המיליארדר, איש העסקים והפילנתרופ פרנק לואי, שעשה עלייה מאוסטרליה לפני מספר שנים, חגג בשישי בערב את יום הולדתו ה-92. חבריו של לואי, ובכלל זה מיטב אנשי האלפיון העליון, התלבשו בהתאם והתייצבו במסעדת 'פופ אנד פופ' במרומי מגדלי חג'ג' שבתל-אביב, שנסגרה לרגל האירוע. על החלק האומנותי הופקדו עידן רייכל בנגינה על פסנתר, ועינת שרוף בשירה בציבור. לואי שר עם שרוף ובנו דיוויד ניגן על הגיטרה. 

תשובה לארץ נושבת
ברביעי האחרון, נערך ערב השקה לחברת ההשקעות "ארץ נושבת". באירוע שנערך במשרדו של עו"ד אמיתי ארליך ומשרד עורכי הדין APM&CO בתל אביב, נכחו אנשי עסקים מתחום ההייטק וכן יזמים בתחומי חקלאות וטכנולוגיה, שהגישו מיזמים ייחודים בתחום החקלאות.
החברה מתכוונת להשקעה בחקלאות עתידית, מניבה, ברת קיימא וצעירה, כל זאת במטרה להניע יותר צעירים וצעירות להתחבר לאדמה ולראות בחקלאות פוטנציאל כלכלי אמיתי.

על הכוונת: חברות טכנולוגיה חקלאית, מיזמי אגריטק והפרחת קרקעות. במהלך האירוע נשא דברים איש העסקים יצחק תשובה שאמר: "יש לי כבוד להיות שותף בהקמת הקרן הזאת. אני תומך בה בכל ליבי ומאודי, ואני אשקיע כסף". בירכו את המשתתפים: מנכ"ל ומייסד הארגון, יואל זילברמן, ומי שישמש כמנהל חברת ההשקעות - היזם והחקלאי אבי כהן. בנוסף, נערך ראיון אחד על אחד של יו"ר הארגון, מייקל אייזנברג, עם ג'ף שוורץ בנושא 'עתיד בטחון המזון והחקלאות בעולם'. נצפו: יוסי אקרמן, ג'ייסון שוורץ, האוורד לבקוביץ, אלעד שמיר שהגיע יחד עם אביו יאיר שמיר, און ריפמן, אלי פלאי ועוד.

און ריפמן, יצחק תשובה, יואל זילברמן (צילום: איגור פרברוב)
און ריפמן, יצחק תשובה, יואל זילברמן (צילום: איגור פרברוב)

שת"פ שושו
לאחרונה נערך טקס חניכת פרויקט משותף של חברת רפא"ל, מפא"ת במשרד הביטחון, וחיל האוויר בתחום המודיעין, תוך שימוש ביכולות בינה מלאכותית. פרטי השת"פ לא נמסרו לפרסום אבל בכירים במערכת הביטחון ציינו כי הפרוייקט מהווה ביטוי נוסף לשיתוף הפעולה ההדוק בין חיל-האוויר, מפא"ת ורפאל, לצורך שימור העליונות הצה"לית בכל הזירות. בטקס גזירת הסרט השתתפו יואב הר אבן מנכ"ל רפאל, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, תא״ל (מיל׳) ד"ר דני גולד ראש מפא"ת ובכירים נוספים.

 יואב הר אבן, תומר בר ודני גולד  (צילום: דוברות רפאל)
 יואב הר אבן, תומר בר ודני גולד  (צילום: דוברות רפאל)

פרידמן רץ בורוד
מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, וסמנכ"לית משאבי אנוש, אביבית קליין, הזניקו את אירוע הריצה השנתי להעלאת המודעות לסרטן השד וחשיבות הגילוי המוקדם, במסגרת מיזם משותף עם עמותת "גמאני רצה". מאות עובדי ועובדות בנק לאומי יצאו לריצת חמישה קילומטרים, כשהם לבושים בחולצות ורודות, בשני מוקדים שונים בארץ - בת"א, ובחיפה.

בנוסף, עמותת "גמאני רצה", העניקה לבנק לאומי את ״התו הוורוד לבריאות האישה״, תו המהווה תקן חברתי מפוקח הניתן לארגונים ששמו להם למטרה להעלות את המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד.

חנן פרידמן (צילום: כפיר סיון)
חנן פרידמן (צילום: כפיר סיון)

גשר של חמישים שנים
אות "מופת גשר" הוענק ברביעי האחרון לאירינה נבזלין, קובי אוז ועליזה בלוך, על פועלם למען אחדות וחיבור החברה הישראלית והעם היהודי. הזוכים קיבלו את האות מידי נשיא המדינה יצחק הרצוג, וממייסד ונשיא ארגון 'גשר' הרב דני טרופר.  הפרסים הוענקו במהלך ערב גאלה לציון חגיגות ה-50 של ארגון גשר, אשר התקיים במתחם "אקספו" בתל אביב. במהלך 50 השנים האחרונות פועל הארגון לחיבור ולחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים, וכן לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות. רשמו נוכחות: אשת הנשיא מיכל הרצוג, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר התרבות והספורט חילי טרופר; יו"ר ארגון גשר, יולי אדלשטיין; נציבת שב"ס לשעבר – רב גונדר (בדימוס) אורית אדאטו; מנכ"ל גשר אילן גאל דור, ועוד.

יצחק הרצוג ועליזה בלוך  (צילום: שמעון מלול)
יצחק הרצוג ועליזה בלוך  (צילום: שמעון מלול)

אירינה נבזלין ויולי אדלשטיין (צילום: שמעון מלול)
אירינה נבזלין ויולי אדלשטיין (צילום: שמעון מלול)

נפלאות סופהשבוע 
מאמן הכושר נתי אבידן שהוא גם הבסטי של עומר אדם, נשא לאישה את בחירת ליבו אניה ורבנץ. החתונה השמחה נערכה בחמישי בערב בהילטון תל אביב.

עומר אדם, רועי אדם, נתי אבידן (צילום: רפי דלויה)
עומר אדם, רועי אדם, נתי אבידן (צילום: רפי דלויה)

לידיה נחום בעלת אטו - אומנות אסתטיקה רפואית, בכיכר המדינה, חגגה את יום הולדתה ה-40 במסיבה שכללה הופעה של חברתה נגה ארז, וקייטרינג של מחנהיודה.