"הדור בסכנת הכחדה?" הוא סרט דוקומנטרי בינלאומי חדש, שהופק ע"י חברת גרין פרודקשנס & סוויטשופ, שבראשה עומדים גל גרינשפן ורועי קורלנד. הסרט, לדברי מפיקיו, הוא מדריך להישרדות במשבר השינויים האקלימיים והגיאולוגיים. הוא צולם בשדות הקרח של אנטרקטיקה, יערות הג'ונגל בפנמה, בערים צפופות באינדונזיה ובערבות אוסטרליה.

ברביעי האחרון הוקרן הסרט בהקרנת בכורה בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של מלבורן באוסטרליה (MIFF). את הסרט מלווה בקריינות השחקנית זוכת פרסי האוסקר ו'גלובוס הזהב', לורה דרן, שתגיע להקרנת הבכורה של הסרט בארה"ב, בהמשך השנה. בינתיים, על השטיח האדום במלבורן צעדו לצידו של גרינשפן, בימאית הסרט סילסט גיר, והמפיק האוסטרלי דן ג'וייס.

נחיתה רכה עם גלברט

בטיסת אל על 225  נחתו ברביעי האחרון עולים חדשים אשר עלו לישראל מצפון אמריקה בסיוע ארגון 'נפש בנפש', המציין 20 שנות פעילות. העולים החדשים הגיעו בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל וJNF-USA-, והם מצטרפים לעשרות אלפי העולים שארגון 'נפש בנפש' פעל לטובת עלייתם במרוצת השנים.

 יעקב חגואל - יו"ר הסוכנות היהודית; ראסל רובינסון, מנכ"ל קק"ל ארה"ב ; טוני גלברט יו"ר ומייסד נפש בנפש, הרב יהושע פס, מנכ"ל הארגון והסמנכ"ל זאב גרשינסקי, ליוו את העולים החדשים בטיסת הלילה לביתם החדש, ופגשו  עם הנחיתה בשדה התעופה בן גוריון את דינה בן טל-גננסיה, מנכ"לית אל-על שהגיעה לקבל את פניהם כשהיא אוחזת בדגל ישראל. 

זאב גרשינסקי, טוני גלברט, דינה בן טל-גננסיה ויהושע פס (צילום: שחר עזרן)
זאב גרשינסקי, טוני גלברט, דינה בן טל-גננסיה ויהושע פס (צילום: שחר עזרן)

ג'נר בקניון

קניון רמת אביב לבש ברביעי האחרון וורוד, לרגל השקת מותגי האיפור והטיפוח  'Kylie Cosmetics ו- 'Kylie Skin'  של קיילי ג'נר. בכירי חברת שסטוביץ' - המפיצה והמשווקת הבלעדית של המותג בישראל בשיתוף עם רשת הסופר-פארם, התייצבו במתחם ההשקה, והתמנגלו עם הסלביות שלבשו וורוד בהתאמה לצבעי המותג ובכללן: יעל שלבייה, ירדן ויזל, אן זיוי ועוד. בילו את הבוקר ביחד: איציק לוי, מנכ"ל חטיבת הקוסמטיקה של שסטוביץ', ניצן לביא, מנכ״ל סופר-פארם, דני לוזון, משנה למנכ״ל וסמנכ״ל סחר בסופר-פארם ועוד. 

איציק לוי  (צילום: איציק בירן)
איציק לוי  (צילום: איציק בירן)

ניצן לביא  (צילום: איציק בירן)
ניצן לביא (צילום: איציק בירן)

מרימים בפופאפ

בחמישי האחרון, אייל נאור, היזם ובעלי קבוצת 'חדרפרטי', חגג עם חבריו הקרובים ב-pop up wine bar,  - מיזם חוויתי שהקים לאחרונה, ומטרתו להנגיש את תרבות היין בישראל. במסגרת המיזם מוזמנים יקבים מובילים להתארח בחלל האירוח של 'חדרפרטי' בתל אביב ולהעמיד את תוצרתם לטעימת האורחים. הפעם נהנו החברים מיינות ישראלים של 'יקב בן זמרה' ויינות בוטיק מפורטוגל, לצד מנות אוכל. נהנו מיין ומאווירה של סוף אוגוסט: אסתי הרשקוביץ - מנכ״לית חברת התעופה 'דלתא איירליינס בישראל', ג׳יל פרץ מנכ״ל איסתא, שלומי פרייס מנכ"ל נט אפ, דרור ריזנברג מנכ"ל פספורטוגו, עידו לוין מבעלי קרייזי ליין, שלמה עייני בעלים של יקב פאר, היזמית מרב אורן ועוד.

אייל נאור ואסתי הרשקוביץ  (צילום: נטי לוי)
אייל נאור ואסתי הרשקוביץ (צילום: נטי לוי)

לדיאנסקי על הסיפון הברזילאי

מסתבר שחיל הים הישראלי מקיים מערכת יחסים מצוינת וארוכת טווח עם לא אחר מאשר חיל הים של ברזיל. זו השנה ה-36 שאוניית האימונים של ביה"ס לימאים של צבא ברזיל הגיעה לנמל חיל הים בחיפה, כחלק ממסע ההדרכה של החניכים הברזילאיים ברחבי העולם. ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב שהוא גם יליד ברזיל, התארח בקבלת פנים שערך שגריר ברזיל בישראל  Gerson Menandro Garcia de Freitas על ספינת חיל הים הברזילאי. 

ראובן לדיאנסקי עם חיילי חיל הים הברזילאי (צילום: איה קובי)
ראובן לדיאנסקי עם חיילי חיל הים הברזילאי (צילום: איה קובי)

נפלאות סופהשבוע

מעצבת האופנה הישראלית לארה רוסנובסקי התרגשה לראות את הקולקציה החדשה פרי עיצובה שנחתה ומוצגת בחנות באוסאקה, יפן. 

לארה רוסנובסקי (צילום: יח''צ)
לארה רוסנובסקי (צילום: יח''צ)

מור ממן חגגה יום הולדת 27 ושלוש שנות פעילות לחברת הביוטי  שלה, במתחם האירועים של מועדון השלוותה בתל אביב. על הפקת האירוע הופקד שון בלאיש. בין המברכים הרבים חברתה הטובה של כלת השמחה, רותם חג'ג' ההריונית. 

רותם חג'ג' ומור ממן (צילום: אור גפן)
רותם חג'ג' ומור ממן (צילום: אור גפן)