השבוע השיקו במרכז הנוער ויצ"ו-קנדה שבנתניה מגמת הכשרה חדשה של גלידנים (יצרני גלידה). את הקמת המגמה, הראשונה מסוגה בישראל, יזמו והובילו האחים עדי וניר אביטל, בעלי קבוצת ANITA ורשת הגלידריות הישראלית 'גולדה' ואימם אניטה אביטל. האחים אביטל שלמדו והתחנכו באותו בית הספר לפני שנים, פעלו בעניין זה בשיתוף פעולה מלא עם עריית נתניה שתמכה בפתיחתה של המגמה החדשה. ראשת עיריית נתניה, מרים פייררברג, הגיעה אף היא למעמד השקתה של מגמת הגלידנים – שמטרתה לאפשר למידת מקצוע, ושילוב הלומדים בשוק העבודה בעתיד.

הגלאם של רפאל בבית

רונית רפאל, אשת העסקים ואושיית הקוסמטיקה והטיפוח הבינלאומית, השיקה השבוע טכנולוגיה חדשנית שנועדה לאפשר ללקוחותיה טיפולי ביוטי ביתיים. השקתה של הטכנולוגיה בישראל נערכה בספא  L RAPHAEL GENEVE במלון JAFFA ביפו, השייך לרשת של רפאל. הטכנולוגיה הובאה לישראל אחרי שהושקה בהצלחה בצרפת, במהלך פסטיבל קאן בחודש מאי האחרון, וכבר זכתה לכתבות מפרגנות בתקשורת הבינלאומית בין היתר ב'פורבס' וב'הוליווד ריפורטר'.

רפאל עצמה נמצאת בימים אלה בארץ על מנת לקדם את הקמת רשת 'סטודיו סי' החדשה שבבעלותה. היא כמובן הגיעה להשקה וסיפרה על פעילות מחלקת המחקר והפיתוח של המותג שלה בשוויץ, ועל יישום טכנולוגיות חדישות גם בטיפולים ביתיים.
רפאל הציגה לראשונה ערכות שמשלבות את מוצרי מותג הטיפוח שלה L. RAPHAEL GENEVE יחד עם מכשיר לטיפול ביתי שמשלב שלוש טכנולוגיות - RF , אור לד, וגירוי חשמלי קצר, שתורמות לשיפור מראה העור. את הקמפיין למוצר החדש יובילו הדוגמנית  גלית גוטמן ובתה הצעירה אמה גוטמן-קורן.

רונית רפאל (צילום: דניאל אולפינגר)
רונית רפאל (צילום: דניאל אולפינגר)

גלית גוטמן ואמה גוטמן-קורן (צילום: עידו לביא)
גלית גוטמן ואמה גוטמן-קורן (צילום: עידו לביא)

מוליוב מתרחב 

JD SPORTS - רשת אופנת הספורט הבינלאומית שנחתה לאחרונה בישראל, ממשיכה להתרחב. בשלישי בבוקר נפתחה חנות חדשה של הרשת בקניון ראשונים בראשון לציון. בחנות הושקעו כשלושה מיליון שקלים והיא מצטרפת לשתי חנויות הרשת שנפתחו מאז חודש אפריל. התייצבו ראשונים בלוק ספורטיבי: גדעון מוליוב - בעלי ויו"ר קבוצת MGS - זכיינית JD SPORTS  בישראל; מנור ששון - מנכ"ל JD SPORTS ישראל; שירן וינטר-סיבוני, סמנכ"לית השיווק; ועדי קרום מנכ"לית עזריאלי ראשונים.

גדעון מוליוב, שירן וינטר-סיבוני ומנור ששון  (צילום: נדב גארב)
גדעון מוליוב, שירן וינטר-סיבוני ומנור ששון (צילום: נדב גארב)

דבש ניגר ביידישפיל

בתיאטרון יידישפיל נערכה השבוע גאלה להצגה ״דבש ניגר״ בכיכובם של ששי קשת, שי אברמסון, קובי אריאלי והמאסטרו אלדד שרים. בהצגה, שעלתה במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, נכחו: זליג רבינוביץ' - מנכ״ל התיאטרון; השחקן דובי גל, ד"ר יעל דורון מ'חתונה ממבט ראשון', ח"כ לשעבר מיקי רוזנטל; הבמאית והשחקנית שלומית טריגר-הגואל ועוד.

שי אברמסון, שלומית טריגר-הגואל וששי קשת  (צילום: יוסי גמזו לטובה)
שי אברמסון, שלומית טריגר-הגואל וששי קשת (צילום: יוסי גמזו לטובה)

דויטש מבקר בבירד

קרן BIRD,  - הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה"ב למחקר ולפיתוח, אירחה השבוע את חבר הקונגרס האמריקני, טד דויטש. דויטש, הוא נציג המחוז ה-22 של פלורידה מזה 12 שנים, וידוע כתומך נלהב של ישראל בקונגרס. בין היתר תמך בחקיקת 'חוק שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל' ב-2007, למחקר, פיתוח וסחר של אנרגיה מתחדשת וליעילות אנרגטית. חקיקה זו הייתה מהותית עבור הקרן, והיוותה את הבסיס להקמת תוכנית 'BIRD אנרגיה' ב-2009, בה ממשלות ארה"ב וישראל משקיעות במיזמי מו"פ משותפים לפיתוח טכנולוגיות אנרגיה מתחדשת ויעילות אנרגטית. במהלך הביקור במשרדי הקרן בתל אביב, הציגה לימור נקר-וינסנט, סמנכ"לית הקרן ומנהלת תכנית 'BIRD אנרגיה', בפני האורח את פעילות הקרן והתוכנית.

טד דויטש ולימור נקר-וינסנט  (צילום: שגרירות ארה''ב בישראל – Adam Stern)
טד דויטש ולימור נקר-וינסנט (צילום: שגרירות ארה''ב בישראל – Adam Stern)

גאוני השחמט של פיירבלוקס

גאוני היי-טק מישראל הפגינו לאחרונה את יכולותיהם המרשימות גם בתחום מאתגר המחייב יכולת שכלית גבוהה, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא ודבקות במשימה - משחק השחמט.  בתחרות השחמט השנתית של ענף ההיי-טק הישראלי The Tech Gambit - Chess השתתפו 29 חברות ששלחו לתחרות 107 משתתפים, ביניהם ששה מנכ"לים ומייסדים. את התחרות הפיק וארגן אמן השחמט הבינלאומי אלון מינדלין הפועל לפופולריזציה של הענף בישראל, ובניהול האירוע השתתף עידן לביא.   

לשלב הגמר, שהתקיים לאחרונה במשרדי חברת Cylus, עלו עשר חברות. נבחרת 'פיירבלוקס' שכללה את לנה ברוסילובסקי, מובילת פיתוח בתחום המובייל; דולב בייליס, מנהל אופרציה והנדסה במחלקת המחקר והפיתוח; אמיר לוי, מנהל צוות פיתוח; עידן לניס, מהנדס אוטומציה; ותומר נסימיאן, מפתח 'בקאנד', זכתה במקום הראשון עם 12.5 נקודות מתוך 15 אפשריות. החברה שממנה יצאה הנבחרת הזוכה, Fireblocks, היא פלטפורמה לארגונים פיננסיים המספקת תשתית מאובטחת להעברה, אחסון והנפקה של נכסים דיגיטליים בטכנולוגית בלוקצ׳ין. לטענת אנשי החברה, מאז השקת הפלטפורמה, העבירו לקוחותיה שלושה טריליון דולר בנכסים דיגיטליים.