יוסי נאמן בעלים, מייסד ומנכ"ל רשת מאפה נאמן 
"אצלנו חג הסוכות הוא חג מאוד חשוב ומשמעותי. אנו מקפידים לבנות סוכה גדולה, יפה ומקושטת על מנת שתכיל את כל בני המשפחה והחברים שמגיעים ואנו מקפידים לארח בסוכה מידי ערב. אני אדם דתי, שומר מצוות, והרב שלי דניאל ביטון שליט"א, הוא עבורי חבר נפש, איש סודי ותמיד נותן לי את העצות הטובות והחכמות ביותר. אדם משכמו ומעלה. בכל שנה הוא מגיע אלינו עם כל בני משפחתו להתארח בסוכה וזאת חוויה גדולה של פעם בשנה!! כמובן שמגיעים אורחים נוספים ובני משפחה רבים".

"רעייתי אביבה בשלנית נהדרת והיא אמונה על התבשילים, אנחנו עורכים שולחן גדול מלא בכל טוב. מבחינתי השיא של החג הוא כאשר הרב נושא דרשה בסוכה וכולם מרותקים. זו התרוממות נפש. מידי שנה הרב נוהג לספר לכל האורחים את סיפור ההיכרות בינינו וזה מרגש אותי כל פעם מחדש. לפני 40 שנים בערך היה לי קושי בפרנסה וחבר שלי אמר לי שישנו רב שכדאי שאפגוש. רעייתי אביבה ואני הלכנו לפגוש אותו ולתדהמתנו פגשנו בחור צעיר בגיל 26. ישבנו לשוחח עמו ומצאנו שהוא איש מבריק ומרתק ונוצרה בנינו כימיה מהרגע הראשון עד כדי כך שהזמנו אותו אלינו הביתה עוד באותו היום וישבנו איתו עד השעות הקטנות של הלילה. מאז ועד היום נפשי קשורה בנפשו. הוא מורה דרך עבורי ואני מתייעץ עמו בכל החלטה עסקית ומשפחתית. אני נהנה מאוד לארח אותו בסוכה ומתפלל שאעשה זאת עוד שנים רבות וטובות. חג שמח לכל בית ישראל".

סוניה נסטזה, מנכ״לית 'נספרסו ישראל'
"עם הגיעי לישראל, היה לי חשוב מאוד לחוות ולהיחשף לתרבויות השונות המרכיבות את הפסיפס הארצישראלי, מה שהופך אותו לכל-כך מיוחד ושונה עבורי. באחת ההזדמנויות הוזמנתי על ידי חברים ישראלים לארוחת ערב במסעדה בחיפה, שם חוויתי חוויה קולינרית יוצאת דופן, בליל טעמים שלא חוויתי מעולם. שם גם ראיתי מהו דו-קיום הלכה למעשה. קיבלו אותי בזרועות פתוחות והאנרגיה והאווירה היו יוצאות דופן. לאור החוויה הזו, אני מבינה היום טוב יותר את המרקם האנושי שמרכיב את החברה הישראלית. 

"את מה שנחשפתי אליו שם אני מיישמת כשאני מארחת ישראלים בביתי. במסגרת עבודתי, יצא לי לארח ארוחות ערב במקומות לא שגרתיים, אם במעבדת צילום, ואם בחנות פרחים. דווקא כשאני מזמינה אותם אליי הביתה, אני מיישמת את הפשטות והאותנטיות של מי שאני והתרבות ממנה הגעתי. בישול ואפייה עם קפה זה ברור, אבל מאז שאני בישראל אני בוחרת קפה במרירות שהישראלים אוהבים. אירוח מבחינתי הוא זירה אינטימית מאוד, כזו שמורידה מחסומים, ומגשרת בין שפות ותרבויות, מייצרת  רגש ורגעים משמעותיים. הרגעים הקטנים האלה וארוחות אותנטיות, גורמים לי להרגיש הכי בבית בעולם".

