בשני האחרון נערך אירוע הגאלה השנתי של ארגון "אור שלום". מדובר בארגון ללא מטרות רווח המטפל בכ-1400 ילדים ובני נוער בסיכון, בכמה מסגרות טיפול, ביניהן משפחות אומנה ומעונות משפחתיים.

האירוע עמד בסימן "להושיט יד אל האור", במטרה לבטא את הקשר המיוחד שבין עובדי הארגון  לילדים ולבני הנוער המטופלים על ידו, ולבוגרי המסגרות. הוא נערך באולם "שבע" בתל אביב במעמד יו״ר הועד המנהל של הארגון ענת רמתי-שעשוע; מנכ"לית הארגון טלי חלף; חברי הועד המנהל ועובדי הארגון. על החלק האומנותי של האירוע הופקד הסטנדאפיסט אדיר מילר ועל האוכל השף עומר מילר. בין הרבים שהגיעו לתמוך: מיטל דנינו ובן זוגה גיל שויד, תמר והראל בית און, יובל ומיכל רכבי, רוני דואק, תמי חוטובלי ושי אגסי, זיו אבירם, ליעד אגמון ושי לי שינדלר ועוד. 

טלי חלף ורוני דואק (צילום: לי קוזי וזיו ברק)
טלי חלף ורוני דואק (צילום: לי קוזי וזיו ברק)

מושל מיזורי מבקר ומודה

משלחת של בכירי ממשל מדינת מיזורי שארה"ב, בראשות המושל מייקל פרסון, הגיעו השבוע למשרדי חברת ICL, כדי להביע את הוקרתם על בחירתה של החברה להקים במדינתם מפעל חדש לייצור בטריות לרכבים חשמליים ופתרונות לאגירת אנרגיה, במימון פדרלי בהיקף של כ-200 מיליון דולר. חברי המשלחת ובראשם בריאן וויליאמס - הסנטור הנבחר של מיזורי;  דין פלושר, מחוקק מדינת מיזורי בבית הנבחרים; ובכירים במחלקות שונות בממשל, הביעו את מחויבותם לתמוך בהמשך פיתוח עסקיה של החברה באזור והעלו אפשרויות לבחינת הרחבת שיתוף הפעולה המקומי. בתום הביקור העניק נשיא ומנכ"ל ICL רביב צולר, לפרסון, מזכרת מהביקור – גביש מלח מהמקום הנמוך ביותר בעולם.

בריאן וויליאמס, רביב צולר, מייקל פרסון ודין פלושר (צילום: כפיר זיו)
בריאן וויליאמס, רביב צולר, מייקל פרסון ודין פלושר (צילום: כפיר זיו)

אטלס מוולס

אירוע 'פרס אטלס' השנתי התקיים בשני בערב, בבניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב. הייתה זו השנה הששית שבה התקיים האירוע שבו לקחו חלק יזמים, סטארטאפים, חברות הייטק, מנכ״לים ובכירים בשוק ההון ומקרנות השקעה. בפרס הסטארט אפ המוביל של שנת 2022 שפרץ דרך בתחומו והוביל לשינוי והשפעה חיובית ברחבי העולם ובישראל זכתה  Nucleai – שפיתחה מערכת שבוחנת ביופסות של חולי סרטן ב-3D  ומאפשר התאמה מדויקת של הטיפול התרופתי בהתאם לאבחנה מדויקת.

בועז ארד, מנכ"ל מרכז 'איין ראנד' העניק את הפרס לזוכים ביחד עם ג׳ימי וולס - המייסד של ויקיפדיה ישראל, שהגיע ארצה לאירוע, ולצורך מפגשים עם יזמים צעירים ותלמידי תיכון מצטיינים. 

בועז ארד וג׳ימי וולס  (צילום: ליאת מנדל)
בועז ארד וג׳ימי וולס (צילום: ליאת מנדל)

גורמה איטלקי בישראל

לרגל שבוע האוכל האיטלקי שחל השבוע, פבריציו קמסטרה, ראש נציבות הסחר האיטלקית מארח בישראל את השף האיטלקי הנחשב, בעל כוכב המישלן, פליקס לו באסו.

במסגרת ביקורו לו באסו, מעביר 'מאסטר קלאס' בבתי הספר לקולינריה "דנון", ו"בישולים" עם השף רן פולק המנהל המקצועי של בישולים ולצוות השפים של קבוצת R2M . נציבות הסחר הינו ארגון ממשלתי איטלקי המקדם ומעודד את כניסתן של חברות איטלקיות לישראל. ביקורו של השף בישראל מלווה סיקור ערוץ הטלוויזיה האיטלקי Rai.

פליקס לו באסו, רן פולק ופבריציו קמסטרה (צילום: באדיבות יח''צ נציבות הסחר האיטלקי)
פליקס לו באסו, רן פולק ופבריציו קמסטרה (צילום: באדיבות יח''צ נציבות הסחר האיטלקי)

הפרס של בלסר

דודי בלסר מנהל החדשנות בחברת 'מקורות' קיבל בשני האחרון את פרס החדשנות ע״ש אשר בהרב, שניתן לחברת מקורות על הפעילות הטכנולוגית של החברה. הפרס הוענק לבלסר ב'ועידת הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל' על ידי שרת החדשנות אורית פרקש-הכהן, יו״ר הלשכה אלי פרנק ומנכ״ל הלשכה יורם אלדר. במסגרת הועידה של הלשכה  נפגשו אנשי הIT, קהילת העסקים וענף ההיי טק.

אלי פרנק, יורם אלדר, דודי בלסר, אורית פרקש (צילום: ניב קנטור)
אלי פרנק, יורם אלדר, דודי בלסר, אורית פרקש (צילום: ניב קנטור)

ברוזה שר לשגרירת ספרד

אנה סלומון ,שגרירת ספרד בישראל וסגנה אנטוניו מילאן, היו אורחי הכבוד במפגש שקיים דיויד ברוזה במלון קמפינסקי ת"א, לרגל  תחילת חגיגות 40  שנה לאלבום המיתולוגי "האישה שאיתי". את האירוע הנחה יואב קוטנר. ברוזה סיפר לנוכחים כי בכוונתו לצאת בקרוב לסיור של 40 הופעות בארץ עם  שירי האלבום, ובמרץ הקרוב הוא עתיד להופיע  בספרד עם שירי  האלבום המיתולוגי שהגרסה הספרדית שלו יוצאת  בימים אלה.

אנה סלומון, דיויד ברוזה ויואב קוטנר (צילום: יח''צ קמפינסקי)
אנה סלומון, דיויד ברוזה ויואב קוטנר (צילום: יח''צ קמפינסקי)