חי להישג 

קרן הפילנתרופיה 'הישג' ציינה ביום חמישי האחרון ח"י (18) שנים להקמתה, והעניקה, כמדי שנה, מלגות לימודים למשך כל שנות התואר האקדמי, לחיילים ולחיילות בודדים משוחררים. המלגות הוענקו באירוע חגיגי במעמד הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, שהתקיים בתיאטרון 'הבימה' בתל-אביב. את הערב אירחו בני הזוג ג'רי שוורץ והת'ר ריסמן מקנדה -  מייסדי קרן 'הישג' המממנים את פעילותה, ואביב בושינסקי, מנהל הקרן מאז הקמתה.

האירוע שם זרקור על סיפורה של הקרן הייחודית, על פעילותה הענפה, ועל ההישגים של אלפיים בוגריה לאורך השנים. השתתפו בו כאלף מוזמנים ובכלל זה אורחים בכירים מהארץ ומחו"ל, בוגרי קרן 'הישג', והמלגאים החדשים לשנת הלימודים האקדמית הקרובה. 

באירוע גם הוענקו 230  מלגות בהיקף כולל של כתשעה מיליון וחצי שקלים לחיילים בודדים שהשתחררו מן השירות וכעת הפכו לסטודנטים המתחילים בקרוב את לימודיהם במוסדות אקדמיים בארץ. סכום זה מצטרף לתרומות למלגאים הקיימים של הקרן, ולמלגות שניתנו מאז הקמתה בהיקף של עשרות מליוני שקלים.  

כל מלגה שהקרן מעניקה על בסיס מצוינות אישית וחברתית, נועדה לממן את הלימודים למשך כל שנות התואר האקדמי, ומצטרפים אליה דמי מחייה חודשיים למימון הוצאות קיום לאורך כל שנות התואר. כמו כן, מוצעים לסטודנטים שירותים של הקרן כגון הכוונה לייעוץ קריירה, מפגשים עם מנטורים, תוכנית יזמות ועוד. 

אל אירוע ה-18 הגיעו: שבתאי שביט, יו"ר קרן הישג עם רעייתו יעל; אליעזר שקדי המכהן  כדירקטור של הקרן; ג'ודי ולארי טננבאום - איש עסקים קנדי ובעלים של קבוצת ה NBA טורנטו ראפטורס וקבוצת ההוקי טורונטו מייפלס; מאיר טפר, בעלי רשת המזון האסיאתית הבינ"ל NOBU   ; רונן הררי, בעלי 'טויס מאסטר' הבינ"ל; אהוד ברק, סמי סגול,  פרופ' דניאל זייפמן - לשעבר נשיא מכון ויצמן ורעייתו ג'ואל, מושיק תאומים המכהן גם כדירקטור בקרן, מפקדים מצה"ל, מנהלי מוסדות אקדמיים ועוד. 

אביב בושינסקי, ג'רי שוורץ, אביב כוכבי והת'ר ריסמן  (צילום: בני סהר)
אביב בושינסקי, ג'רי שוורץ, אביב כוכבי והת'ר ריסמן  (צילום: בני סהר)

דניאל וג'ואל זייפמן ואליעזר שקדי (צילום: בני סהר)
דניאל וג'ואל זייפמן ואליעזר שקדי (צילום: בני סהר)

שבתי ויעל שביט וסמי סגול (צילום: בני סהר)
שבתי ויעל שביט וסמי סגול (צילום: בני סהר)

אהוד ברק (צילום: בני סהר)
אהוד ברק (צילום: בני סהר)

השתיקה של לפיד

הסופרת ורעיית ראש הממשלה, ליהיא לפיד, נרתמה גם השנה למען עמותת 'מלאכיות הדממה' והעלתה את המודעות לתסמונת רט כשהשתתפה באתגר השתיקה שפירסמה העמותה. במהלך חודש אוקטובר מתקיים חודש המודעות העולמי לתסמונת רט ובמהלכו פועלת העמותה להגדיל את המודעות על מנת לקדם את המחקר ולהגדיל את הסיכוי למציאת תרופה. התסמונת, שפוגעת בעיקר בנשים, מתאפיינת באיבוד יכולות בסיסיות, ביניהן אובדן הקול, ולכן הלוקות בה זכו לכינוי 'מלאכיות הדממה'. כדי להזדהות עם המלאכיות, שמבינות הכל אך לא יכולות לתקשר באופן נורמטיבי, נרתמה לפיד ליוזמת העמותה  ובמסגרת אתגר ברשת ייחדה זמן בו הייתה בשקט, וצילמה עצמה עם יד שחוסמת את הפה.

