אוצר האמנות האיטלקי הידוע פרנצ'סקו בונאמי, הגיע למוזיאון תל אביב כדי להשתתף באירוע לציון נעילת תערוכת היחיד של האמן השוויצרי אורס פישר. במרכז התערוכה PLAY ניצב פסל עשוי שעווה בדמותו של בונאמי שהולך ונמס במשך התערוכה.

בונאמי שהגיע לביקור בזק בארץ, ניהל בזמן ביקורו במוזיאון שיחה פתוחה לקהל עם האוצרת הראשית של המוזיאון מירה לפידות על פועלו בעולם האמנות. האירוע עצמו נערך בחסות המכון האיטלקי לתרבות, יחד עם 'הוטל מונטיפיורי', והשתתפו בו שגריר איטליה בישראל סרג'יו ברבנטי ורעייתו לטיציה, מנכ"לית מוזיאון תל אביב טניה כהן-עוזיאלי, ומריה סיקה מנהלת המכון האיטלקי בישראל.

השר שרוצה מזון מהמדבר
ואאל בן נאסר אל מובארק
- השר לענייני ערים וחקלאות של ממלכת בחריין, וחא׳לד יוסף אל ג'להמה - שגריר בחריין בישראל, השתתפו השבוע בכנס Agri-Israel שנערך בעיר אילת. מדובר בכנס בינלאומי ראשון מסוגו לטכנולוגיות ייצור מזון מהים ומהמדבר.  זהו ביקורו הראשון של השר הבחרייני בישראל, ובמסגרתו הוא גם פגש את מקבילו הישראלי עודד פורר - שר החקלאות של ישראל.

ואאל בן נאסר אל מובארק, עודד פורר וחא׳לד יוסף אל ג'להמה (צילום: יובל תורג'מן)
ואאל בן נאסר אל מובארק, עודד פורר וחא׳לד יוסף אל ג'להמה (צילום: יובל תורג'מן)

סמסו ברכות למלונאי דוד פתאל על רכישה חדשה. רשת פתאל, הכוללת כיום  253 בתי מלון בארץ ובחו"ל, עם למעלה מ-46 אלף חדרי אירוח, חתמה במסגרת שותפות עם גופים מוסדיים, על הסכם לרכישת המלון האייקוני דילי (DILY ) בעיר לונדון, בתמורה לכ- 90 מיליון פאונד.

דוד פתאל (צילום: באדיבות רשת מלונות פתאל)
דוד פתאל (צילום: באדיבות רשת מלונות פתאל)

מוליוב משקיע באשדוד
גדעון מוליוב, בעלי ויו"ר קבוצת MGS ; ומנור ששון, מנכ"ל JD SPORTS בישראל; בילו את יום רביעי בבוקר בפתיחת החנות הרביעית של רשת אופנת הספורט הבינלאומית, בישראל.  החנות החדשה ממוקמת במתחם 'סטאר אשדוד', ובהקמתה הושקעו כ-2.3 מיליוני שקלים. איש העסקים ג'קי בן זקן הגיע לאחל בהצלחה.  

ג'קי בן זקן וגדעון מוליוב (צילום: נדב גראב)
ג'קי בן זקן וגדעון מוליוב (צילום: נדב גראב)

רהב חוגג שנה
השף רז רהב בעלי מסעדת OCD ובר היין 'תרצה', חגג עם אשתו עדי שנת נישואים ראשונה בטיול בתאילנד. הזוג הצעיר ניצל את תקופת החגים, ואת עבודות השיפוץ במסעדה, לחופשה בת חודש באיי תאילנד ושב ארצה השבוע בחזרה לשגרה. 

רז רהב וההמבורגרים של מרינדו (צילום: אנטולי מיכאלו)
רז רהב וההמבורגרים של מרינדו (צילום: אנטולי מיכאלו)

הסופרת ורעיית ראש הממשלה, ליהיא לפיד, נרתמה גם השנה למען עמותת 'מלאכיות הדממה' והעלתה את המודעות לתסמונת רט כשהשתתפה באתגר השתיקה שפירסמה העמותה. במהלך חודש אוקטובר מתקיים חודש המודעות העולמי לתסמונת רט ובמהלכו פועלת העמותה להגדיל את המודעות על מנת לקדם את המחקר ולהגדיל את הסיכוי למציאת תרופה. התסמונת, שפוגעת בעיקר בנשים, מתאפיינת באיבוד יכולות בסיסיות, ביניהן אובדן הקול, ולכן הלוקות בה זכו לכינוי 'מלאכיות הדממה'. כדי להזדהות עם המלאכיות, שמבינות הכל אך לא יכולות לתקשר באופן נורמטיבי, נרתמה לפיד ליוזמת העמותה  ובמסגרת אתגר ברשת ייחדה זמן בו הייתה בשקט, וצילמה עצמה עם יד שחוסמת את הפה.

ליהיא לפיד (צילום: באדיבות המצולמת קולות אחרים בסנימטק)
ליהיא לפיד (צילום: באדיבות המצולמת קולות אחרים בסנימטק)

הקוסמטיקאית המובילה קרן ברטוב, בילתה את הימים האחרונים בעיר לונדון שם היא עתידה לפתוח, בראשית חודש דצמבר, קליניקה חדשה. הקליניקה תיפתח בשכונת 'נוטינג היל' היוקרתית, ותכלול ששה חדרי טיפולים. ברטוב תחלק את זמנה בין ישראל ללונדון, כאשר בקליניקה החדשה יעבדו קוסמטיקאיות ישראליות שיעשו רילוקיישן. בין לקוחותיה המפורסמות של ברטוב נמצאת גם גל גדות ה'וונדר וומן' הישראלית.

קרן ברטוב    (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קרן ברטוב  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

גל גדות (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גל גדות (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בני הזוג קאסי אריסון, בתה של שרי אריסון, וניב אלכסנדר, הפיקו במשותף סרט קולנוע תיעודי שבו מוצג סיפור מצמרר ומעורר השראה על חברות בלתי סבירה, משני צידי הגבול האלים שבין עזה ושדרות. הסרט, 'קולות אחרים', הוקרן בשבוע האחרון בסינמטק ירושלים ובסינמטק תל אביב בנוכחות בני הזוג, ובימאי הסרט - הקולנוען הניגרי-אמריקאי, אוס אוימנדאן

ניב אלכסנדר, קאסי אריסון ואוס אוימנדאן (צילום: פרטי)
ניב אלכסנדר, קאסי אריסון ואוס אוימנדאן (צילום: פרטי)

סער המפקדת 
בערב שמחת תורה נערכה בקולנוע 'לב תל אביב' שבדיזנגוף סנטר, הפרמיירה לעונה החדשה של "המפקדת" –  הדרמה הקומית של כאן 11 שהיא גם המנצחת הגדולה בפרסי האקדמיה. כוכבי הסדרה, בהם גם השחקנית אלונה סער בתו של שר המשפטים גדעון סער, נהנו מאור הזרקורים. סער הגיעה לאירוע מלווה באימה שלי ובן זוגה יותם ג'ונתן רבינו.

שלי סער ואלונה סער  (צילום: רפי דלויה)
שלי סער ואלונה סער  (צילום: רפי דלויה)