רשת מלונות פתאל ערכה אמש (שני) סעודת הודיה ופרידה משף שלום קדוש, מי שהיה השף הרישתי של מלונות פתאל ושף מלון לאונרדו פלאזה ב 40 שנים האחרונות. האירוע המרגש נערך בנוכחות דוד פתאל יו"ר ומייסד רשת פתאל, אביה מגן מנכ"לית רשת פתאל, מר רובי ריבלין נשיא מדינת ישראל לשעבר, מר משה ליאון ראש עיריית ירושלים.

ועד נכחו באירוע: מר אורי לופליאנסקי ראש עיריית ירושלים בעבר ומנכ"ל יד שרה בהווה, הרב שלמה משה עמר, שף עזרא קדם, שף זכאי חוג'ה, שף גולן ישראל, הילה אלפרט, אושיות כדורגל כמו אורי מלמיליאן, משה דדש ועוד, צוות הרופאים שטיפלו בשף קדוש במסירות אין קץ לאחר פציעתו, פרופ' אבי ריבקינד, פרופ' חיים לוטן ועוד ומשפחה וחברים שליוו אותו לאורך הקריירה.

יו"ר ומייסד רשת פתאל, מר דוד פתאל עלה לשאת דברים ואמר: "אתה שף בחסד, מנטור, מורה, מדריך ודמות להערצה ולחיקוי עבור דורות שלמים של שפים וזאת בנוסף לאהדה והפופולאריות שרוכשים לך שפים בכירים בארץ ובעולם. לאורך הדרך הסבת גאווה רבה לא רק לבני משפחתך, לעיר ירושלים ולמדינת ישראל אלא גם לנו- משפחתך המורחבת – משפחת מלונות פתאל". 

נתניהו ורעייתו מברכים את השף קדוש. באדיבות יח"צ

הערב המרגש בהנחייתה של הילה אלפרט (שהתחנכה על ברכיו של השף קדוש) כלל ארוחה מסורתית מפוארת עם תפריט שמייחד את טעמיו ובישוליו של שף קדוש שבחר את המנות בעצמו ועליה יהיו אמונים, שף גיא רודובסקי השף הראשי של רשת פתאל ביחד עם שף ליאור יעקב השף של מלון לאונרדו פלאזה ירושלים ושפים רבים נוספים מהרשת שראו באירוע זכות גדולה והזדמנות נפלאה להצדיע לשף.

בערב ההוקרה הוקרן סרט מרגש על חייו ופועלו של שף קדוש, מי שהאכיל שועי עולם בארץ ובחו"ל בין השאר, את ברק אובמה, ביל קלינטון, טוני בלייר, עמנואל מקרון, מלכת הולנד ביאטריקס, פרנסואה מיטראן, וגם את הנרי קיסינג'ר, ג'ימי קרטר, המלך חוסיין ואינספור פוליטיקאים ונשיאים בישראל.

דוד פתאל ושף קדוש (צילום: אורן בן חקון)
דוד פתאל ושף קדוש (צילום: אורן בן חקון)

הוא היה חבר במועדון הבינלאומי היוקרתי 'שף דה שף', לצד שפים בעלי שם מכל העולם כמו השף של הבית הלבן, השף של הקרמלין, השף של נסיך מונקו ועוד, הקים את שתי המסעדות 'פרימוורה' ו'פרה על הגג', במלון לאונרדו פלאזה ירושלים שמיד הפכו לקאלט ואת בר הסושי הכשר הראשון בישראל, הצמיח דורות של טבחים ושפים מהבכירים כיום בתחום המלונאות והמסעדנות בארץ ובעולם וזכה באין ספור פרסים ואותות הוקרה.

מתוך מפגשיו הרבים של שף קדוש עם שועי עולם, אפשר לספר אינספור אנקדוטות, כמו למשל לקראת חתימת הסכם השלום עם מצרים, כשקיבל טלפון ממשרד רה"מ והתבקש לבשל ארוחה מיוחדת לשני הזוגות – בגין וקרטר. עבור קדוש, שהיה נוסע בילדותו, במשאית חלוקת החלב של תנובה, מעפולה לחיפה, במיוחד כדי לשמוע את בגין נואם, מדובר היה בהגשמת חלום. לפגוש את המנהיג שהיה לו דוגמה ומודל לאורך השנים, זה בהחלט לא מובן מאליו.