פלויד מייוות'ר, אחד המתאגרפים הגדולים בכל הזמנים, הגיע השבוע לביקור פרטי בישראל. במסגרת ביקורו בארץ הקודש הגיע מייוות'ר לסיור במרכז המבקרים של ארגון 'אש גלובל' השוכן מול הכותל המערבי בירושלים. את הסיור שכלל הסברים אודות המורשת היהודית העביר הרב איתיאל גולדוויכט ממייסדי אש ישראל. 

החשמלי החדש 
בשלישי בבוקר בכירי חברת 'מטרו מוטור' אירחו בנמל תל אביב, את השקת  מותג הרכב החשמלי החדש LEAPMOTOR . מדובר ברכב הראשון שהחברה משיקה בארץ, ואת האירוע אירחו בגאווה הבעלים גדי אבירם והמנכ"ל תומר קומרוב. הגיעו להתרשם מקרוב: חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי, איציק וייץ מנכ"ל קבוצת קרסו מוטורס, חן למדן בעלי ומנכ"ל חברת 'אוריין' ושותף במ'טרו מוטור' ועוד. 

איציק וייץ, גדי אבירם וחן למדן  (צילום: ניר עמוס)
איציק וייץ, גדי אבירם וחן למדן  (צילום: ניר עמוס)

חנן פרידמן ותומר קומרוב (צילום: ניר עמוס)
חנן פרידמן ותומר קומרוב (צילום: ניר עמוס)

ממזגנים את דה וינצ'י 
מותג דייקין היוקרתי, שאותו מייבאת לישראל קבוצת אלקטרה, הודיע כי פרויקט הנדל״ן ׳מגדלי דה וינצ'י׳ בתל-אביב, הוכרז כפרויקט הגדול ביותר בתחום מיזוג האוויר בכל המזרח התיכון.

המתחם כולל שני מגדלי יוקרה בני 42 קומות כל אחד, שטחי מסחר, שני בנייני משרדים בני 8 ו-11 קומות ו "חצר פנימית" המהווה פיאצה רחבה עם פארק אקולוגי שמתפרש על פני שטח של כשני דונמים. בשל גובה הבניינים בפרויקט, נוצר אתגר הנדסי שעלול ליצור מערבולות חום כתוצאה מפליטת אוויר חם. במעבדות דייקין, בשיתוף עם אלקטרה, נמצא פתרון ייחודי בזכותו זכתה החברה בפרויקט. דייקין העולמית אף העניקה לאלקטרה אות הוקרה על ההישג. צביקה שווימר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה צריכה, ומשה ארדר, מנכ"ל אלקטרה אקלים ואנרגיה, חגגו את ההישג עם בכירי החברה בעיצומו של כנס תוכניות העבודה לשנת 2023 של הקבוצה.

 משה ארדר וצביקה שווימר (צילום: באדיבות ליאור גולדשטיין)
 משה ארדר וצביקה שווימר (צילום: באדיבות ליאור גולדשטיין)

החדש של לנד רובר פה 
גלית עיני
מנכ"לית חברת ׳המזרח לשיווק מכוניות׳, יבואנית מותג הרכב לנדרובר לישראל, השיקה, באולם התצוגה היוקרתי של החברה בהרצליה פיתוח, את הדור השלישי של רכב הכביש שטח המפואר- ריינג' רובר ספורט. הדגם החדש ישאיר לכם עודף ממיליון שקלים ויימכר במחיר החל מ-758 אלף ש״ח. עוד חשפה עיני סיפרה באירוע כי מגדל JLR המפואר שעתיד להיבנות בשנים הקרובות, יהפוך להיות מתחם הדגל של לנדרובר ויגואר בישראל.

ארז טרופן, סמנכ"ל השיווק והמכירות ציין באירוע כי הריינג' רובר ספורט הוא אחד הדגמים המצליחים והפופולריים ביותר של לנד רובר בישראל, כאשר במהלך השנים נמכרו בארץ כ-2,000 מכוניות של שני הדורות הקודמים.

