סמסו ברכות למלונאי דוד פתאל על רכישה חדשה. רשת פתאל, הכוללת כיום  253 בתי מלון בארץ ובחו"ל, עם למעלה מ-46 אלף חדרי אירוח, חתמה במסגרת שותפות עם גופים מוסדיים, על הסכם לרכישת המלון האייקוני דילי (DILY ) בעיר לונדון, בתמורה לכ- 90 מיליון פאונד. בנוסף, יושקעו בשיפוץ והשבחת המלון ההיסטורי עוד כ- 85 מיליון פאונד. המיזם כולו ימומן מכספי הרוכשים ומנטילת מימון בנקאי מבנקי הפועלים ומזרחי. מלון ה"דילי", בדירוג  חמישה כוכבים, נחשב לאחד המלונות המפוארים והמוכרים בלונדון. הוא נפתח בשנת 1908 ושוכן באחד המיקומים האטרקטיביים בלב לונדון, בין רחוב פיקדילי ורחוב ריג'נט. המלון כולל 283 חדרים, לובי מפואר, בריכת שחייה מקורה, חדרי כושר וטיפולים, ומגרשי סקווש.

דוד פתאל (צילום: באדיבות רשת מלונות פתאל)
דוד פתאל (צילום: באדיבות רשת מלונות פתאל)

הפלטפורמה ההולנדית של אמסלם

הישג משמעותי לחברת  Atriis הישראלית, ולמשקיע הראשון שלה - קבוצת 'אמסלם טורס' בהובלת יעקב ואליעזר אמסלם. החברה נבחרה על ידי ממשלת הולנד כפלטפורמה העולמית לניהול מערך הנסיעות שלה, בהסכם שנחתם למשך שמונה שנים .

הבחירה של ממשלת הולנד מגיעה שנה לאחר שממשלת ישראל בחרה גם היא להטמיע את פלטפורמת Atriis עבור ניהול הנסיעות של משרדי הממשלה ברחבי העולם. החברה בראשות עמרי אמסלם מציעה פלטפורמה טכנולוגית ייחודית לניהול מערך נסיעות לחברות ולתאגידים והיא אחת מהחברות הבולטות והצומחות בתחום הTravel Tech.

יעקב אמסלם ועמרי אמסלם (צילום: פרטי)
יעקב אמסלם ועמרי אמסלם (צילום: פרטי)

ברטוב מתמקמת בנוטינג היל

הקוסמטיקאית המובילה קרן ברטוב, בילתה את הימים האחרונים בעיר לונדון שם היא עתידה לפתוח, בראשית חודש דצמבר, קליניקה חדשה. הקליניקה תיפתח בשכונת נוטינג היל היוקרתית, ותכלול ששה חדרי טיפולים. היא תציע לקהל הלונדוני את שיטת הטיפול הייחודית לקרן ברטוב, המפתחת ומשכללת באופן תדיר שיטות טיפול אפקטיביות הנשענות על למעלה מ-50 טכנולוגיות רפואיות מתקדמות מכל העולם, שעברו כולן מחקרים קליניים. ברטוב תחלק את זמנה בין ישראל ללונדון, כאשר בקליניקה החדשה יעבדו קוסמטיקאיות ישראליות שיעשו רילוקיישן. בין לקוחותיה המפורסמות של ברטוב נמצאת גם גל גדות ה'וונדר וומן' הישראלית.

קרן ברטוב    (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קרן ברטוב  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

גל גדות ב''וונדר וומן'' (צילום: גלובוס מקס)
גל גדות ב''וונדר וומן'' (צילום: גלובוס מקס)

אמנות מתחת לפני הקרקע

תערוכת הקרמיקה הבינלאומית של האמנית הישראלית-קנדית, ניקול קורנברג-יעקובוביץ', תחת השם: "ארטיאולוגיה: עוצמת קדומים בצורות עכשוויות", נפתחה בגן הארכיאולוגי באתר עיר-דוד. התערוכה נפתחה במסגרת הביאנלה של ירושלים, וממוקמת כשישה מטרים מתחת לפני הקרקע, כשהכניסה אליה נעשית דרך הרחובות ותעלות הניקוז של ירושלים מימי בית שני.

