מעשים ומחשבות טובות 

אירוע התרמה מיוחד של עמותת 'מחשבה טובה' ושותפיה, נערך ברעננה, בביתו של ניל קורני, חבר הוועד המנהל של העמותה, ומנכ"ל קבוצת הפיננסים 'סיטי' בישראל.

עמותת 'מחשבה טובה' פועלת למען צמצום הפערים בחברה הישראלית, בדגש על תוכניות העצמה טכנולוגיות לבני נוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל. ערב ההתרמה כלל מפגש עם  נערים ונערות, שלוקחים חלק בשנים האחרונות, בתוכנית הכשרת הנוער שמפעילה העמותה, וגם הרצאה של המדליסט האולימפי, הג'ודוקא לשעבר אריק זאבי, שגם הוא חבר בחבר הנאמנים של העמותה. זאבי שיתף בסיפורו האישי והרחיב לגבי הדרך לנצח בקרבות היום יום כפי שהוא רואה אותה. באירוע נכחו חברי הוועד המנהל של העמותה, שהיו שותפים לתכנון וארגון הערב, ביניהם: ד״ר אסטורה מודונה, מייסד ושותף מנהל בקרן הון סיכון Partners Venture Terra; משה פרבר, יזם ומשקיע פרטי בתחום ההי-טק; עו"ד אילת טורם, שותפה במשרד עוה"ד עמית, פולק, מטלון ושות'; ואורנית בן-ישר, מנכ"לית עמותת מחשבה טובה.

אסטורה מודונה, אריק זאבי, משה פרבר, אורנית בן ישר, אילת טורם וניל קורני (צילום: גבריאל סטרוק)
אסטורה מודונה, אריק זאבי, משה פרבר, אורנית בן ישר, אילת טורם וניל קורני (צילום: גבריאל סטרוק)
                       

לוזון סטייל 

בסוף השבוע האחרון נערך אירוע חגיגי מטעם מותג האופנה  ADIKA במסגרתו הושקה קולקציית קפסולה חדשה בעיצובה של הסטייליסטית אור לוזון. פרטי הקולקציה יימכרו בסניף 'דיזנגוף סנטר' של עדיקה, ובאתר החברה בימי חול המועד סוכות. לוזון, הציגה את הסטייל המאפיין אותה ובכלל זה פריטי יוניסקס, בגזרות אוברסייז, ומגוון טרנדים חמים לעונה הקרובה. לאירוע ההשקה שהתקיים בסניף דיזנגוף סנטר הגיעו: נועם מלניק - מנכ״ל עדיקה; עמוס לוזון - אביה של אור יחד עם בת זוגו אירית רחמים, רותם חג׳ג׳, מורן ויובל ויזל, לי מנחם, איתי גלו, סימה ביטון ועוד.

עמוס לוזון, אור לוזון ונועם מלניק (צילום: רפי דלויה)
עמוס לוזון, אור לוזון ונועם מלניק (צילום: רפי דלויה)

מורן ויובל ויזל (צילום: רפי דלויה)
מורן ויובל ויזל (צילום: רפי דלויה)

איתי גלו (צילום: רפי דלויה)
איתי גלו (צילום: רפי דלויה)

לי מנחם (צילום: אור גפן)
לי מנחם (צילום: אור גפן)

לבריאות אמריקה ישראל

מפגש ראשון להזנקת התוכנית האסטרטגית לשיתוף פעולה בתחום הבריאות בין ארה"ב וישראל, התקיים באחרונה. במפגש לקחו חלק גורמים בכירים ממערכות הבריאות והממשל, התעשיה והאקדמיה משתי המדינות. המפגש, בהנחיית עודד רוז, מנכ"ל לשכת מסחר ישראל-אמריקה, התקיים בו-זמנית בוושינגטון ובתל אביב ושודר און-ליין לקהל משני עברי האטלנטי. נשאו דברים: סגנית שר הבריאות האמריקאי דואן אוקונל; סטפני האלט - סגנית שגריר ארה"ב בישראל; ד"ר אשר שלמון, מנהל היחידה הבינלאומית של משרד הבריאות; טים בקאלי - מנהל תחום הבריאות בנספחות הכלכלית של שגרירות ארה"ב; וד"ר אסנת לוקסנבורג, מנהלת החטיבה לטכנולוגיות רפואיות מידע ומחקר במשרד הבריאות. בנוסף, התקיים פאנל בהובלתה של אסתי שלי, ראשת האגף לבריאות דיגיטלית במשרד הבריאות, בנושא חדשנות וקישוריות האקוסיסטם במערכת הבריאות בישראל.

סטפני האלט, אסנת לוקסנבורג, עודד רוז, טים באקלי  (צילום: רוית תורכיה)
סטפני האלט, אסנת לוקסנבורג, עודד רוז, טים באקלי (צילום: רוית תורכיה)

מגשרים בירושלים 

בחמישי האחרון הונחה אבן הפינה לבניית גשר תלוי בירושלים. בטקס החגיגי השתתפו שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין; שר התיירות יואל רזבוזוב; וראש עיריית ירושלים משה לאון. הגשר האמור, שצפוי להיות הגשר התלוי הארוך בישראל (כ-200 מטרים אורכו), יעבור מעל גיא בן הינום, ויחבר בין שכונות אבו טור, הר ציון והעיר העתיקה. הוא צפוי להיפתח בחודש מאי 2023. הפרויקט הוא ביוזמת, משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות, עיריית ירושלים, והרשות לפיתוח ירושלים, ותבצע אותו חברת מוריה. תקציב הפרויקט מוערך בכ-20 מיליון שקלים, מהם 7.5 מיליון מתקציב משרד ירושלים ומורשת, כ-7.5 מיליון מתקציב משרד התיירות וכ-5 מיליון מתקציב עיריית ירושלים.

זאב אלקין, משה ליאון ויואל רזבוזוב (צילום: ארנון בוסאני )
זאב אלקין, משה ליאון ויואל רזבוזוב (צילום: ארנון בוסאני )

שלובות בלג'נדה

לרגל חודש המודעות לסרטן השד, הכריזה רשת הגלידריות לג'נדה, על שיתוף פעולה עם עמותת 'שלובות', שמספקת תמיכה חברתית למתמודדות ולמתמודדים עם מחלת הסרטן. במהלך כל חודש אוקטובר יופיע הלוגו של עמותת 'שלובות' בשילוט בסניפים, על גבי השקיות וגביעי הגלידה, ובנוסף כל לקוח שירכוש גלידה החודש, יוכל גם לתרום חמישה או עשרה שקלים לעמותה. אורי פינקלשטיין מבעלי רשת לג'נדה השיק את שיתוף הפעולה עם שרון כהן, מנכ"לית עמותת שלובות וסיפר על החשיבות הרבה בתמיכה בהעלאת המודעות להתמודדות עם מחלת הסרטן. 

שרון כהן ואורי פינקלשטיין (צילום: באדיבות יח''צ לג'נדה)
שרון כהן ואורי פינקלשטיין (צילום: באדיבות יח''צ לג'נדה)