ארז טרופן וגלית עיני (צילום: רונן טופלברג)
ארז טרופן וגלית עיני (צילום: רונן טופלברג)

שגרירים לעסקים בקיסריה
בשלישי בבוקר חנכה חברת ABB ישראל את המשרדים החדשים שלה  'בפארק העסקים בקיסריה' בנוכחות אריק אולנהג שגריר שבדיה בישראל, אורס בוכר שגריר שוויץ בישראל, רחלי ליבנת סמנכ"לית כספים ABB ישראל, מנכ"ל החברה רונן אהרון ולקוחות. לחברה, שורשים שבדיים ושוויצרים, ומאז הוקמה ABB בישראל, לפני כ-85 שנה, פעלה בפארק מת"ם בחיפה. כעת, העתיקה החברה את פעילותה לקיסריה למבנה חכם וידידותי לסביבה, המתפרש על שטח של כ- 2500 מ"ר.

כחלק מהחזון העסקי של החברה, המבנה החדש כולל מערכות ניטור וניהול אנרגיה מתקדמות מבוססותIoT, שמטרתן התייעלות אנרגטית וצמצום פליטות גזי חממה.  כמו כן, הוקם מרכז הדרכה משוכלל הכולל מעבדת רובוטיקה, הינע, מכשור ובקרה, שישמש להכשרת לקוחות החברה מהתעשייה הישראלית, וכן של סטודנטים ואנשי מקצוע מתחום החשמל.

רחלי ליבנת, אריק אולנהג, רונן אהרון ואורס בוכר (צילום: איתמר דובק)
רחלי ליבנת, אריק אולנהג, רונן אהרון ואורס בוכר (צילום: איתמר דובק)

הגוף והנפש של הבוגרים
ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב, בראשותה של סיגלית בן חיון, קיים בשני ערב חווייתי - שעסק בחיבור בין גוף, נפש וטכנולוגיה. האירוע, שבו השתתפו בוגרות ובוגרים, התקיים במרכז הספורט של אוניברסיטת תל אביב.

הערב נפתח בפאנל בהשתתפות עמית גנור, מנכ"לית עמותת עתיד, עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל; גל רוטמן, מייסד שותף ומנכ"ל – Sency; וליהיא סגל, מייסדת וחברת הנהלה בחברת  Day2. את הפאנל הנחתה ענבל אורפז. באי האירוע האזינו גם להרצאה והתנסו בתרגול קצר במיינדפולנס שהעביר ד"ר ריקארדו טרש,  ושמעו הרצאה של הספורטאי טל סנונית. את הערב סיימו הבוגרות והבוגרים בשחייה לילית ובשיעור צי׳ קונג שהועבר על-ידי נירה רבינוביץ'.

סיגלית בן חיון וליהיא סיגל (צילום: יעל צור)
סיגלית בן חיון וליהיא סיגל (צילום: יעל צור)

גל רוטמן וריקארדו טרש (צילום: יעל צור)
גל רוטמן וריקארדו טרש (צילום: יעל צור)

יחידת מזרחי- טפחות
השבוע נערך טקס  לרגל גיוסם לצה"ל של שישה חיילים-מתנדבים חדשים – תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד "יובלים" ברמלה. אל טקס הגיוס המרגש שנערך בבסיס "רחבעם" של פיקוד העורף בצריפין, הגיעו בכירים מבנק מזרחי טפחות ובהם יו"ר הבנק משה וידמן והמנכ"ל משה לארי; האלוף במילואים גבי אופיר – יו"ר עמותת "יד לילד המיוחד", מנכ"ל העמותה הרב מנדי בליניצקי, וכן שותפים למיזם מבית הספר "יובלים" ומבסיס "רחבעם". ששת החיילים החדשים מצטרפים ל"יחידת מזרחי טפחות" בעמותת "יד לילד המיוחד", וגיוסם לצה"ל מתאפשר באמצעות תוכנית "גדולים במדים", הפועלת לשילובם בצה"ל של צעירים בעלי מוגבלויות. לבד מתמיכה כספית של הבנק ייהנו ששת החיילים החדשים מליווי ותמיכה של עובדים מסקטור בנקאות ישירה של הבנק, לאורך כל שירותם הצבאי. "יחידת מזרחי טפחות" בבסיס פיקוד העורף בצריפין הוקמה בשנה שעברה, וכעת היא מונה 16 חיילים-מתנדבים. 

משה וידמן, משה לארי וגבי אופיר  (צילום: באדיבות בנק מזרחי טפחות)
משה וידמן, משה לארי וגבי אופיר  (צילום: באדיבות בנק מזרחי טפחות)