לרגל הפתיחה הגיע במיוחד לישראל פלאביו ג'אנסי, ארט דילר בכיר ויועץ השקעות וקניינות אמנות באירופה. עוד נכחו: בני ציפר ורעייתו אוצרת התערוכה ד"ר עירית ציפר; מפיק ויוצר הדוקו ובעלה של האמנית שמחה יעקובוביץ'; מייסד ומנהל הביאנלה בירושלים רמי עוזרי; ראש מחוז ירושלים ברשות העתיקות ד"ר יובל ברוך ועוד.

שמחה יעקובוביץ', ניקול קורנברג-יעקובוביץ' ופלאביו ג'אנסי (צילום: יונתן בן דוד)
שמחה יעקובוביץ', ניקול קורנברג-יעקובוביץ' ופלאביו ג'אנסי (צילום: יונתן בן דוד)

רווח קורא להיבדק

מעל ל- 75 שנים פועלת קבוצת החברות 'אסתי לאודר' ברחבי העולם, בתחומי הקוסמטיקה והביוטי, ומקדמת גם פעולות למען הקהילה. קמפיין המודעות לסרטן השד הוא הקמפיין החברתי הגדול ביותר של קבוצת החברות, והשנה מציינים 30 להיווסדו, ולהשקת הסרט הוורוד האייקוני. 

הקמפיין פועל כיום ביותר מ-70 מדינות, תומך ב- 60 גופים וארגונים בעולם, ובאמצעותו גויסו עד כה למעלה מ-108 מיליון דולרים לתמיכה במחקר, חינוך ושירותים רפואיים ברחבי העולם. מתוך סכום זה 86 מיליון דולר הוקצו למימון  152 פרויקטים של מחקר של BCRF ב-20 השנה האחרונות. כמו כן הופצו במהלך השנים יותר מ-180 מיליון סרטים ורודים לציון המאבק בסרטן השד.

אורן רווח, יו"ר קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל, עמד בראש מיזם במסגרתו עובדי הקבוצה בישראל הצטלמו בחולצה לבנה עם סרט ורוד, במטרה להזכיר לכמה שיותר נשים שבדיקה מוקדמת מצילה חיים. המיזם בישראל הוא חלק ממיזם עולמי של קבוצת החברות אסתי לאודר, כשאלפי עובדי החברה בעולם, הצטלמו באופן זהה, ופרסמו את התמונות ברשתות החברתיות, בקריאה ללכת להיבדק. 

אורן רווח (צילום: עידן בר-שליט)
אורן רווח (צילום: עידן בר-שליט)

> חברת 'מי עדן' חברה, זאת השנה ה-16, לעמותת 'וראייטי ישראל' וייצרה את סדרת הבקבוקים הוורודים. מדובר בבקבוקי מים הנושאים שש תוויות שונות שאותן ציירו ילדי ביה"ס 'שחף' לחינוך מיוחד בדגניה, שבו פועלת העמותה. הקונספט שנבחר לתוויות הוא: "ילדי וראייטי מציירים מה שעושה טוב". שיתוף הפעולה בין הגופים הוא פרי יוזמה של אורי סלונים, יו"ר וראייטי בישראל, שפרש זה מכבר מתפקידו, אותו ביצע בהתנדבות, לאחר 30 שנים של עשייה. הבקבוקים יימכרו  בסניפי רשת 'סופר פארם' ברחבי הארץ, וכן באתר סופר פארם, עד ראשית חודש נובמבר, וכל ההכנסות ממכירת הבקבוקים יוקדשו לפעילות עמותת וראייטי. בכל שנה עד כה, הביא המהלך השיווקי להכנסות שהספיקו לממן כ- 2700 טיפולים לילדים עם צרכים מיוחדים. נפגשו להתנעת המהלך: אלון אלפרוביץ' מנכ"ל קבוצת 'מי עדן', מיכל סלונים מנהלת פיתוח משאבים ושיווק ב'וראייטי ישראל', אנדי רם שגריר ומתנדב של העמותה, ויוני ארליך המעורב בפעילות העמותה.

אנדי רם, אלון אלפרוביץ', מיכל סלונים ויוני ארליך (צילום: אביב חופי)
אנדי רם, אלון אלפרוביץ', מיכל סלונים ויוני ארליך (צילום: אביב חופי)