ליהיא לפיד (צילום: באדיבות המצולמת קולות אחרים בסנימטק)
ליהיא לפיד (צילום: באדיבות המצולמת קולות אחרים בסנימטק)

> בני הזוג קאסי אריסון, בתה של שרי אריסון, וניב אלכסנדר, הפיקו במשותף סרט קולנוע תיעודי שבו מוצג סיפור מצמרר ומעורר השראה על חברות בלתי סבירה, משני צידי הגבול האלים שבין עזה ושדרות. הסרט, 'קולות אחרים', הוקרן בשבוע האחרון בסינמטק ירושלים ובסינמטק תל אביב בנוכחות בני הזוג, ובימאי הסרט - הקולנוען הניגרי-אמריקאי, אוס אוימנדאן. 

קאסי אריסון וניב אלכסנדר (צילום: פרטי)
קאסי אריסון וניב אלכסנדר (צילום: פרטי)

אייזנברג בחג השומר

למעלה מ-1,500 משתתפים לקחו חלק ב"חג השומר"  - אירוע ההוקרה הרשמי לפעילי ארגון 'השומר החדש'. 'חג השומר' הוא אירוע השיא של הארגון, אשר עמד השנה בסימן "יחד", ושם דגש על החיבורים הייחודים שמתרחשים בין אנשי ארגון 'השומר החדש' – מתנדבים, חניכים, עובדים, חקלאים ועוד. לאירוע הגיע יו"ר ארגון 'השומר החדש', מייקל אייזנברג, יזם קרנות ההון סיכון 'אלף', שנאם בפני פעילי ומתנדבי הארגון ודיבר איתם על הכח של צעירים לפתח את המדינה תוך לקיחת אחריות וקידום החקלאות בישראל. בנוסף לכך קרא לפעילים להתגייס ולתרום למשק 'דור' שהוצת ביום כיפור. במהלך האירוע העניקו יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד הארגון, ואון ריפמן מייסד שותף, לניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון לשעבר במשטרת ישראל, תעודת הוקרה מטעם הארגון על תרומתו ופעילותו ללא פשרות למאבק בפשיעה בגליל, בטרור החקלאי וב'פרוטקשן'. 

מייקל אייזנברג, און ריפמן, שמעון לביא ויואל זילברמן (צילום: השומר החדש)
מייקל אייזנברג, און ריפמן, שמעון לביא ויואל זילברמן (צילום: השומר החדש)

רואים עם שמיר

ביום חמישי האחרון, צוין יום הראייה הבינלאומי, במהלכו הקימו 'שמיר אופטיקה' בשיתוף עמותת 'אור ירוק' ועיריית תל אביב, עמדות לבדיקת ראייה חינמית ברחבי תל אביב. העמדות, שהופעלו בהתנדבות ע"י עובדי 'שמיר אופטיקה' מקיבוץ שמיר שבצפון, התמקדו באוכלוסיות הילדים ובני הנוער, אשר מבלים זמן רב מול מסכים, דבר שעלול לפגוע באיכות הראיה של רבים מהם. העוברים והרוכבים זכו לבדיקת ראיה ראשונית בחינם בעמדות, וקיבלו עלוני הסבר לשם העלאת המודעות לחשיבות של בדיקות הראיה. נפגשו בעמדה: רון חולדאי ראש העיר תל אביב יפו, יניב יעקב מנכ"ל 'אור ירוק', ודגן אבישי, סמנכ"ל בכיר בשמיר אופטיקה.

דגן אבישי, רון חולדאי ויניב יעקב (צילום: רפי דלויה)
דגן אבישי, רון חולדאי ויניב יעקב (צילום: רפי דלויה)