בשנה הבאה גרסת אונגר

בערב חג הסוכות פתחו רמי ויעל אונגר את ביתם, לאירוע החג המסורתי שהם מארחים שנים רבות. באמנותי: עינת שרוף בשירי ארץ ישראל היפה, והזמרת אילנית שהצטרפה לשרוף בשיר: 'בשנה הבאה'. מדובר בשיר אותו כתב אהוד מנור והלחינה נורית הירש, שבוצע לראשונה בשנת 1970 על ידי הצמד אילן ואילנית והיה ללהיט. על פי מקורות הלאונג', בין חברי האלפיון שנכחו באירוע והצטיינו בשירה: אהוד אולמרט, קובי ריכטר ודורי קלגסבלד. 

רמי ויעל אונגר (צילום: אביב חופי)
רמי ויעל אונגר (צילום: אביב חופי)

עינת שרוף (צילום: יוסי צבקר)
עינת שרוף (צילום: יוסי צבקר)

אילנית (צילום: איתן טל)
אילנית (צילום: איתן טל)

יובנטוס מפפסיקו 

כחלק ממתן החסות של תאגיד פפסיקו הבינלאומי, למשחקי ליגת האלופות של אירופה, חברת סודהסטרים, אשר נרכשה על ידי פפסיקו בשנת 2018 – הזמינה בשלישי למעלה ממאה מעובדיה לצפות במשחק של מכבי חיפה נגד יובנטוס באצטדיון סמי עופר.

סודהסטרים, אשר בעצמה נתנה חסות למשחקי ליגת האלופות בעונת 2020/21, ערכה הגרלה בין מאות מעובדיה אשר נרשמו להזדמנות לצפות בכוכבי הכדורגל של ה'גברת הזקנה' מול כוכבי מכבי חיפה. למעלה ממחצית מהזוכים בהגרלה היו עובדי מפעל החברה באזור התעשייה 'עידן הנגב', אשר מהווה אי של שלום למאות עובדים יהודים, נוצרים ומוסלמים.

לנקרי פותח בשירה

בשני בערב נפתחה המהדורה ה-43 במספר של פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר. את אירוע הפתיחה אירחו ראש עיריית עכו,  שמעון לנקרי, ומנכ״לית הפסטיבל והמפיקה הראשית, ליזו אוחיון.
במהלך האירוע הופיעה בפני הבאים הזמרת ריטה אשר אירחה את הזמר עידן חביב. את הערב הנחתה מגישת הטלוויזיה שלמור שטרוזמן. הפסטיבל מתקיים כבכל שנה, בחול המועד סוכות, וצפויים לבקר בו אלפי אנשים מרחבי הארץ. התוכנית האמנותית כוללת השנה מאות שחקנים ופרפורמרים, שיעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב, מופעים חדשים ויקיימו פעילויות לכל המשפחה.

ריטה, ליזו אוחיון ושמעון לנקרי (צילום: יוהן שגב)
ריטה, ליזו אוחיון ושמעון לנקרי (צילום: יוהן שגב)

ספירת מלאי לשלום

אמיר חייק, שגריר ישראל באיחוד האמירויות, המסכם שנה בתפקיד המאתגר, כתב בפייסבוק: לפני שנה נחתנו באבו דאבי. כשיפעת ואני הגענו, ידענו למה לצפות וממש לא ידענו למה לצפות... שגריר ישראלי ראשון במדינה הנפלאה הזו. סטארט אפ במלוא מובן המילה. בשנה הזו היו כאן: 

שני ביקורים של נשיא המדינה; שני ביקורים של ראש ממשלה; כעשרים ביקורים של שרים; חתימה על כעשרים וחמישה הסכמים בניהם הסכם הסחר הדו לאומי; כחמישים הרצאות בפני משלחות שונות מכל העולם; כחמישים מפגשים והרצאות בפני שגרירים של מדינות זרות המוצבים באבו דאבי. כעשרים ראיונות לתקשורת המקומית ועוד עשרות ראיונות לתקשורת הישראלית והזרה; הקמת בית שגריר;