סוניה נסטזה  מנכ״לית 'נספרסו ישראל' (צילום: שלומי יוסף)
סוניה נסטזה מנכ״לית 'נספרסו ישראל' (צילום: שלומי יוסף)

רפי אלול יו"ר עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
"בתקופת כהונתו של אהוד ברק כראש ממשלה, שימשתי כיועץ לענייני חברה ורווחה במשרד ראש הממשלה. באותו זמן, רעייתי ואני אירחנו בביתנו בחג הסוכות מספר אנשי עסקים: דב לאוטמן ז"ל לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים, אלוף (מיל') עמוס מלכה, גיל שויד מנכ"ל צ'ק פוינט ועוד רבים וטובים אחרים. אני זוכר את ערב החג כאירוע מיוחד במינו. ישבנו בסוכה ודיברנו על נושאים חברתיים ועל עתיד המדינה. לאוטמן העלה את חשיבות התרומה לחברה ואת קידום הצעירים בפריפריה ואילו גיל דיבר על תרומת מחשבים לצורך קידום הנוער. באותו ערב צמח פרויקט 'תפנית', שמטרתו הייתה לקדם ולסייע ל-11 יישובים בפריפריה ביניהם: נצרת, אופקים, לוד, רמלה וקריית מלאכי. במסגרת הפרויקט, אנשי עסקים בכירים ליוו את היישובים והעניקו מניסיונם, לצד ליווי עסקי".

רפי אלול יו''ר עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון (צילום: יוסי זלינגר)
רפי אלול יו''ר עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון (צילום: יוסי זלינגר)

אידו ג׳ינו, מייסד ומנכ״ל RapidAPI
״בגיל 18, לאחר שהקמתי את החברה, עברתי לסן-פרנסיסקו, כדי לגייס עובדים ומשקיעים. המשקיע הראשון שלי ומי שלמעשה דחף אותי מהיום הראשון היה איש העסקים דב מורן, שגם דאג לפתוח לי דלתות בארה״ב. אחד מהמפגשים שהיוו מפנה בקריירה שלי התקיים ב-2016 כאשר דב חיבר אותי עם בן הורוביץ, שקרן ההשקעות שלו ״אנדרסין הורוביץ״ היא בין המשקיעות הגדולות בהייטק (השקיעה ב'פייסבוק', 'טוויטר', 'אייר בי אנד בי' ועוד). נפגשתי עם בן הוריבץ והוא לא רק השתכנע להשקיע בחברה, אלא גם הזמין אותי לאירוע בביתו - אשר היה למעשה אירוע ענקי באחוזתו, שבו השתתפו מארק צוקרברג, קונדוליסה רייס וסרינה וויליאמס. אז בתחילת דרכי, אני זוכר את האירוע הזה כחלק מהשנה המשמעותית ביותר להקמת החברה שלי - שכיום מוגדרת כיוניקורן, עם משרדים ומאות עובדים ברחבי העולם, אשר מגייסת עשרות מפתחים למשרדיה בישראל. באירוע הזה הבנתי לראשונה שאני במקום הנכון, בזמן הנכון״. 

אידו ג׳ינו, מייסד ומנכ״ל RapidAPI (צילום: Damian Marhefka)
אידו ג׳ינו, מייסד ומנכ״ל RapidAPI (צילום: Damian Marhefka)

