבים.

מישל דדשוב, גידי גוב ונועם פורטמן (צילום: ליאור נורדמן)
מישל דדשוב, גידי גוב ונועם פורטמן (צילום: ליאור נורדמן)

משפצים נדל"ן לחיות
עובדי קבוצת הנדל״ן סופרין, הגיעו השבוע לפעילות התנדבותית באזור השרון. כ- 30 מעובדי הקבוצה, חידשו ושיפצו את בית עמותת "הרצליה ונתניה אוהבות חיות" הנמצא בנתניה. העמותה, שפעילה מאז 2003, מטפלת בבעלי חיים נטושים ופועלת למציאת בתים מאמצים עבורם.

במסגרת הפעילות חידשו המתנדבים את חצר מועדון העמותה, יצרו באמצעות עבודת נגרות אלמנטים המתאימים לבעלי החיים ולרווחתם, וכמו כן עיצבו מחדש את חדר האימוץ, שם מקיימת העמותה ימי אימוץ ומפגשים בין האנשים המגיעים לחפש בעלי חיים, ובעלי החיים הנטושים שמתנדבי העמותה מוצאים. עמותת "הרצליה ונתניה אוהבות חיות" פועלת בשיטת "אומנה" בבתי מתנדבים או בפנסיונים פרטיים. משאבי העמותה מושקעים למען אימוץ כלבים ואימוץ חתולים, רווחתם והצלתם.