הקמת שגרירות חדשה ומעבר אליה; קליטה של צוות נפלא לשגרירות (לפני כחודשיים); הכנסת ספר תורה ראשון לבית הכנסת באבו דאבי; ימי זיכרון ראשונים לשואה ולחללי צה״ל ונפגעי הטרור; רסטארט לקונסוליה בדובאי עם הגעתן של לירון, דנה ואלואיז; ביקורים באמירויות אחרות; פגשתי שש פעמים את נשיא האמירויות, הוד מעלתו השייח מוחמד בן זאיד; כשלושים מפגשי עבודה עם שרים; פגישות עבודה עם ראשי הקרנות וראשי חברות מובילות; פעילות סביב הביתן הישראלי הנפלא באקספו; ועידת הנגב; ביקור שר החוץ האמירתי בישראל; הקפדה על דו"ח שבועי מפורט ומדידה של כל התוצאות לפי יעדים מסודרים. מבטיח שזו רק ההתחלה של היחסים החשובים כל כך עם המדינה המיוחדת הזו. רק כדי שתבינו: בששת השבועות הקרובים, מתואמות הרצאות בפני 18 משלחות, פגישות עם עשרה שגרירים זרים, פגישות עבודה עם ארבעה שרים, ועוד ועוד...עברה שנה, ורק התחלנו…

אמיר חייק  (צילום: איגוד התעשיינים)
אמיר חייק (צילום: איגוד התעשיינים)

גיתאי ממערב לירדן 

במוזיאון מוניו גיתאי וינרויב בחיפה נערכה הפתיחה לתערוכה "הארכיטקטורה של הכיבוש" - תערוכת צילומים של הצלם זיו קורן אשר שימשו תפאורה לסרטו של עמוס גיתאי: "לילה בחיפה". המוזיאון המארח הוא למעשה מוזיאון לאדריכלות, ראשון מסוגו בישראל, אשר נפתח בשנת 2012 וממוקם בסטודיו בו עבד האדריכל פרופ' מוניו גיתאי וינרויב ז"ל. היוזמה להקמת מוזיאון אדריכלות בחיפה, היתה של הבמאי עמוס גיתאי, שביקש להסב את הסטודיו בו עבד אביו למוזיאון לזכרו. באירוע הפתיחה הוקרן סרטו של עמוס גיתאי: "ממערב לירדן". הגיעו: השחקנים מכרם ח'ורי, קרן מור ומנשה נוי; מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה לשעבר דוד לפלר; ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה; פרופסור דוד אוחנה ועוד רבים אחרים. 

עמוס גיתאי ומכרם חורי (צילום: אילן מוסקוסביץ)
עמוס גיתאי ומכרם חורי (צילום: אילן מוסקוסביץ)

מעלות מודעות 

לרגל חודש המודעות לסרטן השד החל מדי שנה באוקטובר, עלה  הקמפיין החדש של עמותת ״אחת מתשע״ המסייעת לנשים חולות סרטן השד ולבני משפחותיהן. הקמפיין, שאותו מנהל משרד הפרסום ״ראובני פרידן״, צולם בפארק רעננה ומובילה אותו לראשונה פאולה רוזנברג, מנחת הטלוויזיה שהיא נטורופתית במקצועה ונחשבת למשפיענית ואקטיביסטית הפועלת למען נשים, חשיבה חיובית ובריאות. את צילומי הקמפיין ליוותה טלי רוזין מנכ"לית עמותת "אחת מתשע".

טלי רוזין ופאולה רוזנברג  (צילום: איציק בירן)
טלי רוזין ופאולה רוזנברג (צילום: איציק בירן)

אשכנזי בטרקלין

השחקן ליאור אשכנזי הגיע לחיפה להנחות את טקס הפתיחה של פסטיבל הסרטים שמתקיים בעיר והתארח במלון דן כרמל. בן ינובר, מנכ"ל מלון דן כרמל קיבל את פניו של אשכנזי וליווה אותו לטרקלין העסקים בקומה ה-14 של המלון ממנו נשקף נוף מרהיב.  אשכנזי נהנה משהות בספרייה של הטרקלין וניצל את הזמן לעבור על הטקסטים לקראת האירוע. 

 ליאור אשכנזי ובן ינובר (צילום: באדיבות דן כרמל)
ליאור אשכנזי ובן ינובר (צילום: באדיבות דן כרמל)