אייל נאור, יזם מפיק ובעלי קבוצת 'חדרפרטי'
"בחודש מאי השנה טסתי עם נטי בת זוגי לאתונה. אחרי יומיים קולינריים בעיר הקסומה מצאנו את עצמנו מטיילים אל הכפרים. הפעם איבדנו את עצמנו באזור מקסים שנקרא "פלופונז", יקב בוטיקי קטן קרץ לנו להיכנס. אישה אדומת שיער בשנות החמישים לחייה התנצלה שהיקב כבר נסגר. תוך שיחה נעימה ורגע לפני שעמדנו לעזוב הגיע קורוניוטיס הייינן, בעלה . ג'נטלמן אמיתי, אוהב ישראל, שלא נתן לנו לעזוב. ארבע שעות ישבנו על יין וגבינות משובחות, והקשבנו בשקיקה לסיפור חייו המרשים.  קורוניוטיס התלהב ממיזם ה'פופ-אפ' בר יין שלי ואפילו ביקש להתארח בו עם יקבים נוספים מהאזור. ביקרתי בהרבה יקבים בחיי, אבל את זה לא אשכח לעולם. הייתה כאן חווית אירוח אחרת ממה שהכרתי. אירוח של אדם שאוהב אנשים לפני שהוא אוהב יין. זה הבסיס לאירוח - אהבת אדם!".

אייל נאור, יזם מפיק ובעלי קבוצת 'חדרפרטי' (צילום: שאולי לנדנר)
אייל נאור, יזם מפיק ובעלי קבוצת 'חדרפרטי' (צילום: שאולי לנדנר)

נטלי קרמר, מנכ"לית מרכז הפיתוח של AT&T ישראל וסגנית נשיא בחברה העולמית
"במהלך השנים אירחנו הרבה בכירים ובכירות מארה"ב, אבל ביקור אחד השנה היה שונה ומאד מרגש. לרוב הביקורים מתמקדים בדברים הקבועים: הווייב הסטארטאפי, היכרות עם התעשייה וסיורים בירושלים. עבורם ישראל היא מדינה עם הון אנושי מעולה, היסטוריה מקודשת, וחיי לילה תל אביבים. השנה נקבע לנו ביקור לשבוע של יום השואה. בהתחלה חשבנו לשנות את התאריך, אבל אחרי התלבטות החלטנו לנצל את ההזדמנות ולהציג להם ישראל אחרת. הזמנו אותם להצטרף אלינו לטקס השנתי שלנו והכנו חוברות עם הסברים ותרגום לקטעים שיוקראו. היה עוצמתי לראות אותם חווים טקס כזה בפעם הראשונה, כמה הם נדהמו לראות מבעד לחלון את התנועה באיילון קופאת בצפירה, ואיך הם התרגשו ובכו אתנו כשאחת העובדות שרה את 'אלי אלי' ואת התקווה. הם חזרו הביתה עם זווית ראייה שונה של מי אנחנו ואני עם חוויה מרגשת שלא אשכח לעולם". 

נטלי קרמר (צילום: נדב קרלינסקי)
נטלי קרמר (צילום: נדב קרלינסקי)

ציפי נגל-אדלשטיין, מנכ"לית המרכז לטיפול וחקר באוטיזם – עמותה לילדים בסיכון
"יש לי הזכות לעסוק בתחום האוטיזם ולהיות מוקפת באנשים מיוחדים במהלך היום. במסגרת עבודתי יוצא לי להכיר הרבה מאד אנשים מופלאים עם אוטיזם, חלקם נכנסים עמוק לליבי ואני נוהגת מדי פעם לארח אותם בביתי. אל אחת מהבנות שהכרתי במסגרת העבודה התחברתי במיוחד,  ואפשר לומר שהיא הפכה לאורחת קבועה בביתנו ונוצר חיבור קרוב ואמיתי בינה לבין משפחתי.  אני שמחה במיוחד כי בעקבות המפגשים הללו, הילדים שלי למדו והבינו לעומק מה המשמעות של אדם על הרצף, עם אילו קשיים מתמודד וגם כמה חשובים הקשרים החברתיים שמחזקים את כל הצדדים. חשוב שכולנו נדע לראות את האישיות של האדם העומד לפנינו לפני המוגבלות, לתת הזדמנות ופשוט ללמוד אותו או אותה, את הכוחות שיש לו, השוני והאתגרים שעומדים בפניו. כל אדם בין אם הוא אוטיסט או לא, הוא ייחודי". 

ציפי נגל-אדלשטיין (צילום: שירלי פוקס)
ציפי נגל-אדלשטיין (צילום: שירלי פוקס)