בשני האחרון חנכה חברת 'לקסוס ישראל' אולם תצוגה חדש בעיר באר-שבע. האולם החדש משתרע על שטח של כ-400 מ"ר, והוא מצטרף לאולמות התצוגה הקיימים של מותג רכבי היוקרה היפני, בערים: הרצליה, פתח תקווה, ירושלים וחיפה. חלל אולם התצוגה החדש עוצב בסגנון יוקרתי ועל פי תפיסת ה"אומוטנאשי" היפנית. את הסניף בבאר-שבע תנהל סוכנות משנה מורשית של 'לקסוס' שאותה מפעילה משפחת בורגמן, בעלת סוכנות טויוטה בבירת הנגב.

באירוע ההשקה השתתפו: מנכ״ל לקסוס ישראל - דרור גורלניק; מנכ״ל יוניון מוטורס, רן דנאי; מנכ״ל טויוטה, אנדרו חורש; בעלי י.מ האתגר, משה בורגמן, אילנה בורגמן, ישראל בורגמן, עידן בורגמן ולוטן בורגמן; מנהלת האזור בלקסוס אירופה - בריג׳יט ואן דר ויל; חלוץ הפועל באר שבע, תומר חמד ורעייתו שונית; ועוד. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, שלח ברכה מצולמת.

פותחים עם סיפורי הופמן 

 האופרה הישראלית פתחה בשני בערב  את העונה עם הפקת הענק ל"סיפורי הופמן" מאת אופנבך בבימויו של היוצר סטפנו פודה שגם עיצב את התפאורה הגרנדיוזית, התלבושות המושקעות, הכוריאוגרפיה והתאורה. על האופרה ניצח דן אטינגר, מנהלה המוסיקלי של האופרה הישראלית. בילו את הערב ביחד: עליזה ואריאל יפו, יעקב פרנקל, נאוה ברק, חנה וגדעון המבורגר, שרה סלע, מיכל ודוד פורר, שולה וגיורא אקרשטיין, יוכי שרם, ענת פדני, יהודה זיסאפל, טליה וגד זאבי, רבקה מיכאלי, נתן דטנר, מוטי רייפ אורנה דץ ועוד.

עליזה יפו ויעקב פרנקל (צילום: דנה קופל)
עליזה יפו ויעקב פרנקל (צילום: דנה קופל)

טליה וגד זאבי  (צילום: דנה קופל)
טליה וגד זאבי  (צילום: דנה קופל)

גיל שלישי יצירתי

בראשון האחרון התקיימה בבית ציוני אמריקה שבתל-אביב, השקה חגיגית של תערוכת "יוצרים בגיל", אליה הגיעו בכירי רשת הדיור המוגן 'מגדלי הים התיכון', ובכלל זה היו"ר והבעלים מוטי קירשנבאום, יחד עם שותפו בוריס לוין.

התערוכה נוצרה כדי לחלוק כבוד והערכה, ולהעצים אמנים יוצרים בגיל השלישי, אשר ממשיכים לצייר, לפסל, לרקום ולדמיין, להוות דוגמה, ולעורר השראה אומנותית. היועצת האמנותית ואשת התקשורת מיכל סדן ליוותה את תהליך הפקת התערוכה, בה מציגים דיירים ממגדלי הים התיכון. 

בוריס לוין ומוטי קירשנבאום (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
בוריס לוין ומוטי קירשנבאום (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

נבחרי אסותא 

זרוע החדשנות של רשת אסותא – RISE - התניעה השבוע שיתוף פעולה עםUniversity City Science Center   מהעיר פילדלפיה שבארה"ב תחת הכותרת RISE with US -  . במסגרת שיתוף הפעולה יעניקו שני הגופים ליווי לחברות סטארטאפ המעוניינות לפרוץ לשוק הבריאות הבינלאומי. 101 חברות ישראליות הגישו בקשה להשתתפות בתוכנית, והציעו פתרונות בתחומי הבריאות הדיגיטלית; טכנולוגיה חישובית; בינה מלאכותית; וביג דאטה. מתוך המועמדות נבחרו שש חברות מבטיחות שהתאימו לתכנית. את פני ראשי החברות הנבחרות קיבלו באסותא ד" ר מיכל גינדי ראש אגף החדשנות של אסותא  RISE, ודניאל רבינא המנהל את התוכנית.

מיכל גינדי ודניאל רבינא (צילום: נאוה טרסי)
מיכל גינדי ודניאל רבינא (צילום: נאוה טרסי)

חידושים בעבודה

השלוחה הישראלית של פירמת עורכי הדין הבינלאומית DLA PIPER בניהולו של עו"ד ג'רמי לוסטמן, ערכה כנס בשיתוף משרד הרצוג-פוקס-נאמן, וארגון היועצים המשפטיים בישראל. בנושא עבודה מרחוק, סיום עבודה וחידושים בדיני עבודה בארץ ובעולם.

בכנס התארחו בכירי DLA PIPER מסין, ארה"ב, איחוד האמירויות, איטליה, בריטניה, גרמניה וספרד אשר התייחסו לתופעות שמתרחשות פה בישראל ונתנו את הפרספקטיבה שלהם לטרנדים ולמגמות הגלובליות הבולטות בעולם העבודה.

ג'רמי לוסטמן   (צילום: מימי שטראהל-בן סימון)
ג'רמי לוסטמן (צילום: מימי שטראהל-בן סימון)

אבודים בסינמטק

רגע לפני עליית העונה החדשה של הסדרה "אבודים" של צופית גרנט בראשון הקרוב, ברשת 13, נערכה הפרמיירה  לתכנית בסינמטק ת"א. העונה החדשה, חוזרת לסגור את המעגל אשר נפתח בשנת 2017 עם סיפורה של מרי פרץ שחזרה למרוקו למצוא את ילדיה האבודים ובעונה הנוכחית מקווה שכל קצוות הסיפור יסגרו. הגיעו לצפות ביחד: אופיר רבינוביץ'  סמנכ"ל התוכניות וההפקה ברשת 13 , בן הזוג של צופית שולי רנד,  הזמר שמעון בוסקילה אשר הקדיש את השיר 'יא מאמאי לגיבורת הפרק מרי פרץ ומוזמנים נוספים. 

אופיר רבינוביץ' וצופית גרנט (צילום: רפי דלויה)
אופיר רבינוביץ' וצופית גרנט (צילום: רפי דלויה)

אף פעם לא מאוחר - גרסת ה'יידישפיל'

השבוע נערכה בתיאטרון ה'יידישפיל' הגאלה של ההצגה "אף פעם לא מאוחר" בכיכובם של ציפי מור ואברהם סלקטר. בהצגה שעלתה בבית ציוני אמריקה בתל אביב, נכחו זליג רבינוביץ מנכ"ל התיאטרון; ששי קשת המנהל האומנותי של התיאטרון; יונה אליאן, דובי גל, ישראל טרייסטמן, אביבה אבידן ועוד.

ששי קשת, ישראל טרייסטמן ואברהם סלקטר (צילום: יוסי גמזו לטובה)
ששי קשת, ישראל טרייסטמן ואברהם סלקטר (צילום: יוסי גמזו לטובה)